čtvrtek 1. března 2012

Proč sis přinesla pivo?


Včera před 23. hodinou "už" byl Jenda v postýlce....


...ale ne a ne usnout....


A tak jsem si došla do kuchyně pro pití.
Jenda nechce být ani půl minuty sám. Okamžitě mě volá a chce, abych se vrátila za ním.
Došla jsem do kuchyně a už jsem ho slyšela, jak na mě volá.


Popadla jsem první sklenici, kterou jsem viděla.
 Ani jsem nad tím nepřemýšlela.
Nalila jsem si do skleničky vodu, do toho jsem vymačkala půl pomeranče a zase jsem rychle pospíchala za Jeníčkem do ložnice.
Když jsem vešla, volal na mě Jenda:
- "Poč si pinesla  pivo?!!
Pivo pije taťka. Fuuuuj.
Maminka nepije pivo"...


Nejdřív jsem nechápala, a pak mi to došlo.
Když je na návštěvě Jendův dědeček, popíjejí muži pivo....
Většinou tchánovi dávám tuhle skleničku....

..a Jendovi říkám: "TO JE PIVO".
Neříkám: "To je sklenice a ve sklenici je pivo".... ale jen zkráceně: "To je pivo"....


A když jsem si skleničku do ložnice přinesla, tak si Jenda automaticky myslel, že mám pivo.
Brr, já abstinent a pivo.... :-P
Dala jsem mu napít....  (divila jsem se, že se napil)
....ale moc mu to nechutnalo....

Napil se, ochutnal jiné pití.....a to je na něj úspěch.

Pomalu, maličkými krůčky dělá pokroky....
Každý den se naučí něco nového.

Napít se z něčeho jiného než je kojenecká láhev,  je úspěch....
Napít se něčeho jiného než je jablečný džus nebo obyčejná voda, to je také úspěch.
Sláva každodenním drobným radostem.

25 komentářů:

  1. Ja by som sa dnes zamyslela nad niektorymi predponami. Uz v posteli ked UZ mal tak 3hodiny spat. V australii vela pouzivaju "just this", co rozosmeje ked uvidis hromadu nakupu, casto som pocuvala otazku ci mam "len jedno dieta", alebo teraz "len tych dvoch", co to nestaci?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych taky byla ráda, kdyby ve 20 hodin spal, ale bohužel. DNES usínal skoro v 01 hodinu.

      Vymazat
  2. Amélko zlatá, tak to ráda slyším. Pro tebe i pro něj to musí být hrozně náročné a takové malé vítězství! Tak ať je jich co nejvíce!! Peťa

    OdpovědětVymazat
  3. Amélko, raduju se s tebou z těchto "malých" (?) pokroků. A držím palce aby jich byla co největší "série" :o)
    Mám zkušenost, že jak se začne rozjařovat, vždycky to u našich děcek vyvolává pokroky a změny. (ve všem možném)
    Vím, že Jeník změny nerad....ale i tak přeju aby mu občas nějaká sama vklouzla pod kůži... bez velkých nepříjemností. A když ne, tak aby jaro dodalo dobrou náladu a sílu tobě.
    Krásný a poklidný den vám oběma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bude jaro? :-) Huráá, konečně nějaká dobrá zpráva.

      Vymazat
  4. No super! Naučil se něco zcela neplánovaně, samozřejmě a sám! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy mě příjemně překvapí. Úplně jsem žasla. Jen tak z legrace jsem mu nabídla, myslíc si, že odmítne a on se napil....

      Vymazat
  5. U nás jsme se museli vyvarovat pití ovocných šťáv od 17 hod, protože je to plné vit. C a děti potom pak měly formu a nemohly usnout. Po té co mi to pediatr vysvětlil, jsem také pochopila, jednu etiketu.Když se hosté nemají večer k odchodu, začne hostitelka nabízet pomerančový džus a to je slušná pobídka k odchodu:-D
    Jak se zdá musíš "spát rychle", jak říkají Kanaďané:-)
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice jsem tohle nikdy neslyšela, ale Jenda pije v 90 procentech čistou vodu, takže tohle na něj nemá vliv. Voda s pomerančem byla pro mne. A já bych spala "šťávy nešťávy". :-P

      Vymazat
  6. To tě pěkně Jeník převezl,když "pivo" ochutnal,viď. ;) Je to určitě úspěch,že se bez nějakého přemlouvání,téměř automaticky napil ze skleničky a ještě neznámé tekutiny.

    OdpovědětVymazat
  7. Děti většinou láká napít se z toho, z čeho pijí dospělí :-) A chápu, e každý pokrok s dítětem je velká radost. A já věřím, že to bude čím dál lepší :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Přeji hodně takových malých krůčků kupředu!

    OdpovědětVymazat
  9. Jenda se identifikoval s chlapi a dal si pivečko :). To je neuvěřitelné. Taková odbočka ze zajetých kolejí :O. Přistupoval k tomu s takovým klidem, který je vzácností..gratuluju!!

    OdpovědětVymazat
  10. Opravdu dopbrá zkušenost i když mu moc nechutnalo, jak píšeš. Ale je dobře, že pobírá změny. A možná časem bude požadovat i to pivo. :) Ale to raději ne. :)
    Bude líp.

    OdpovědětVymazat
  11. Jenda dělá pokroky. Taky bych si dala pomerančovou šťávu.

    OdpovědětVymazat
  12. Malé radosti, jsou někdy ty největší... ;-) Opravdu je vždy příjemné, když nějakou takovou zažiješ! Přeji vám a Jeníčkovi, ať i nadále dělá takové pokroky! Je moc šikovný! :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Možná se chtěl Jeníček dozvědět, jak vlastně to pivo chutná a tak zvědavost vyhrála, teď bude mít ovšem o pivu, úplně zkreslenou představu. :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se ještě dlouhá léta bude pivu vyhýbat. :-)

      Vymazat
  14. Tak to je dobře, že Jenda rozšiřuje své obzory i ohledně pití. Všiml jsem si toho i u Míši. Pokud něco přijde nečekaně (tj. nesoustředí se na to), tak kolikrát sní i neznámé věci. Třeba jsem mu dal půlku kuličky hroznového vína. Když jí měl na stole, tak ani náhodou. Když jsem mu jí dal do pusy jen tak náhodně v pokojíku, tak jí bezmyšlenkovitě sněd a ještě chtěl další :-).

    OdpovědětVymazat
  15. Nádhera, mám z pokroku radost.
    Máš u mě na blogu srdíčko :-)

    OdpovědětVymazat
  16. No, to je výborný! Je vážně radost dívat se na to, jak Jeníček zvědavě ochutnává něco nového bez jakéhokoli rozrušení. Jsou to moc příjemné fotky, co hřejí u srdce!

    OdpovědětVymazat
  17. Mám také velkou radost, že dělá Jeníček takové pokroky!

    OdpovědětVymazat
  18. tak tohle ale vypadá jako pokrok :-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...