čtvrtek 27. října 2011

A zase ty kamínky

Někdy je těžké .....
...nebo jinak....
Často je těžké zabavit hyperaktivní dítko s autismem celý den...
....od rána do večera....

A při 10 tabletkách od bolesti to jde ještě hůř....

Maminka tu od pátku není a je to hned znát....
Ale má přece svůj život.... Nemůže tu být pořád...


Ono toho bylo dost na zdravého člověka, natož na nemocného....

Je těžké být na všechno sám.... tedy SAMA.....

Včera.....vlastně DNES... Jenda usnul až v 0:25 h.
V poslední době chodí spát čím dál později a ještě u toho vyžaduje něčí přítomnost.

Jendu baví tak 2 minuty kuličky...
5 minut kapesníky...

5 minut hakisaky....
5 minut házení papírkama... (to jsem optimista...)

5 minut knížky....
3 minuty úkoly (pokud vůbec)...

5 minut malujeme....
10 minut modelujeme....

Pár minut vydrží u slizu....
.....několik minut u kamínků...

...u kolíčků....

...pár minut věnuje autíčkům, stavebnici, dudlíkům, kaštanům, krabičkám od léků....
ap.

Vymýšlím, co se dá... a kolikrát už mi nápady docházejí.

KDYBYSTE měli nějaký tip, tak sem s ním.. :-)

A pro tentokrát pár fotek s kamínky, to je jedna z Jeníčkových oblíbených činností....

Chvíli si je skládá do řady, pak ukazuje čuníkovi barvy, dělá z kamínků kolečko...a pak je zase pěkně uklidí do sáčku....

Dnes mi není moc do smíchu.
Ale slibuju, že se do příště polepším.... :-P

32 komentářů:

  1. Pohádky v televizi/na DVD/poslouchací na CD? Ale u toho asi nevydrží, co...
    Prosím tě a v kolik vstává? Obdivuju tě. Já už bych při tvém zápřahu zaryla držku do země a ani se ji nesnažila zvednout...
    Přeju, ať už tě přejdou bolesti.

    OdpovědětVymazat
  2. Co takhle Lego? Štěpa ho miluje..a zlepšila se mu hraním s Legem jemná motorika...

    OdpovědětVymazat
  3. Lentilko, DVD běží od rána do 21:30h. nepřetržitě, pořád dokola, ale není to něco, co by ho zabavilo. Od 21:30 "jakože" uspávám...

    OdpovědětVymazat
  4. Dáši, lego? Nic moc. Stavět ho nebaví, občas akceptuje auto z lega a vozí v něm dudlíky, ale málo... LEGO máme po holkách a zatím "k ničemu".

    OdpovědětVymazat
  5. aha, Štěpa si právě vždycky vybere kostičky jedný barvy a staví si z nich různý pyramidy, schody a tak...

    OdpovědětVymazat
  6. co ruzne krabicky od leku a stavet domecek dudlikum? a pak bourat? aby mohl zbourat, musi postavit... Co vlastne Jenik dela, kdyz ho nechate jen tak byt? Jarka

    OdpovědětVymazat
  7. Jarko, krabičky od léků jsem zmínila i v tom článku...děláme domečky ze všeho...z krabiček, z kamínků, ze stavebnic... Co dělá, když nemá zábavu? Většinou ječí a válí se po zemi. Tohle se nám mou nemocí zhoršilo. Nechodí ven, nejezdí do školky, do APLY, je většinou pořád zavřený doma....a neprospívá to ničemu... Je to na "budku". Včera měl jít s asistentkou na procházku a pršelo, tak jsme to rušily...už poněkolikáté. Potřebovala bych, aby noha začala "správně fungovat a abysme se mohli navrátit do "normálního" režimu. Jenže bude zima, sníh...a to Jenda nemá rád....

    OdpovědětVymazat
  8. Marci, mě napadla jedna věc.
    Vím, že máte sbírku pexesa. Tak vybrat nějaké dětské s většími obrázky. A zkusit ho s Jeníčkem hrát. To by mohly i sestry.
    Peta také autista od 3 let se mnou hrál pexeso a byl mi rovnoceným soupeřem. Je teda fakt, že Peta má, dle slov psycholožky, geniální prostorovou představivost.
    Ale za zkoušku by to stálo, s tím pexesem.
    Míša

    OdpovědětVymazat
  9. Ještě mi napad jeden nápad.
    Kluci když byli malí, tak měli Igráčky. Takové plastové postavičky. Vždy to bylo nějaké povolání a k tomu potřebné vybavení.
    Zase se to už vyrábí.
    Moji kluci si s tím hodně vyhráli.
    Míša

    OdpovědětVymazat
  10. Ty jo, fakt máš můj obdiv!! Moje dítě také musím uspávat a když to překročí hodinu už šílím, protože pak na nic nemám čas a ty uspáváš i několik hodin!!! Jak to proboha zvládáš? A v kolik Jeník ráno vstává?

    OdpovědětVymazat
  11. Igráčky nemá rád, protože to jsou LIDI, zahazuje je na zem. Místo lidí má dudlíky a zvířátka...Dudlík řídí traktor, auto..LIDI (z LEGA ap.) od malička vyhazuje....

    PEXESO občas zkusíme - s kartičkama nahoru...ale najde tak 2 páry a končí...je to na pár vteřin.

    OdpovědětVymazat
  12. Včera vstával v 6 hodin, dnes v 8 hodin, ale bylo to málo (když usnul v 0:25 h.), tak si dal hodinu po obědě.

    OdpovědětVymazat
  13. Opět se mu navrací špatné usínání? Se změnou léků se Jeník trochu v této disciplíně zlepšil a teď už opět nechce spát? Žeby si na lék zvykl?
    No, nezávidím, opravdu ne. Na zdravý spánek je nejlepší unavené tělo. Alespoň s naším synem to tak fungovalo. Nám večer padaly hlavy a synek měl poledne. :) Ale bohužel nějaké venkovní aktivity u vás teď nepřipadají v úvahu.
    Tak alespoň ty Tvoje léky aby se omezovaly. Držím palce.

    OdpovědětVymazat
  14. Maci, pevné nervy. Fakt Tě obdivuju, jak to vydržíš s těma bolestma.
    Co takhle obyčejné dřevěné kostky? Skládat obrázky a domky a brány a tak?
    Pa, taky bolavá Tina :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Není to lehké, obzvlášť, když by jte potřebovala, ještě sama pomoci.Nevím, jak jste na tom s puzzlema? Jednou jsem psala, že existuje verze v3D.Více je na mém blogu v posledním příspěvku.
    Počasí na náladě také dnes nepřidá, ale určitě bude zase lépe!

    OdpovědětVymazat
  16. Ahojky,
    zatím jsem nekomentovala,ale čtu pravidelně.
    Není to jednoduché. Máš s Jeníkem spousty práce,ale je vidět,že se vyplácí.Fakt se zlepšuje.

    Ale víš,co mi napadlo,co mu na počítači pustit pasivní sledování(já mám staženou ukázkovou verzi zdarma),tam jsou tvary,beruška a velice jednoduchá hra s rybičkama(tu by se mohl Jenda možná i naučit). Tím by se mohl taky na nějakou dobu zabavit.
    Držím palce ať je líp a léky ti ubývají.

    PS: Ty skořápky, jak si tuhle psala, hrajeme s Klárkou-ale máme jen dva kelímky:-)(a musím říct,že docela se trefuje).

    OdpovědětVymazat
  17. Amelko, já tě obdivuji, jak to zvládáš! Tolik trpělivosti, fantazie, nápadů, ... Mrzí mě, že noha stále není lepší. Napadá mě, co leporela? Naše děti si je nejen prohlížely, ale posloužily i jako výběhy pro zvířátka nebo hradby hradu z kostek.

    OdpovědětVymazat
  18. Leporela máme a čteme, občas z nich uděláme ohrádku, ale to ho moc nebere....puzzle ho nebaví... K počítači jsem ho ještě nepustila...rozmyslím si to.
    Nejvíc mě "dojme", když na něco konečně přijdu...a on mi řekne: "A to už bylo"... (i když to bylo před týdnem...

    OdpovědětVymazat
  19. Hned v úvodu tohoto článku bylo vidět, že ti dnes moc do skoku není. A já se zrovna chtěla zeptat, jestli máš ještě bolesti, že už jsi dlouho nepsala a pic kozu do vazu! Je to tady! Už jsem ti to psala, ale nezbývá, než se opakovat! Jsi obdivuhodná a nedivila bych se, kdybys už měla svatozář! Já ti bohužel nic neporadím, protože si vůbec neumím představit snad ani desetinu toho, co musíš všechno zvládat. Moc držím pěsti!

    OdpovědětVymazat
  20. Jeník je úžasný, že mu k hraní staší úplně obyčejné věci.teď mě tak napadlo, co mu nařezat třeba pár klacíků ? Třeba si je bude taky stavět do řady, nebo si z nich dělat písmenka.

    OdpovědětVymazat
  21. Very, klacíky má moc rád...akorát si s nimi hrajeme venku....že bych mu je donesla domů? To není špatný nápad. Ještě mě napadly sirky (bez krabičky)...ty by taky mohl stavět do řady. :-)

    OdpovědětVymazat
  22. No jeste me napadlo ulozit ke spanku vsechny kaminky do krabicek o sirek, prikryt a pak vozit na auticku nez usnou. Udelat nahrdelnik nebo kyticku z dudliku pro cunika. Co bramborova tiskatka? Nebo obycejna... tiskat cislice, pismenka do rady, okolo kaminku. I inkousty se daji poridit ruzne barevne. Jarka

    OdpovědětVymazat
  23. Mě se líbily nápad ze školky. Mají misku s fazolkami a lžičkou je nabírají a dávají do kelímků. Potom hodně blbnou na relaxačním míči (to zbožňuje i Míša). Další je bedýnka s jemným pískem. V tom písku kreslí prstem a pak to takovým dřívkem zase uhladí. Jinak třídí korálky, kaštánky, žaludy, ....

    OdpovědětVymazat
  24. Postavil hezkej magickej kruh. :) špejle mne napadly.

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj Amelko! Můj Máťa má rád prohlížení fotoalb. Když byl malinkej, vyrobila jsem jedno pro něho, takové pracovní- máma, táta, babičky, dědové, náš pes, vystřihované zvířátka z časopisů. Mohla by jsi mu tam vkládat vaše fotky z procházek, třeba ten hbřitov. Stačí čb vytisknout. Třeba i ručně svázat do takového pracovního sešitu, kde by si mohl čmárat.
    Přeji hodně síly! Myslím na vás! Zdraví René

    OdpovědětVymazat
  26. Věřím, že je těžké něco vymyslet, protože my, co se s autismem nesetkali, si neumíme pořádně představit, co všechno Jenodovi vadí, nevadí, co ho baví nebo ne. A co pouštět draka? Sbírat barevné lístečky, co napadaly ze stromů...páni, po tobě se taky vyžaduje hodně energie...

    OdpovědětVymazat
  27. Napadly mě vršky od pet lahví. Jsou různě barevné,dají se z nich "kreslit" obrázky. Může si je stavět,řadit,převážet,lepit na papír.

    A já teď koupila pexeso pro uši. Ale je to 249,-. Určitě se dá doma udělat. Stačí krabičky a naplnit vždy 2 stejným materiálem.Písek,kuličky, 1 knoflík...A hledá poslechem dvojice. Myslím,že pro začátek 3 páry bohatě stačí. Dýl u toho asi nevydrží.

    Mám hroznou radost,že ubíráš tabletky. Jde to pomalu,ale jde. Vydž,moc ti fandím a přeju,ať je už dobře.

    A.

    OdpovědětVymazat
  28. máte krásné kamínky, moc ann tebe myslím,marcelko!

    OdpovědětVymazat
  29. ....zkuste bazén...a spí jak dudek... :)

    OdpovědětVymazat
  30. Hі theгe, juѕt beсame
    alert to your blog thгough Goοgle, and found thаt it's truly informative. I'm going to watch out for bгuѕsеls.
    I wіll apprecіate іf yοu сontinue this іn future.
    A lot of people ωill bе benefited frоm уour ωгiting.
    Сheers!
    Also visit my web page ... Indian Lawyers in Dubai

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...