pondělí 31. října 2011

Můj rodný Prostějov

V pátek jsem byla přemluvena, abych jela do Prostějova.


Znáte to, někdy nemáte na výběr.


S bolavou nohou, s 10 tabletkami na bolest....


...přežít 3 hodinové "drncání" v autě....


...kvůli pár hodinám....?


....Nechtělo se mi....


Ale manžel chtěl jet.


 Říkala jsem si, že Elišce taky prospěje odpočinek od Jeníka a nakonec jsem jela.


Pouhých 27 hodin v mém rodném městě.


MILUJI Prostějov.


Nikdy jsem neměla v plánu opustit své rodné město.


Jen jsem před lety naletěla slibům jednoho muže, který mi řekl, že budeme pryč jen 2 roky, on něco vydělá a já se zase vrátím "domů".


Po 2 letech mi řekl, že se nikam stěhovat nebude.


Ale to by byla jiná kapitola.


A tak jsem zůstala na tomhle maloměstě, kde lišky dávají dobrou noc. Ani po 16 letech jsem si tu nezvykla.
Když jedu do Prostějova, říkám, že jedu domů....



Miluji tohle město a ráda se tam vracím.


Kvůli Jendovi tam  jezdím jen jednou ročně.


Tentokrát dokonce po 14 nebo 15 měsících. Plánovaná srpnová dovolená skončila úplně někde jinde.


Už to budou 3 měsíce, co válčím s trombózou, s neuropatiemi, s bolestmi.
Pomalu se snažím zapojit do života, který jsem vedla předtím.....


Fotky budou bez komentáře.
 Třeba poznáte radnici, kde jsem se vdávala nebo kostel, kde jsem párkrát byla....

Třeba vás zaujme divadlo, kam jsme chodily jako děti se školou....


Musím k synkovi.
Jenda nespí, má rýmu, kašel a není ve své kůži....

Snad alespoň vy jste zdraví.

Poděkování patří mé mamince a jejímu manželovi, kteří u nás hlídali Jeníčka.

22 komentářů:

  1. Tak v Prostějově vystoupit a nechat manžela odjet samotného zpátky. Tak jak se na to dívám dnes, já bych to na tvém místě udělal. :D
    Ale řeknu ti že já byl na tom ještě hůř. Jel se se ženou z Prahy do Olomouce k tchýni, tam jsem vypil kafe a za dvě hodiny dalších 300 km zpět.

    OdpovědětVymazat
  2. Amélko, hlavu vzhůru!! Vím, že se to snadno říká, ale zkus myslet na budoucnost. :) Držím ti moc pěsti...

    OdpovědětVymazat
  3. Marcelko, to je strašně smutný příspěvek. Chápu tě, žiji celý život v jednom městě, moc ráda cestuji a moc ráda se vracím...domů! Snad ti zítřek přinese něco na pohlazení duše!
    Mě moc potěšily tvé předchozí příspěvky, Jeníček si hraje naprosto kouzelně!
    Měj pohodový večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Příspěvěk neměl být smutný. Jen jsem vám chtěla ukázat krásu svého rodného města. Na každé situaci si umím najít něco pozitivního...takže i na cestě, kterou jsem nechtěla podniknout....

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky z moc hezkého města a k tomu slova, ze kterých jde smutek. Rozumím ti. I když já své rodné město opustila sama a dobrovolně, dokud žila maminka, jezdila jsem tam taky DOMŮ. A to jsem pryč už 39 let.
    Prostějov te opravdu moc hezké město. Můj muž, ač je narozen v Praze, měl moravskou babičku a v Prostějově dosud žijí příbuzní.
    Držím palce, aby bylo lépe. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem se také vrátila, ale nevím zda to byl dobrý nápad? Nebyl můj,ale chtěla jsem splnit mojí lásce, životní sen. Nevím, zda toho dnes, už nelituje. Ono není vše, vždy tak růžové, jak si to kreslíme. Ale člověk není jasnovidec!
    Děkuji za prohlídku Prostějova.

    OdpovědětVymazat
  7. Moc vás obdivuji,jste super maminka:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Lezarts, není to o tom, že bych se tam chtěla vrátit...už ASI ne... už tam skoro nikoho nemám..je to jen taková nostagie. Když mi bylo 18, chtěla jsem tam zůstat navždy.
    Teď bych jen chtěla žít tam, kde by mě měl někdo rád.
    Vždycky se tam ale budu ráda vracet, ať budu bydlet kdekoli.

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Marci, nie si v tom sama, ... pred hodinou som sa vrátila zo svojho 340 km vzdialeného rodného mesta! Žijem v Košiciach 26 rokov a stále mi viac a viac chýba moja ostatná rodina a "moje" mesto !!!
    ... viem, že to už ináč nebude ...

    OdpovědětVymazat
  10. Janko, děkuji za komentář. Mně je jedno, KDE budu bydlet, jen bych si přála, aby v tom domě či bytě s námi bydlela i LÁSKA. Pak mohu bydlet v PRAZE, v Brně v Bratislavě, v Chebu nebo v Plzni. Je mi to jedno. Nezáleží na okolí, ale na lidech, které máme okolo. A já tu lásku necítím, a asi proto mě to táhne "domů". Jenže ONO domů už neexistuje..už není KAM se vrátit....

    OdpovědětVymazat
  11. Tenhle pocit mě přepadl, když umřela moje maminka a prodali jsme byt po ní, protože tam nikdo z nás nechtěl bydlet...pořád bych tam nechtěla bydlet, leč přerušení pouta s rodným městečkem stále bolí...takové to stýskání po vzpomínkách a vůních, které tam zůstaly...

    OdpovědětVymazat
  12. No a vykořenění číslo dvě, moje milovaná Praha...po které budu toužit už navždy :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Uplne chapu ze kdyz budes mit LASKU jses ochotna bydlet kdekoliv. :) Ja se kvuli LASCE prestehovana na misto ktere by me za normalnich okolnosti nenapadlo ani ve snu. <3

    OdpovědětVymazat
  14. Prostějov je moc pěkné město.Já to cítím taky tak, doma je tam, kde je láska a klid. Moc dobře chápu tvoje pocity Amélie,že se ráda vracíš do rodného města. Já také ráda do své rodné Plzně. Miluji plzenska divadla,lesy a centrum ...ikdyz se zmodernizovalo. Ale jsem v Praze spokojená a je to o té lásce..vzpomínky kde jsme prožili dětství jsou krásné a nikdo nám je nevezme.

    OdpovědětVymazat
  15. Amelie, až budete přístě v Prostějově, jste u nás velmi vítáná :) Jen dejte vědět!!

    OdpovědětVymazat
  16. Dobře jste to Amélie napsala, domov máme tam, kde je láska. V takovém případě jsem vždy říkala, že mohhu bytlet třeba na měsíci! Jenom díky tomu, potom co se tu na nás valí ze všech stran, čelíme nehostinému okolí.
    Přeji Vám, aby si láska k Vám našla brzo cestu, protože Vy, tu její cestu, dláždíte svou obětavostí k druhým!!

    OdpovědětVymazat
  17. Lucko, určitě se sejdeme, až v PV budu, jen se bojím, že to bude až na jaře nebo v létě, těším se a dík za telef. číslo.

    OdpovědětVymazat
  18. Někdy taky nevím, kdy něco lámat přes koleno a někam se vydat, nebo poslechnout důvody, proč tam nechci. Jsou ale místa, který mají v srdci přednost a tak věřím, že seš nakonec ráda, že ses do Prostějova vydala!
    článek jsem četla už dřív, ale nějak ne a ne se dokopat ke komentování:)

    OdpovědětVymazat
  19. Markétko, ano, jsem ráda, že jsem tam byla, i když okolnosti nebyly moc příznivé. Mám přece spoustu krásných fotek.

    OdpovědětVymazat
  20. krásné msto..mně čechovi jak poleno neznámé..děkuju za virtuální prohlídku!

    OdpovědětVymazat
  21. Zdravím. Náhodou jsem objevil tyto fotky i přes to, že jsem původně hledal odsavač rýmy pro děti. V Prostějově bydlím a nemohl jsem si nevšimnout, že se jedná o PV. Poznávám každou fotku co zde je a musím říct, že je tu spoustu dalších krásných věcí. Nedávno jsem byl na návštěvě v Brně a toto město mě jako maloměšťáka také zaujalo. Na každém městě je něco hezkého. Jde jen o to co kdo ke své spokojenosti potřebuje. Tady v Prostějově je klid, prostorno a nemačkáte se kamkoliv vyjdete mezi spousty lidí. V Brně je zase spousta možností kam se zajít podívat. Zkrátka velkoměsto ;) .......... Ahoj

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj Anonymní, bydlíš v PV? Ty máš štěstí! :-) MILUJI PV, jen mne osud nechtíc zavál někam jinam... Snad se tam alespoň jednou za rok podívám. Pozdravuj mé rodné město a každý kout. Děkuji, že jsi napsal.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...