středa 7. března 2012

Ovečka je nemocná


Minulý víkend jsem tu měla na návštěvě svého bratra.
Jeníček ho má moc rád.


Bráška občas Jeníčka pohlídá a já mám tak chvíli klid na vaření, na pečení, na úklid, na vytírání....
Ten víkend jsme zrovna nacvičovali návštěvu u lékaře.
Pacientem byl můj brácha.
Nachomýtl se k tomu jak slepý k houslím, ale mně se to krásně hodilo.

Chudák brácha - co ten dostal injekcí, kolikrát jsem mu proklepala koleno, kolikrát jsem se mu dívala do ucha, kolikrát jsem ho poslouchala sluchátky.... po skončení vyšetření vždy dostal recept na kapky a "JAKO" klusal do lékárny.
Jenda se  hry s námi neúčastnil.
Nechtěl.
 Jen nás z dálky pozoroval a chtěl "scénku" opakovat znovu a znovu.

Brácha v neděli večer odjel a Jenda mě překvapil, když si doktorský kufřík přinesl znovu.
A tak jsem nadhodila, že nemocná je ovečka a Jenda že bude pan doktor.
Chvíli protestoval, ale řekla jsem mu, že maminka nemůže být paní doktorka, maminku moc bolí nožička.
A Jenda se pak statečně ujal role pana doktora.

Úplně jsem žasla, jak všechno dokonale napodobil.
Občas jsem mu nějakou maličkost napověděla (změřit teplotu, napsat recept, podržet ovečce pití...), ale ve své podstatě to zvládl bravurně sám....



Na začátku změřil ovečce teplotu. Čísla čte moc rád, tudíž tohle ho baví.


Všechny nástroje si po sobě ihned uklízel.
To mě na něm fascinuje.


Ještě proklepat kolínko...


....a naklepat prdelku.
Nééé, tohle jsem ho neučila :-P
To si vymyslel sám.


Pak ovečka dostala injekci....


Jeníček nezapomněl ani na krásnou barevnou "náplast"....


Ještě poslechnout bříško....


...uklidit fonendoskop do kufříku....


Dát ovečce za odměnu bonbónky....


Samozřejmě i Jeníčkovi, když mu to tak krásně šlo.


Ovečka obdržela recept....

...na který si v lékárně vyzvedla kapky proti kašli....


Naučila jsem Jeníčka, jak stříkačku používat...


Tak tohle by ho bavilo....


Ovečka pěkně držela a ani neprotestovala.



Ještě kapky zapít vodou....


...a nakapat kapky do nosu....

Pan doktor je skvělý odborník a díky němu už je ovečka zase zdravá.
Tak kdybyste náhodou potřebovali hodného pana doktora, stačí říct....

41 komentářů:

  1. Jenda je šikulka!
    Taky velký porok, že si hraje "na něco"

    OdpovědětVymazat
  2. Krásny príspevok, ... a teba vidím Marcelka ako sa usmievaš :), veď je to stále lepšie a lepšie.
    Pa,Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Už v předminulém článku, jsem si všimla, že má Jeníček nový, jarně zelenkavý dudlíček. ;-)) Jako hodného pana doktora bych ho brala, doktory nemám ráda, tedy přesněji řečeno, nerada k nim chodím, ale to asi my všichni. Ovečka byla ukázkově ošetřená, Jeníček má postřeh a tato hra ho očividně zaujala. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Amélko,
    usmívám se tu :-)

    Úžasné fotky a pan doktor !
    Ač se to kolikrát nezdá, děti nás napodobují a poslouchají více než si myslíme ;-)
    Je dobře, že Jeníček bude na tuto situaci připraven, určitě jí bude snášet mnohem lépe .
    Opatruj se !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vnímá všechno, i když kolikrát vypadá, že ne. Úplně žasnu, když něco pak málem do detailu zopakuje.

      Vymazat
  5. Já mám naštíplé zápěstí, mám sádroou dlahu, doktoři říkají že už je to v pořádku ale mě to pořád bolí...nepodíval by se mi na to ten tvůj malý doktor? :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Zdá se,že herecké etudy na téma lékař a pacient jste s bráchou zvládli perfektně,když si Jeníček začal taky hrát na doktora.Jak je vidět,ovečka byla taky trpělivá,pan doktor pořádný,tak to má být :-))

    OdpovědětVymazat
  7. Amelie, táto hra na doktora sa mu veľmi páči, a je dobre,že si osvojil poriadkumilovnosť.
    Krásny slnečný deň

    OdpovědětVymazat
  8. Já se tu ouplně rozplývám....to je super doktor, jak jí pěkně všechno zaléčil. Zase mi na tváři hraje přiblbý úsměv. Pamatuji si jak jsem já léčila svou vlčandu Londýnu. Byla strašlivě trpělivá...chudák celá obmotaná...Hrozně mě to bavilo a Jeník se tváří nesmírně krásně a důležitě s tou injekcí a recepisem :-)...

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Amelie,
    Váš blog sleduju už dlouho. Pročetla jsem všechny články, od založení blogu až po současnost. Každý den sem chodím nakukovat, co je u vás nového. Jen komentáře jsem nepsala. Dneska jsem se rozhodla udělat výjimku. Ty fotky jsou dokonalé! Je vidět, jak moc to Jeníčka bavilo.

    Je to šikovný zvídavý kluk, ten všem ještě ukáže! :) A vy jste skvělá máma. Občas žasnu nad tím, co Vám sem někteří dokážou napsat za komentář. Je vidět, že jde o lidi, co nemají se světem nás, hendikepovaných, nic společného. Nerozumí mu. A možná ani nechtějí rozumět.

    Vím, o čem mluvím, sama mám určitý hendikep. O to víc si Vážím Vás. Vás jako člověka a jako mámy. Jste pro Jendu neskutečnou oporou. Držte se.

    Přeji mnoho pohodových dnů, plných sluníčka. A toho doktora, toho Vám upřímně závidím. :)

    Markéta B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, děkuji za odhodlání napsat první komentář, moc si toho vážím. Děkuji za čas strávený na mém blogu.
      Děkuji za hezká slova. Pohladily dušičku.

      Vymazat
  10. A můžu se rovnou u pana doktora objednat? :-) Zvládl to opravdu bravurně, a jak ještě po sobě uklízí, to je neskutečné :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Jeníček je moc šikovný a důkladný pan doktor!
    Maru

    OdpovědětVymazat
  12. Páne jo, to jste musela mít vážně radost, že dělá takovéhle pokroky...Jenda je opravdu moc šikovný..:D

    OdpovědětVymazat
  13. Jé, vidím, že to Jendovi krásně jde. Kdo ví, třeba z něj bude v budoucnu doopravdický doktor :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Amelie, děkuji za tvé komentáře na mém blogu. Jelikož chodím v poslední době do práce na celé dny nezbývá mi čas a kolikrát ani síla(jsem líná) odepisovat..Dříve, když jsem byla s mladší dceruškou doma kvůli její těžké nemoci, tak byl blog pro mne vším. Jinak bych se asi zbláznila. Tvé neskutečně poutavé články, někdy smutné..ale ze života si pravidelně čtu. Jeníček dělá moc pěkné pokroky a tobě a celé rodině přeji do života hlavně hodně zdravíčka a síly pokračovat dál. Jsi u mě jedinečná maminka!!

    OdpovědětVymazat
  15. Jeníček je šikovný pan doktor. K tomu bych se nebála jít na injekci ani já. Koleno bych taky potřebovala proklepat.
    Amelie, moc děkuji za blahopřání. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Doktorů se bojím a injekcí obzvlášť. Ale od Jendy to nebolí. :-)

      Vymazat
  16. Injekce od takového pana doktora nemůže bolet, když je zadeček jak řízeček řádně proklepaný. :)
    Krásná hra a hlavně hra na "něco"! To stojí za zapsání do kalendáře. :)
    Bude líp a já vám oběma k tomu držím pěsti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, hra "na něco", to nám moc nešlo, ale Jenda se lepší každým dnem.

      Vymazat
  17. Je úžasné, jak to Jeník zvládl. Krásně se o ovečku postaral. Hned bych si domluvila prohlídku:-). Děkuji ti za komentář k mé společnosti. Je to přesně jak si psala, záleží jak se kdo k danému problému postaví. Já naopak obdivuji tebe, za to jak to s Jeníčkem zvládáte. Proti tomu mi moje starosti přijdou jak nic. Ještě jednou děkuji :-).

    OdpovědětVymazat
  18. Bere, pan doktor Jenda, nové pacienty?:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zeptám se ho, ale mnohem raději má ty zvířecí....

      Vymazat
  19. Zrovna by se mi hodný a šikovný doktor hodil. Marodím a bacil se mě ne a ne pustit. Tak copak mi doktor poradí? :-)
    Jeník je šikulka! Fotky jsou tak krásné! Až na to klepání na zadeček, bych se klidně nechala vyšetřit, očividně je to velice trpělivý, jemný a zodpovědný pan doktor! :-)
    Mě také velice baví sledovat naše holčiny, když si hrají. Je to moc pěkné a člověk se díky nim zase na chviličku vrací do dětství. :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Šikula .. je krásné jak to zvládá ..
    S ovečkou je to rozkošné ..moc pěkné fotografie :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Máš správňáckýho bráchu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, Maruško. Od srpna, kdy proseděl u mě na JIP-ce hodiny, si to uvědomuji tím víc.

      Vymazat
  22. No já koukám jako blázen. Jeník si hraje na doktora úplně úžasně. To je teda pokrok. Mám radost i za Tebe.

    A.

    OdpovědětVymazat
  23. Také musím složit obdiv Tvému bráchovi, jak hezky Ti pomáhá a pěkně spolupracuje. Docela jsem se podivila, že má Jeníček Tvého bráchu tak rád, dnes o něm čtu poprvé, tak si myslím, že ho asi zas tak často nevídáte, proto mě to trochu překvapilo. Ale je to samozřejmě moc dobře. Obdivuji vás, že takhle sehráváte scénku dokola, dokolečka.
    Z Jeníka je opravdu šikovný pan doktor, je dobře, že už je ovečka zase zdravá a že jí Jeníček pomohl :)

    OdpovědětVymazat
  24. Brácha je hodnej, ostatně jako většina bráchů.:)

    OdpovědětVymazat
  25. Usmívám se tu nad doktorskou reportáží a obdivuju Jeníčka, jak všechno perfektně zvládl. Je prima, že už je jeho ovečka zdravá. :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Jen počkej až si s nějakou holčičkou začne hrát na doktora. :D

    OdpovědětVymazat
  27. Je šikovný. I když já osobně bych ovečce žádný bonbonky nedala a radši bych si je snědla sama :D ale to už jsem já. Jen bacha až ho to doktorský hytí pořádně. Nedávno si ségra (4 roky) hrala s o rok starsi kamaradkou taky na doktory a najednou jsem z pokoje slyšela svou sestru křičet "Tak Klárko! A teď ti vyoperuju slepé střevo!" :D

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj Marci, tleskám Jeníčkovi, jak to krásně zvládl!!!!

    OdpovědětVymazat
  29. Musím Jendu pochválit, jak hezky se role pana doktora ujal :-)

    OdpovědětVymazat
  30. No to bylo krásné! Moc se mi to líbilo, že se to Jenda tak brzy naučil. A taky musíš mít skvělého brášku! Jasný, jste přece sourozenci!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...