neděle 11. března 2012

Jenda provléká nit


Dalším z "úkolů", které Jenda plní, je proplétání dřevěné jehly s nití dírami v sýru.


Tento úkol má rád, pokud následuje sladká odměna.


A tak šije...


..a šije...


A já zase pářu a vracím sýr do původní podoby, aby mohl začít znovu a znovu....



Když hezky poprosí....
To mi připomíná: už 2x jsem po něm něco chtěla a on mi řekl: "Musíš poplosit, jinak Ti nic nedám"...
Jako kdybych se slyšela. :-)



Tak tedy ještě jednou:
Když hezky poprosí, podám mu krabičku s čokoládovými písmenky a čísly....


Nechám ho samotného, aby si krabičku rozbalil, písmenko nebo číslo si vybral a vyndal.


Přitom dávám bedlivý pozor, zda mu to JDE ...




Protože kdyby mu to nešlo, tak musím nabídnout pomoc dřív, než by se dostal do afektu kvůli tomu, že mu to nejde....
A nabídnutí pomoci ne vždy kvituje s radostí.
Ale tentokrát mi to prošlo. Malinko jsem mu pomohla (otevřít krabičku) a Jenda dál pokračoval sám.

Zdá se, že občas chápe, že tím, že hračku (odměnu) zahodí a válí se po zemi, tak ničeho nedosáhne a občas si nechá poradit nebo pomoct. Není to často, ale on na to přijde, že mu chci pomoci, néé ublížit.
Přijde na to, že moje pomoc je pro něj přínosem.


Fotky jsou z 26.2. 2011


 To ho "šití" tehdy pár dní bavilo...


Teď už ho zase nebaví a tudíž si nekazí chrup čokoládou.....


Dokud ho to bavilo, byla radost se na něj dívat.
Jemnou motoriku procvičuje jedna radost.


Ani neví, že se učí....

Mějte se lépe než já.
Chytla jsem od holek chřipku, třeští mi hlava a mám 37,6.
Krásnou neděli.

24 komentářů:

  1. Koukám, máte doma všestranného pomocníka. :) Už umí doonce i šít. A jak pěkně mu to jde. Ještě aby se naučil želit a bude to doslova ideální manžel. :-o)

    Přeji příjemnou neděli, ať vás ta chřipka netrápí víc, než je zdrávo.

    Markéta B.

    OdpovědětVymazat
  2. Držím palce, ať chřipku rychle zdoláš.

    OdpovědětVymazat
  3. A jaký má u toho soustředěný výraz :-)
    Přeji brzké uzdravení, ať Tě ta chřipka brzy opustí!

    OdpovědětVymazat
  4. Marci přeji ať se rychle uzdravíš:) Na fotkách je vidět, jak se Jeníček krásně soustředí..., dělá velké pokroky.

    OdpovědětVymazat
  5. Jeníček je prostě moc a moc šikovný :-)
    Přeji brzké uzdravení!

    OdpovědětVymazat
  6. Marci brzké uzdravení, já ji měla minulý víkend a taky jsem ji odchytla od dětí :-). Jeník je šikulka...jo a proč mu vlastně neříkáte Honzíku :-D?...Jen mě to tak napadlo, neboť já mám Honzíka a na Jeníka neslyší a kamarádka má zase Jeníka, který neslyší na Honzíka :-D..je to super, že když jsme spolu, tak sice máme dva Jany, ale každej slyší na jinou formu jména :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já ani nevím, asi jsme mu začali říkat "Jeníčku" a už mu to zůstalo. Někdy mu holky naštvaně řeknou "Honzo" a on se strašně rozčílí. Neslyší na to.
      Když jsme u doktorky jednou nechali čepičku, tak věděli, komu mají zavolat..na čepici je nápis Jeníček. Říkali, že Honzíků mají plno, ale Jeníčka jen jednoho. :-)

      Vymazat
    2. jj to máš pravdu..většinou se Janům říká Honza :-)

      Vymazat
    3. Na gymplu jsme měli 2 JANY - jednomu se říkalo Jenda, druhému Honza a pěkně se to rozlišilo. :-)

      Vymazat
    4. My jme na základní škole měli přesně tu samou situaci- jednoho Jendu, druhého Honzu a nikomu se to nepletlo:D A mě ae osobně Jeníček k Jeníčkovi hodí líp než Honzíček.

      Vymazat
    5. Mám taky Jendu, ale slyší na obě jména, protože většinou se mu říká Honzo. Jendo mu říkám od mala snad jen já. :)

      Vymazat
  7. Téda.. to je šikulka ten Jeník..:) A ten sýr vypadá suprově akorát pro Jerryho..:P A tys tu chřipku od těch holek chytla? Chudinko..:( Jakto?:( Tak se brzy uzdrav, myslím na Tebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo no, to se stane, když kolem dětí člověk lítá dnem i nocí a moc se nevyspí.

      Vymazat
  8. Jeníček je šikulka...i když krátkodobý... přeji ať chřipka brzo přejde!

    OdpovědětVymazat
  9. Taky bych prošívala sýr, kdybych dostala písmenkovou čokoládku, takovou neznám. :-) Přečetla jsem si vysvětlení, proč se Jeníčkovi, říká Jeníček. My máme Jana vnuka a říkáme mu Honzíku. Je to tak, Honzíků je spousta, ale Jeníčků velmi málo. Zná Jeníček, pohádku O perníkové chaloupce?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O perníkové chaloupce? Já myslím, že NE. Psané básničky a pohádky ho nezajímají, jedině pohádka o 3 čunících. A na dvd není. Nebo je??

      Vymazat
    2. Zapomněla jsem. Ta písmenka kupuji v Kauflandu - jako ozdoby na dort, nebo tak něco. Jsou tam třeba kytičky, hvězdičky, čísla na dort a čokoládová písmenka.

      Vymazat
  10. To se mi líbí, že tě Jeník taky vychovává!!! :-)))
    Mě šití nebaví, ale kazím si tu chrup tvým marcipánem a cítím se dobře. Taky máme zrovna trošku horší víkend. Markéta bere prášky na bolesti v krku a mě zas bolí naražená ruka, ale už se to lepší a nálada je tu celkem fajn. Bůh ti žehnej ve všem, co děláš a na co jen pomyslíš!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Jeníček poslední dobu jen a jen šikulka :-D A ty se drž a brzy uzdrav :-D

    OdpovědětVymazat
  12. TO JE MOC PRÍMA, ŽE JENÍČKA NĚKTERÉ HRY TAK HEZKY ZAMĚSTNAJÍ A ZÁROVEŇ BAVÍ.
    URČITĚ SI TYTO CHVÍLE VYCHUTNÁVÁŠ A MÁŠ Z JENÍKA RADOST.
    MOC PŘEJI VÍCE POHODY.
    AMÉLKO, BRZY SE UZDRAV.
    JÁ MĚLA 39 PŘED PÁR DNY.
    POHODOVÝ TÝDEN PŘEJI.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  13. To by už pak mohl celé rodině zavazovat i boty. :D

    OdpovědětVymazat
  14. Jejda, Amélko, doufám, že se brzy uzdravíš! Aby Ti bylo zase, co nejdřív líp. Někdy je ta chřipka opravdu hrozně nepříjemná.
    Je to zase série fotek, na které se pěkně kouká a na kterých to vypadá, že Jenda parádně zvládá hru i úkol v jednom. Učíte se vlastně navzájem, protože Jenda Tě zase učí, jak se projevovat opatrně tak, aby jste spolu dobře vycházeli.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...