pondělí 26. března 2012

Přechod z postýlky na velkou postel 3


Nejtěžší fáze teprve nastala.
Holky si odešly hrát.
Nemohla jsem je nutit být s Jeníčkem.



Jenda plakal, vyplazoval jazyk.



Bouchal se do hlavy....


....a naříkal:
"Taťka je zlej hnusnej, seblal Jeníkovi postýlku.
Žekni taťkovi pinesl postýlku. Mně se líbí ta malá.
To už ji nebudu mít NIKDY?"


Pak se na chvilku zabavil růžovými "klubíčky", jak těm věcičkám hezky říká....a házeli jsme si.


Chvíli kousal čuníka, protože jsem mu zakázala slézt z postele.


Mohl si tam hrát, malovat, číst si, házet po mně plyšáky....


...ale nesměl vylézt ven.


Tak se chvíli mazlil s čuníkem...


...hryzal nervózně plastový kroužek od dudlíka....





A nakonec po 3 hodinovém "uspávacím maratonu" vyčerpáním usnul.


Odmítl spát s novým povlečením, s velkým polštářem a s velkou dekou.
Nové lůžkoviny jsem musela dát pryč.


Obklopen svými oblíbenými věcmi - dudlíky, budíkem, prasátky, kalkulačkou, baterkou, látkovými pytlíčky na odměny....
...usnul na růžovém prasečím polštářku přikrytý svou malou růžovou dekou...
...tak jako usínal celých 5 let ve své malé postýlce....

Fotky jsou staré 4 dny, stejně tak usíná i nadále, jen mu to už netrvá tak dlouho.

Ale vyžaduje stále stejný rituál.
Všiml si, že když u něj byla ten první den Šárka v posteli a hráli si spolu, tak bylo 19:00 hod. a každý den vyžaduje, aby Šárka byla v "devatenáct nula nula" s ním v postýlce.
A tak si s ním každý den Šárinka 15-30 minut hraje (podle toho, jak Jenda zlobí). Včera byl protivný a zlobil, tak jsem dobu zkrátila.
Dnes byl hodný a pěkně si hráli s hlavolamem, tak jsem je nechala půl hodiny.
Chci, aby to i pro Šárinku byl příjemný čas, když už "musí"...
Časem ho to zkusím odnaučit.
Teď jsem vděčná za to, že jsme přechod z postýlky do velké postele zvládli relativně v pohodě.

22 komentářů:

  1. Obě moje holky byly hrdé na to, když se z miminkovské postýlky dostaly na velkou postel. Ach jo. Máš to všechno tak nějak.... Jinak. Těžší. Fakt tě obdivuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I Šárka říkala, CO by dala za NOVOU postel. Má postel po mně, nikdy novou neměla.

      Vymazat
  2. Pro Jenika to musela byt obrovska zmena ale jsem pro vas rada ze to zvlada docela v pohode ,jeste k tomu ma vyborne sestry ktere mu pri te zmene pomohly.

    OdpovědětVymazat
  3. Teda Marcí, zvádli jste to báječně, Ty i holčičky a hlavně Jeníček...že si nechal malé peřinky, přece vůbec nevadí, to už by těch změn bylo moc....to zase příště. Hlavně, že je nová postýlka plná "starých "kamarádů......fakt super...:-)..přeji krásný den:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Marci, jsem moc ráda, že Jeníček v nové posteli spí. Máš prima holky, které s adaptací na novou postýlku pomohly. Ted' už pomůže i čas, ve kterém se bude zkracovat Jeníčkův usínací rituál.
    Držím palce, abys vše zvládala bez větších koímplikací.

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Ami,
    jsem ráda, že přechod dopadl tak dobře a relativně se obešel bez větších potíží. Jen bych se chtěla zeptat, zda bych si nemohla nechat Jeníčkovu bývalou postýlku...strašně ráda jsem v takové spávala ;-).
    Ami, ještě Ti chci poděkovat za moc krásné přání k narozeninám. Vážím si toho, že jsi moje milá a věrná čtenářka vlastně už skoro rok. Poznat Tě pro mě bylo opravdu obohacující, a když někdy něco nějak nemůžu zvládnout, vzpomenu si na Tvou vůli a entuziasmus.
    Pusu Tobě i Jeníčkovi posílá Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak to myslíš s tou postýlkou? Napiš mi mailík. Adresa je pod profilem.

      Vymazat
    2. Ami, Jeníčkovu postýlku bych brala hned, ale samozřejmě vím, že to není možné. Už jsem z ní dávno vyrostla. Člověk rád vzpomíná na své postýlky, hračky, dětské knížky, ale neboj se, zůstává jen u těch vzpomínek a postýlku samozřejmě Jeníčkovi nevezmu ;-).

      Vymazat
  6. To byl moc pěkný seriál, byl i trochu napínavý a nakonec všechno dobře dopadlo a tak to mám nejraději. Zvládli jste to všichni na jedničku, Jeníčkem počínaje a holkami konče. :-))

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem nesmírně rád, že už si zvyká. Řekl bych, že už to bude jen a jen lepší, snad :) A taky jsem rád, že jsem narazil na tenhle blog, nebo vlastně vy jste narazila na mě... každopádně je to pro mě moc přínosné :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mila Amelko, vypada to, ze Jenicek si prece jen pomaloucku zvyka. Je to zmena pro kazde dite, vnoucek take dostal novou postel a od te doby ho nachazeli spat na hromade polstaru na zemi v jeho "ctecim" koutku. Dopadlo to tak, ze postel vystehovali a on spokojene spi na madraci, ktera je polozena na zemi :) Preji hodne trpelivosti do dalsich veceru, holky jsou moc prima, ze se zapojily do procesu a Jenikovi i tobe pomahaji!

    OdpovědětVymazat
  9. Amelko, napsala jsem komentar ale myslim, ze se nezverejnil :( Je to fajn, ze si Jenda zvyka a holky tak hezky pomahaji nejen jemu ale i tobe. Prechod z postylky je tezky pro kazde dite, tak drzim palce, at to jde cim dal lip. Zdravi Monika.

    OdpovědětVymazat
  10. Je to šikula,vše chce svůj čas a pak to jde.

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Marci, tak jsem ráda, že to Jeníček vcelku dobře zvládnul!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Jeník je šikulka , přehcod z malé postýlky do velké je těžký i pro úplně zdravé děti a vy jste to zvládli bezvadně.. hezký večer Dita

    OdpovědětVymazat
  13. Přechod z postýlky na postel jste zvládli (a má hezkou postel!), ale je dobré, že jsi mu nechala staré peřinky a dečku a jeho oblíbené plyšáky a hračky. To se časem taky odbourá, ale musí si asi nejdřív zvyknout právě na tu postel.
    Šárinka je třída! Je príma holka.

    OdpovědětVymazat
  14. Je zajímavé, jak si Jenda pamatuje takové věci a dokáže z nich vybudovat rituál. Ale tak, viděla jsem mnoho Tvých fotek a vím, že Šárinka je šikovná a i hodná holka, tak snad jí to nedělá žádné trable :) No jo, Jenda už je taky velký kluk, tak všechno musí být velké. Za chvíli snad i větší porce jídla :)

    OdpovědětVymazat
  15. Tak to je Jeníček dobrej! Vzpomínám, jaké s tím byly problémy u nás :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Gratulace k nové postýlce! Jak jsem sledoval v napínavém thrilleru, proběhlo to celkem hladce :-). U nás to byla léčba šokem. Prostě jednoho dne postýlka zmizela. Jinak Míša má skoro stejnou postýlku jako Jeník :-). Akorát pod ní musíme dávat polštáře, neboť v noci spí hrozně neklidně a občasné pády nejsou vyjímkou.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...