středa 7. března 2012

Krabicové úkoly


Je to asi měsíc, kdy jsem vás zvala na výstavu do SPC v Ústí nad orlicí.


Byli jsme tam poprvé loni a moc se mi tam líbilo.
Chtěla jsem tam dojet dříve než minule, ale nezadařilo se.
Holt je to od nás pěkná dálka.
Cesta nám trvá asi 2,5 hodiny. Se zastávkami ještě déle.

Včerejší ráno bylo hektické.
Nejdřív jsme čekali na maminku, než přijede hlídat Jendu. Potom se čekalo na manžela, který seděl u počítače a nakonec jsme ani u 2 benzínek nesehnali dálniční známku, a tak jsme se museli vracet....



Mrzí mě, že jsme tam přijeli zase kolem poledne, protože většina úkolů už byla rozprodaná.


Ale i tak jsem opět získala plno inspirace na výrobu strukturovaných úkolů pro Jeníčka.


Vyfotila jsem tam pár krabicových úkolů....


Úkoly pro děti s poruchami autistického spektra musí být jednoduché, jasné a přehledné.



Většinou dítě pracuje "zleva doprava". Zde např. rozlišuje, kam dát čtverečky, kam křížky a kam trojúhelníky.


Tady k sobě přidává stejné věci.


Plastová víčka od pet lahví třídí podle barev ....


Kostky ze stavebnice rozlišuje podle barev....


Už teď se těším na příští výstavu....
Třeba se tam opět s některými z vás uvidím....

18 komentářů:

  1. Milá Ami,
    někdy mám pocit, že bych u těhle nápaditých dětských her ani nevěděla, jak co poskládat :-) (znáš to, jak jsou děti mnohem kreativnější a nápaditější než dospělý).
    Téměř tříhodinová cesta se vyplatila, máš teď spoustu nový inspirace.
    Prohlížela jsem si teď ještě fotky Jeníčka s Betynkou, jsou to zlaťoušci oba ;-).
    Ať se daří!
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezké úkoly,děkuji za inspiraci a moc Vás zdravíme☼

    OdpovědětVymazat
  3. Krasne, uz sa tesim az Matiskovi nieco vyrobim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi, chvíli trvalo, než to pochopil, ale teď krabicové úkoly miluje. Jsou krásně přehledné a za úkol dostane vždy odměnu.

      Vymazat
  4. Nad jedním úkolem jsem se musela dlooouze zamyslet. Ale taky by mě to bavilo.

    OdpovědětVymazat
  5. Asi jsem i přes svůj věk hračička, ale vždycky když nám předvádíš všechny ty hry a úkoly hrozně moc mě lákají k provedení. Klobouk dolů před těmi, kteří tyto nápadité hry vymýšlejí. V komentáři čtu, že Jeníček tyto krabicové úkoly miluje, je prima, že jsi nakonec na tu výstavu dorazila. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš to daleko, přijeď si pohrát. :-) Ale máš pravdu, baví to i holky i mě. A nejkrásnější na tom je společně trávený čas.

      Vymazat
  6. Veľmi pekné nápady. To by sa naozaj dalo urobiť aj doma. Alebo to už sú vaše domáce pomôcky (aspoň niektoré)?
    Najviac ma oslovila tá krabica od vajíčok s PET-vrchnáčikmi.

    Želám radostný deň
    A veľmi ďakujem za tvoje povzbudivé komentáre od srdca na mojom blogu.
    Leti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pomůcek máme plno, krabicové úkoly často měním. Ale teď mě napadá, že ty jsem asi moc nefotila. Časem to napravím. :-)

      Vymazat
  7. Dobré hry. Jeníčka to určitě baví. Krásný den. Tina

    OdpovědětVymazat
  8. Náhodou, jak tak na to koukám, hry jsou perfektní. Zajímalo by mě, kdo je vymýšlí. Myslím, že by ses tam uplatnila se svou spoustou nápadů i ty.

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Amélie, dnes budu obšírnější, odpusť. Včera jsem zhlédla jednu zahraniční reportáž o dětech s podobnými poruchami jako Jenda. Nejvíce mě zaujala metoda 3i. O to víc máš můj obdiv v jak polních podmínkách s Jendou pracuješ a máte takové výsledky!!! A to i s diagnozou, jakou má Jenda!
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://www.zaciszeautyzmu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=146%3Ametoda-3i&catid=39%3An-terapie-c&Itemid=94&limitstart=1

      Milá Lezarts, dala jsem si to do překladače v Googlu. Ano, přesně to dělám, jen jsem nevěděla, že se tomu říká Metoda 3I, Musím se pozaptat v APLE. Děkuju.

      Vymazat
  10. Dívám se na ty krabičky s úkoly a říkám si, že některé by asi nebyl problém vytvořit doma, třeba tu proložku od vajíček s různobarevnými zátkami. Vím, že jsou tyto pomůcky určeny dětem, jako je Jeníček, ale určitě by si s nimi vyhrály i další děti.
    Nechala jsem se některými inspirovat a děkuji za zprostředkování výstavy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, většina úkolů se dá v pohodě připravit DOMA.
      A proto to dělám - jako INSPIRACI pro druhé - nejen pro rodiče postižených dětí, ale i zdravé děti ocení, když se jim rodiče či prarodiče věnují.

      Vymazat
  11. Tyhle věci jsou doopravdy hezky vymyšlené... takové dřevěné, barevné... :)

    OdpovědětVymazat
  12. Zdravím,
    bydlím asi sedm kilometrů od Ústí nad Orlicí, tak až příště taková výstava bude, chcete-li, můžete mě kontaktovat a snad bych Vám mohla některé hry/činnosti nafotit. Můj email je janca.travnickova@gmail.com . Hezký den

    OdpovědětVymazat
  13. Takto když to vidím na fotce, tak bych si myslela, že se ty úkoly dají sehnat v hračkářství. Je škoda, že tomu tak není, že se pro úkoly musí jezdit tak daleko. Ale stojí to za to, odměnou bude mamince radost Jendy a jeho zvládnuté úkoly :-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...