úterý 24. dubna 2012

Já chci.... na poštu


Včera mě Jeníček překvapil.


Jestli něco opravdu nesnášel, pak to byly mé pochůzky na poštu.


Poslední rok na poště nebyl.
Pokud jsem potřebovala na poštu, tak jsem ho nechávala doma, hlídala Šárka nebo asistentka.


Mnohokrát jsem se ptala, zda půjdeme na poštu a on odmítal.


Včera nakoukla Šárka do pokoje a já jsem ji poprosila, aby mi odnesla dopisy na poštu, až půjde na keramiku. A najednou slyším Jeníka, jak říká: "Já CHCI!"
- "Co chceš?"....
-  "Na poštu"...
To jsem slyšela poprvé v životě.

Pokaždé musí něco držet v ruce (jinak je neklidný), a tak popadl oslíka a šli jsme.
Sice se v chodbě trošku cukal, protože chtěl bundu a já jsem se mu snažila vysvětlit, že je TEPLO, že bundu nepotřebuje.
Přežil to....
Kde jsou ty doby, kdy ječel jak hysterka a po zimě se dlouho loučil s bundou, s dekou a rukavicemi.... Nechápal, proč je najednou mít nemusí.


Nechtěl jít pěšky, tak jsem z kufru vyndala golfky.


Připoutal sebe i oslíka.


Před poštou jsem se ptala, jestli chce dovnitř na kočárku nebo pěšky.


...a Jenda šel po svých.


Kdo nás čte celé 2 roky, tak ví, že Jenda jednu dobu vůbec nevylezl z auta....


...a nebo se na poště válel po zemi....


A my jsme pak dlouho nacvičovali to, aby se  neválel po zemi, ale aby si maloval u stolku.


Naučil se zaškrtávat čísla a dělat kolečka....
A Jenda si na to i po roce vzpomněl... sedl si ke stolku a pomaloval pár papírů.



S nadšením si je potom odnášel a říkal: "To je po Elišku a po Šálku..." :-)


Doma si papíry rozložil po stole....


...a rozdělil je na dvě hromádky.
Když to donesl holkám, tak Eliška hezky poděkovala a Šárka se rozčilovala, že to nechce.
Jenda začal řvát, a tak jsem narychlo zachraňovala situaci...


Vím, dojít v klidu na poštu zvládne i kamarádky dvouleté dítě.
Ale pro nás to je velký pokrok.

56 komentářů:

  1. Super! Super! Je to den ze dne lepší. A to jen a jen Tvou zásluhou! Jsi bezvadná! Pac a pusu. Tina

    OdpovědětVymazat
  2. Nic optimističtějšího jsem si nemohla navečer přečíst. Jeníček je zlatý kluk a spolu s oslíkem tu poštu zvládli na jedničku, jen ta Šárka to trošku pokazila, ale jinak bezvadný. ;-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárka reagovala jako "správná puberťačka"...nechtěla počmárané papíry. :-P Eliška v tu dobu seděla u notebooku, tak to nějak neregistrovala a přijala to rychle, aby mohla pokračovat ve hře.

      Vymazat
  3. Moc gratuluju! To je pokrok jako hrom. Já dnes strávila ve frontě na poště půl hodiny. To by se Jendovi asi moc nelíbilo. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na poště naštěstí nikdo nebyl, pak přišel jeden pán, ale Jenda lidi ignoruje, tak ho "neviděl"...

      Vymazat
  4. Teda,
    chvíli jsem neměla přístup k internetu a koukám, co všechno mi uniklo. :) Takový pokrok! Gratuluju a přeju Vám i Jednovi ještě více takových úspěchů. :-)

    Markéta B.

    OdpovědětVymazat
  5. Gratuluju! Myslím, že tohle jsou výsledky tvé nekonečné trpělivosti a bezmezného úsilí. Kdo ví, čím vším tě Jeník ještě příjemně překvapí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čím mě překvapí? Jendou z něj bude úžasný, slušně vychovaný autista. :-)

      Vymazat
  6. to je super, gratuluju k uzasnemu pokroku! :-). Misha

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A až to zvládneme bez kočáru, to bude paráda.

      Vymazat
    2. to prijde. jinak ja lidi taky ignoruju a taky tezko snasim davy :-). tedy kdyz muzu tak je zkousim ignorovat :-).

      Vymazat
    3. Určitě se i k tomu dopracujete.
      Je to skvělý pokrok! Myslím, že tyhle drobnosti sbíráš a navlíkáš na šňůrku jako korálky... a doufám, že korálků bude přibývat.
      P.S. raději si to všechno zazálohuj, Amélko!
      Sice se tohle stává asi jednou za uherských dvacet let, ale stát se to může.
      V případě Ebolin to byl zřejmě někdo ze třídy. Ebolin se totiž komusi prořekla s heslem. Ovšem takovou špinavost jako smazání blogu, bych nečekala.
      Ale prý jsou i týpci, kteří se baví mazáním blogu. Jen tak.
      Takže, raději si všechno co tu máš, zazálohuj.

      Vymazat
  7. Jenda je borec. Nejvic me na tom prekvapilo, ze neco donesl holkam. Myslela jsem, ze autiste nemaji moc empatii nekoho necim obdarovavat, ale mozna se mylim :-). Jen tak dal!
    Jana M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, že nemají EMPATII (což vidím i na svém manželovi). ALE spousta věci se dá výchovou naučit. Já pokaždé, když přijdu z nákupu, tak Jendovi NĚCO donesu - lízátko, lentilky, Mentos, hakisak... a on má RADOST. Učí se tak vzpomenout si na někoho a přinést mu malou pozornost.

      Vymazat
    2. vubec neni samozrejme ze autisti nemaji empatii. je to ruzne, jak u koho. nekteri maji empatie vic nekteri min, jako u neurotypickych lidi. plno autistu ma empatii ale nevi jak to dat na jevo.

      Vymazat
  8. Koukám, že to tam u vás už pěkně kvete. Tady ještě leží sníh. Taky se těším, až budu moci chodit bez bundy. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  9. No já se nestačím divit. V předchozím článku žasnu nad doteky, které Jenda neodhání a teď koukám jako blázen, jak se Jeník sám rozhodl jít na poštu. Dokázal se zabavit a hned myslel i na své sestry. No to je úžasné. Moc se mi líbila Elišky reakce, Šárka je trošičku můra, také si mohla dárky od Jeníka vzít a pak je v nestřeženém okamžiku třeba vyhodit. Ale chápu, ona to bere zase jinak, než já "jenom" čtenář. ;-)
    Vidíš to, Jeník překvapuje každým dnem, tak třeba i na tu postel dojde. ;-) Držím pěsti. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárka je správná puberťačka :-), ale má to tu těžké, tak ji beru s rezervou.

      Vymazat
  10. Vždycky, když čtu něco podobného, jako je Tvoje dnešní povídání, vzpomenu si na myslím dost známý příběh o jednom dávném čínském rolníkovi, který zasadil bambus a čekal. První rok se zdánlivě nic nedělo, ani druhý rok nebylo nic znát. Dokonce ani třetí a čtvrtý rok se nic zvláštního nestalo. Během pěti let se ale kořeny rozrostly na tisíce metrů daleko a pak, když konečně vyrašily výhonky bambusu ven, rostly dvacet centimetrů za den. Tehdy rolník začal sklízet a stal se boháčem.
    Cokoli děláš, kořeny Tvojí práce se rozrůstají a jednou budeš sklízet - a já Ti přeji úžasnou úrodu, protože odvádíš naprosto skvělou práci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ten příběh je nádherný a pravdivý. Přesně tak to je. Zdánlivě to vypadá, že se nic neděje, že moje výchova nemá smysl a že to jsou hodiny a hodiny marné práce, ale ne. Jenda bude mít pevné kořeny a jednou budeme sklízet plody své mravenčí práce.
      Jednoduché to v životě nebude mít nikdy, ale věřím, že z něj vyroste slušně vychovaný člověk, který bude brát ohledy na druhé.
      I když to není v něm, dá se to naučit.
      Spousta věcí se dá naučit, pokud je vůle. :-)
      A boháč už jsem teď.
      Mám přece 3 nádherné, úžasné děti a srdce plné lásky. Co chtít víc...

      Vymazat
  11. Za pouhé 3 týdny, co jsem "abstinovala" a hned takový pokrok!!!
    Úžasné)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lezarts, TEBE jsem dlouho neviděla, už jsem si říkala, co je s Tebou.

      Vymazat
  12. Krásné překvapení, krásná novinka v Jendově vývoji a pokroku!
    Já to říkal, že bude líp! :)
    Souhlasím s ostatními. Jen víc takových dnů!

    OdpovědětVymazat
  13. To je dnes ale krásný příspěvek, Jenda je opravdu šikulka čím dál tím větší, musela jsi mít velikou radost, i já se tu usmívám na obrazovku.. a je úžasné že donesl holkám dárečky bylo mi ho líto, že to Šárka neocenila ale jsou to jen děti..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se mi na něm líbí nejvíc, že se naučil dělat LIDEM okolo sebe radost, myslet na někoho, přinést svým blízkým nějakou maličkost, i když je to pampeliška, kamínek, počmáraný papír..ALE JE to z lásky a to se počítá.

      Vymazat
  14. Milá Amélko, moc blahopřeji k úspěchu. Líbí se mi i trička s nápisy, která Jenda nosí. Mohu se zeptat - reagují na to lidi nebo Jeníčka znají a neobtěžují ho komentáři "ty jsi ale hezký chlapeček" apod.? Přeji pěkné dny, HanaL.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřív reagovali lidé často a Jenda šel okamžitě do afektu a válel se po zemi nebo se někam schovával. Teď mi přijde, že reagují méně a POKUD ano, tak je JENDA IGNORUJE. Dělá, že je slepý a hluchý. :-) Ale pořád je to lepší než agresivita a válení se v prachu po zemi.

      Vymazat
  15. Amélko,gratulace véééliká :-)!!! Šikulka!!!

    OdpovědětVymazat
  16. Velká gratulace, Jenda je šikula...a jak tak koukám brzo ještě vyhraješ ve sportce :-). Je prima , že si vzpomněl i na sestřičky. Krásné dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu muset Jendovi říct, aby zaškrtl ta správná čísla. :-)
      Ne, dělám si legraci. Čísla jsou na něj moc titěrná, to mu nejde...A já nesázím, tak nemohu vyhrát....

      Vymazat
  17. Amélko, čtu denně a píši vyjímečně, ale dnes mi to nedá - Jeník to zvládl na jedničku a je to úžasný pokrok. Máte pravdu, Vaší zásluhou z něj jednou bude úžasný kluk....Andrea

    OdpovědětVymazat
  18. Si moc sikovna ze sa ti to podarilo. Postu zvladol na jednotku, este aj vyplnil sportku, sikulak.

    OdpovědětVymazat
  19. Tak to je teda OOOObrovský pokrok!!!
    A navíc Jenda vypadal moc spokojeně!

    OdpovědětVymazat
  20. Amélko, taky vás čtu denně a tentokrát mi to nedá a musím Ti napsat. Jeníček dělá obrovské pokroky a to díky TOBĚ!!!!! Strašně moc Tě obdivuju a moc na Tebe myslím, abys zvládla vše co je na Tebe naloženo a taky ať Tě čeká něco pozitivního,něco co bude jen pro Tebe. Míša z Vysočiny

    OdpovědětVymazat
  21. to je úžasné paní Amálko:) Jeníček má na fotkách krásný úsměv:) Máte můj velký obdiv za vaši neskonalou trpělivost a mateřskou lásku:) trošku mi zatrnulo u té pasáže s Šárkou, ale zároveň musím doznat, že takovéto období jsem měla taky, a celý svět se mi zdál nefér a svou náladovost jsem si vybíjela všude okolo sebe:)
    Jenda je šikovný kluk a s vaší péčí bude dělat už jen pokroky:) jste skvělá:) Držte se :)

    OdpovědětVymazat
  22. TO je báječný pokrok, moc vám gratuluju!!
    Hned mám po ránu lepší náladu :)

    OdpovědětVymazat
  23. Marci moc gratuluju k úspěchu.
    A že je to úspěch veliký.
    Jeníček je jednička a ty také.

    Míša

    OdpovědětVymazat
  24. jupíííííííííííííííííííííííí:-) M.

    OdpovědětVymazat
  25. Jeníček dělá neuvěřitelné pokroky!! Moc se mi líbí, jak vyplňuje tu sportku, to určitě něco vyhrajete :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Jéje, šikovní jste nejvíc :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Báječné! Mám radost s vámi!
    Ať další úspěchy na sebe nenechají dlouho čekat ♥♥♥
    Spoustu takových dnů plných překvapení!
    evice

    OdpovědětVymazat
  28. To je super :-) Pořád říkám, že Jeník je frajer :-))

    OdpovědětVymazat
  29. Dobrý den, dnes jsem na Váš blog zabloudila poprvé, ale moc ráda sem budu bloudit pravidelně.
    Přeji hodně zdaru a další pokroky.

    OdpovědětVymazat
  30. Amelinko ráda bych ti dala ocenění..Více u mě na blogu:-)
    papa slunce
    Brigit

    OdpovědětVymazat
  31. Je to krásný pokrok! Je to překvapení, že sám od sebe se chtěl projít - projet na poštu a na fotkách vypadal opravdu spokojeně :) Velká gratulace :)

    OdpovědětVymazat
  32. To je skvělá zpráva. Takový pokrok! Hned to potěší. Přeji krásný den. Včera bylo docela teplo, dnes je u nás ledový vítr a zima jako v psinci.

    OdpovědětVymazat
  33. Marci, to je uzasne cteni. Moc a moc vam obema gratuluji. Krasny pokrok. Jen tak dale. Pa, Katka

    OdpovědětVymazat
  34. Tak tohle je parádní! Všechno, že jste šli spolu ven, že pochopil, že nepotřebuje bundu, že vylezl z auta, že se neválel po zemi na poště, to je takových pokroků najednou, to je snad zázrak, jsem za to vděčná za Tebe. Jen, aby se z toho nestal rituál, že bude chtít každý den na poštu :)

    OdpovědětVymazat
  35. Tak to je krásné překvapení, vykouzlilo mě to úsměv na tváři! :-) Jeníček je báječný.

    OdpovědětVymazat
  36. To je překvapení :) Jenda je úžasný,Šárka asi neocenila dílo od Picasa :) Jinak znám děti které se válejí v obchoďáku v regálech takže.. Je na ně hrzonej pohled když se rozčilují že tolhe prostě CHTĚJÍ a maminky jim utíkají z chodbičky do chodbičky ..! :D

    OdpovědětVymazat
  37. Super! Vidíš, stále se Jenda lepší! To mám radost!

    OdpovědětVymazat
  38. To je skvělý, já pořád při čtení tvých článků říkám, jak se Jeník lepší..:) Je obrovský pokrok, když si o to sám řekl, po roce..:) Ať to jde takhle dobře dál..:)

    OdpovědětVymazat
  39. Teda, to je ale mile prekvapeni!
    Zvladli jste to bajecne, jsi uzasna, Amelie. =)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...