neděle 4. března 2012

Jenda čte letáky


Normálně letáky nečtu....


..ale rovnou je házím do krabice na tříděný odpad.


Tentokrát jsem udělala výjimku a vzala jsem je do kuchyně.
Říkala jsem si, že je zkusím nabídnout Jeníčkovi....
...a že budeme číst čísla.


U prvního letáku se Jenda zlobil.
Říkal: "Paní zlá na mě vystrkuje pupík". :-)
Byla to upoutávka na prodej spodního prádla v místním supermarketu.

Leták, ve kterém byla polonahá "paní", Jenda hned zmačkal a odhodil ho na stranu.


Pak už četl spokojeně ceny....


Zrovna tam byla nějaká akce na velikonoční věci.


Ptala jsem se, kolik stojí vajíčko, čokoládový zajíc, lízátka....


...čokoláda ap....


Když objevil na jiném letáku "děti"....


...tak na letáček začal šlapat...



...a pak ho zmačkal. 


Říkal: "Jeník bojí dětí"...


Nakonec mi přečetl, kolik stojí džus, ovoce, sýr a Granko....


Nachystala jsem letáky jen s tím, co zná, abych předešla nějaké kalamitě....


Stačilo pár letáků a měli jsme 10 minut o zábavu postaráno.
A pak že letáky nejsou k nečemu dobré....

28 komentářů:

  1. Vidíš, jaké máš výborné nápady! A byli jste spokojeni oba, viď?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, pár letáků a spousta radosti. Člověk ho musí nějak zabavit a letáky mne napadly poprvé.

      Vymazat
  2. Jenda bojí dětí....šmudlik jeden ... :-(

    OdpovědětVymazat
  3. Jeníček je moc šikovný, že takhle perfektně dokáže číst číslíčka! To musí být ale hrozný, vymýšlet zábavu po deseti minutách... Ale Ty jsi vždycky umíš poradit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I letáky jsou k něčemu dobré. Vlastně pro tuhle zábavu jak stvořené - pěkné barevné obrázky a výrazná čísla. A Jeníček má čísla rád!
      (Opět píšu k odpovědi, protože tabulka pro komentář mi znovu zmizela...)

      Vymazat
    2. Vendy, to je jedno, KAM píšeš. Hlavně že se ti to nějak povede.

      Vymazat
  4. Dobry den, Jendo a Amelie :-). Malinko odbocim od tematu tohoto clanku, tak se omlouvam: narazila jsem tady na vysazovani antidepresiv a chci jen rict, pokud zase nahodou budete menit leky- opatrne a postupne s tim, sama beru antidepresiva a rychle vysazeni opravdu nedela nic dobreho, muze to byt jeste horsi nez predtim nez je vubec zacnete brat :-(. Chtela jsem se zeptat, jaka je asi "sance" ze se mi narodi dite s autismem? Neumim si vubec predstavit mit doma postizene dite, nevim co bych delala a ta predstava me desi:-(. Slysela jsem, co se tyka autismu, neco o biomodulacni (nebo biomodularni?) lecbe, ktera snad zlepsuje stav autistu. Preju vam hodne sil...A prosim- vykaslete se na hloupe komentare hloupych lidi. Preju vam, at z Jendy vyroste citlivy, hodny clovek...s diky vam to dokaze :-). Misa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, na tyhle otázky nemám odpověď, ale kdyby sis chtěla popovídat, tak klidně napiš mailík.
      Jaká je pravděpodobnost, že se ti narodí dítě s autismem? Na to ti možná odpoví třeba doktor na genetice. U nás velmi vysoká. PAS je dědičná a u nás se dědí z generace na generaci... 2 děti ze 3, to je docela velká "úspěšnost".
      Děsí Tě představa postiženého dítěte? To ani nemusí...není to jednoduché, ale dá se to zvládnout a je to velmi obohacující zkušenost. Není třeba se něčeho děsit, nejspíš to nikdy nenastane a kdyby ano, dnes je spousta informací, knih, rodičů s podobně postiženými dětmi, kteří určitě rádi poradí.
      Neboj se.
      Já jsem za své 2 autisty Bohu vděčná.
      O té léčbě nevím, ale vím, že autismus vyléčit nelze... Mnohé se zlepší nácviky chování, neustálým opakováním, učením, něco i časem, věkem, ale vyléčení (asi) není možné.
      Zkusím se na to podívat do Googlu. Díky.

      Vymazat
    2. Obecně se udává, že v Česku se rodí zhruba 4 procenta děti s nějakou poruchou, od těch lehkých, ktere se daji třeba operativně vyřešit, az po těžká postižení. Při soucasné porodnosti jsou to asi 4 tisíce děti za rok. Výskyt různých postižení se liší poruchu od poruchy. Co se tyče autismu, tak poslední čísla, která sem slyšela na podzim na konferenci o autismu, bylo 1 dítě s PAS na asi 110 děti (čísla z USA).
      Anny

      Vymazat
    3. Taky dekuji za odpoved. A vase dcera je taky autistka? (Neprojela jsem cely blog, na to ted nemam tolik casu, ale nahodne vybiram clanky, ktere mi tady naskoci, tak nevim.) A chodi do bezne skoly? Ma zdrave kamaradky? Rikam si, ze dite s autismem bych mozna zvladla, to neni ta nejhorsi choroba,i kdyz to neni lehke. Tak trosku znam jednoho absolutne neslysiho autistu - dnes je mu myslim 12 a je velmi chytry, taky se naucil komunikovat diky obrazkum...a znakove reci :-). Lidi na ulici se pry obcas otaci, proc chodi s maminkou za ruku (zasadne se nerozlizi na silnici) Ale co se tyka jinych chorob...dopredu vedet, ze preziju vlastni dite, nebo ze moje dite me nikdy nebude vnimat...tohle bych proste nezvladla...a tahle predstava me desi...No nic, to jsem odbocila. Jenda je sikovny a nezda se mi vubec ze by byl retardovany, jak jste tady nekde psala tu psychiatrickou zpravu... :-). A ta lecba se jmenuje biomodulacni...a na ty antidepresiva a vysazovani opatrne (nevim, jestli je ted Jenda bere, ale bohuzel vim o cem mluvim...)*M.

      Vymazat
  5. Letáky... reklamy.. :D , já je ani nevytahuju,automaticky je pálíme :D ,teda ne ty voskované, jen obyčejné barevné papíry.

    Tak to jsi panečku skvělá žena (napsal bych ženská, ale to mi přišlo trochu...moc přehnané :D), v koupelně trávit jen 5 minut :D.

    OdpovědětVymazat
  6. Všímám si, že Jenda je moooc šikovný,ale škoda ,že se tak bojí lidí-kdyby ještě tohle zvládl-tak myslím, že by měl vyhráno. Já mám syna taky autistu a do tří lrt se bál lidí-strašně nám pomohla kineziologie-nevím teda jestli to bylo tím,ale už ten den byla změna okamžitě vidět a pak už to bylo jen lepší a lepší. Myslím, že za zkoušku to stojí. Děti většinou vycití náš problém aniž my bychom si ho vědomě uvědomovali-nemáme ani tucha a kineziologie nám to odhalí-odblokuje a "je to".

    OdpovědětVymazat
  7. Jeník je šikula, že umí takhle pěkně nastudovat ceny :-). To se může při neustálém zdražování hodit :-). Míša nám nosí letáky pro odpoutání pozornosti. Něco ve smyslu "Běžte si číst a nestarejte se o mě. Nutně potřebuju udělat maximální binec v pokoji, či jinou kulišárnu :-)."

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojky holka zlata,
    se priznam, ze jsme v panelaku asi jednini, kdo nema na schrance ceduli Reklamu nechceme. Ja si v tom rada listuji a obcas i neco zajimaveho narazim. No hlavne, ze prohlizeni dopadlo v klidu.
    Preji vice takovych chvil. Misa z kopcu

    OdpovědětVymazat
  9. To je malej misantrop ;-D super, trochu zábavičky:-) pa Hanka.

    OdpovědětVymazat
  10. Marcelko je fajn že se Jeníkovi letáky líbí a ty co se mu nelíbí že zmačká. Já mám letáky taky ráda dávám si je Dita

    OdpovědětVymazat
  11. Mě taky baví číst letáky..:D Hrozně se mi líbí velikonoční zajíčci atp..:P Je super že se Jeník alespoň na chvíli zabaví s takovou věcí jako jsou letáky..:)

    OdpovědětVymazat
  12. Já Vás obdivuji... takový život s autismem musí být strašně těžký. Ale Vy jste pravým důkazem, že ať se děje cokoli, člověk dokáže své dítě milovat. :) Jste silný člověk :)

    OdpovědětVymazat
  13. Maci, to máš dobré. Budeš vědět, kde co mají levnějšího. A Jeníček se přitom zabaví. Jinak jsou letáky dobré ... třeba na loupání brambor. :-) Hezký den. Tina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, to mě ještě nenapadlo, ale u někoho jsem to už viděla.

      Vymazat
  14. Jeníček na to jde chytře, co se mu nelíbí, zmačká a zahodí, kdyby to tak pěkně šlo i v běžném životě. :-) Nám už letáky do schránek nedávají. Máme u domu na vchodových dveřích otvor, pod ním košík a roznašeči letáků strkají papíry tím otvorem do košíku. Kdo má o letáky zájem vezme si je, ale většinou z toho košíku putují, na konci týdne, rovnou do kontejneru na papír.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, kéž by to šlo občas i v životě..to, co se nám nelíbí, tak zmačkat a zahodit....ale ono to nejde. My se s tím musíme poprat.

      Vymazat
  15. ten je šikovný, víc takových dnů přeji ;-)

    OdpovědětVymazat
  16. No, vidíš, tak to máš hnedka přehled, kam zajít nakupovat, když Ti Jenda zahlásí výhodnou cenu :) Takže Ti vlastně pomáhá i nakoupit. Je fajn, že to spolu tak zvládáte!

    OdpovědětVymazat
  17. když si tak projíždím články, řikám si, jestli taky nejsem autista..

    OdpovědětVymazat
  18. Každý může mít nějaký autistický rys, ale ještě to neznamená, že je autista. Kdybys potřebovala poradit, klidně napiš mailík.

    OdpovědětVymazat
  19. To jsou moc hezké fotky :)
    Jinak k těm bárbínám.. Moc se líbil tvůj komentář :) Souhlasím, taky jsem si hrála s Bárbínami dost dlouho, a nelituju toho, utíká to tak rychle... až je to škoda, jak některé okamžiky mizí.

    OdpovědětVymazat
  20. Výborný nápad ;-) U nás se letákům vždycky říkalo slevy a drahoty :D

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...