sobota 17. března 2012

Strukturované úkoly - Barvy


Nedávno jsem psala o výstavě strukturovaných úkolů v SPC Kamínek v Ústí nad orlicí.


Jedním ze zakoupených úkolů je i tento:


- otočit šipku na správnou barvu.


Super.
Tohle by Jeníčkovi šlo.


- např. autobus je žlutý...
Obrázky komentuji já, Jenda u toho mluvit nechce.


...žába je zelená...


...konev je modrá...


Několikrát jsem mu to otočila jinak a on to vždy bezchybně zvládl.


Dokonce bych řekla, že se mu nová metoda = otáčení šipkou - moc líbí.


I mně se líbí.
Malá odbočka:
Dnes  bylo nádherně.
Na jednom blogu jsem četla nadpis článku: "Sluníčko vytáhlo všechny ven".
Ne, není to tak.
JENDU ne. Na Jeníčka to krásné počasí nemá žádný vliv.
Nemá potřebu chodit ven. Už ani nevím, KDY byl venku naposledy (dobrovolně).
Mám pocit (podle fotek), že 18.1., což už jsou téměř 2 měsíce.
Bojí se nových situací, neznámých lidí a Bůh ví čeho všeho.
Nechtěl ani na vyjížďku na kočárku ani na chvilku na zahradu.
(Kdybych měla sílu, vzala bych ho dnes na kočárek násilím, ale po chřipce jsem ještě zesláblá a nemám sílu se s ním prát.)

Dala jsem bráchovi peníze, aby vzal dnes holky na Matějskou pouť do Prahy, a tak si udělali prima den. Manžel si vyjel sám na výlet na Milešovku a já jsem zůstala s Jeníčkem sama doma.
Smutně jsem se dívala z okna a bylo mi líto, že v tom nádherném počasí nemohu ven.
NEJSEM pánem svého času.
Šla bych někam na procházku, jela bych do lesa fotit přírodu, nebo někam na malý výlet, ale AUTISMUS, autismus mě drží pevně uvázanou DOMA.
V tom krásném počasí nemohu ani na 5 minut na zahradu....
Snad alespoň vy jste si užili čerstvého ovzduší.

11 komentářů:

  1. Děkuji moc za komentář u mě na blogu.
    Ano, ano, arabština mě moc baví, tak doufám, že se nezaseknu a někam to povede.
    Vidím, že to máme těžké, je pravda, že to divadlo by vám pomohlo se odreagovat, pokud po něm toužíte, sežeňte někoho nebo vyražte i sama, pokud to bude možné.
    Toho dnešního počasí je škoda, ale chápu - bohužel..
    Začala jsem chodit na kurzy orientálního tance, pořád se ale vyhýbám prvnímu vystoupení. Lektorka nám nastínila něco o plánu na vystoupení na pomoc autistickým dětem. Myslím, že to mě přesvědčí.
    Přeji Vám hodně síly a radosti.

    Cheerful Lady
    dekuji-za-kazdy-den.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Člověku to přijde líto, když nemůže ani na chvilku ven v tak krásný čas, ale myslím, že Jeníček časem povolí a alespoň na tu zahradu se podíváte spolu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento úkol je skvělý. A báječné je, že to Jeníčka baví a jde mu to. Je to šikovný klučina..:)
    Venku bylo opravdu nádherně, já jsem si vyjela na bruslích...:) Ale Marci, on Jeníček časem bude chtít chodit ven a rád, určitě ano.. Já v to pevně věřím..:-*

    OdpovědětVymazat
  4. Jeník nevydrží doma ani se sestrami? Ani třeba se strejdou? Aspoň chvíli? Jak dobíjíš baterky? Určitě Jendovými pokroky a radostí z holek a tímto blogem....vždycky se najde něco pozitivního, ale ty máš těch povninností příliš... Je mi to moc líto a obdivuji tě. Svou odhodlaností, s jakou překonáváš únavu a každodenní starosti, které jsou určitě často ubíjející, protože to je dlouhý stereotyp, jsi příkladem toho, že všechno jde, když je láska a vůle. Jak malicherné jsou v tomto světle některé strachy a starosti, až se občas stydím. Děkuju ti za příklad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ano, občas s někým jo, ale sestry nejsou vždy ochotné a nutit je nechci. Někdy nemá náladu. Včera to holt nešlo.

      Vymazat
  5. Nevím co napsat,je mi líto že nejsi pánem svého času.

    OdpovědětVymazat
  6. krásné fotky.
    Skoda ze jsi nemohla ven na krásné počasí ...
    Doufám ,že si brzy vyrazíš ..alespon na procházku s fotoaparátem ...a budeš mít chvilku jen pro sebe .

    OdpovědětVymazat
  7. Mrzí mě, že jsi nemohla ani na chvilku ven. Je škoda, když máte zahradu a ani na ní Jeníček nechce. Ale co naděláš... Jednou se to určitě změní a bude mít odvahu na zahradu.

    OdpovědětVymazat
  8. taky mě to mrzí..příroda tak nabíjí, jsem te´d samá depka, ale dneska mi bylo dobře, díky počasí, tak chápu, jak tě to musí mrzet

    OdpovědětVymazat
  9. Jé, to je škoda.. Snad se najde někdo, kdo by zůstal doma s Jendou a Ty jsi mohla jít ven. Sluníčko umí nabíjet energií, ale je pravda, že by se jím člověk moc neměl řídit a měl by mít dobrou náladu i tehdy, když nesvítí sluníčko. Počasí má nad námi velkou moc.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...