sobota 24. března 2012

Puzzle ze 4 kousků


Dnes jsme zase po delší době zkoušeli puzzle.


Ono Jendovi moc nejde. A když mu něco nejde, tak s tím  hned "praští".


Ty vícekouskové jsem zatím schovala, na ty Jeníček nemá trpělivost.


Puzzle ze 4 kousků = to je maximum, které Jenda zvládne složit.


Nepátrám po tom, co by dítě v jeho věku už mělo umět, ale jsem vděčná za to, co Jenda umí.


Moc mu to nešlo.
Opatrně jsem ho navigovala slovy....



V jednu chvíli to vypadalo, že "už už" to zahodí, ale najednou se mu nějakým zázrakem podařilo otočit obrázek tím správným směrem....


...a obrázek složil.
Hurááá.


Vzal si ze sáčku odměnu - želatinového medvídka.
Autisté potřebují pozitivní motivaci a odměnu za práci. Jinak "nemají důvod" pracovat a dělat to, co chceme my.


Pak jsem se Jeníčka ptala, kde má mašinka komín...


...a kde oči....


Kde jsou koleje...


...a kde je beruška.

Jenda mi pár věcí správně ukázal a pak už toho měl plné zuby.
Byl čas dítko pochválit a úkol zase schovat.


Každý den zvládneme pár úkolů a každý den se Jenda posunuje ve vývoji malinko dopředu.

15 komentářů:

  1. Šikula!! :) Já miluju želé! :D Pudingy, haribo... všechno "žužu" ! :)))

    OdpovědětVymazat
  2. Moc šikovný, jsem ráda, že se mu to podařilo a složil to celý

    OdpovědětVymazat
  3. Jeníček je šikulka. U nás puzzle skládám jenom já, nikomu jinému to taky nejde a ani je to nebaví. Třeba bude spíš na čísla. Krásnou neděli. Tina

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, zase jsem po delí době zavítala k vám na blog. Moc se mi líbí, jak s Jeníčkem pracujete a věta "každý den se Jenda ve vývoji posunuje maličko dopředu" je to nejlepší ocenění! Jste skvělí, držím Vám pěsti.
    Renča

    OdpovědětVymazat
  5. Koupila jsem si knihu Doba jedová od Prof. RNDr. Anny Strunecké, DrSc.a Prof. RNDr. Jiřího Patočky, DrSc.Velice mě překvapilo, co tam píší o autismu. Tuto knihu by si měl přečíst nejen každý rodič, ale i lékaři. V dubnu vyjde díl druhý. Už se ho nemůžu dočkat.Hned jsme si na Jenička vzpoměla.Doporučuji ti knihu koupit, třeba info v ní, pomůžou.Pěkný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knihu jsem nečetla, protože jsem na ni od odborníků slyšela negativní recenze, ale možná si ji koupím, abych vám o ní napsala, co si myslím já. Rozmyslím si to.
      ALE nesnáším teorii matek ledniček.
      http://adlettka.blog.cz/0908/par-poznamek-ke-knize-pani-strunecke-konference-apla

      Vymazat
  6. Amelko obdivuju Jendu jakou má "sebekázeň" při odměnách ,náš by si nevzal jednu odměnu,ale zbodnul by je celé a bez splnění ukolu:o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to byly týdny a měsíce tvrdého nácviku, než pochopil systém - úkol x odměna a to, že si smí za jeden úkol vzít jeden bonbón. Toho ječení a válení se po zemi, ještě si na to vzpomínám, ale důslednost nese své ovoce.

      Vymazat
  7. Myslím, že mu ůkoly moc prospivaji... vzdyt je sikula, ukaze i mrnavou berusku, paráda:)
    a když vidim, že sem napsala úkoly s ů....du si taky nějáký udělat...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mně se někdy stane, že udělám banální chybu, když spěchám, a pak se divím, CO jsem schopná napsat.

      Vymazat
    2. To k tomu asi hold patří:)

      Vymazat
  8. Úžasné, jak vše dokumentuješ. Někdy je z tvých popisků cítit obrovská únava, ale myslím, že všechny tyhle malé krůčky za to stojí. A tyto stránky by se mohly stát velikou inspirací pro ostatní. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Naprostý souhlas s Livien. Krásně vystihla moje pocity :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Jenda je moc šikovný, jen tak dál.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...