pondělí 3. prosince 2012

Vánoční jarmark ve škole


Eliška měla v pátek teplotu, a tak jsem ji nevzala v sobotu na vánoční jarmark.


"Miluju" slovník svých puberťaček: "Ach jóóóó, Proč zrovna já?, Zase já?, Já NECHCI, nebudu, blééé, fuuuj, to je hnusný, to je trapný ap.

Šárce se do školy v sobotu nechtělo. Nakonec jsem ji přemluvila a jely jsme. Byla to jedna z mála možností, kdy můžeme být samy dvě.
O hlídání jsem poprosila svého bratra.


Šárka nechtěla nic dělat - ani vyrábět ozdoby z FIMO hmoty, ani malovat hrníčky nebo dělat panáčky z kukuřičného šustí.



Podařilo se mi ji ukecat a udělala si alespoň jedny náušnice, pokusila se o náramek s korálky a ozdobila dva perníky. Pár náušnic jsem jí vzala i pod stromeček.


Koupily jsme pár ozdob i domů, i když jsem si říkala, že nebudu utrácet.
Ale když ony byly některé ozdoby tak hezké.


Jenda doma několik let odmítal jakékoliv změny, ale letos je rád, když zdobíme domeček. Asi to odkoukal od holek.


Největší radost má Jeníček z blikajících světýlek.


Já je občas vypínám, aby neblikaly, ale Jenda to většinou brzy zjistí a řekne mi, abych to spravila.


Ozdoby byly dělané dětmi a některé podle toho vypadaly, ale stačilo vzít tavící pistoli a udělat drobné úpravy a opravy a nikdo nic nepozná.



Jeníčkovi se líbily velké koule a mně vlastně taky. Někdy bych si to chtěla vyzkoušet....




AŽ BUDE ČAS...



Dnes nebyl moc veselý den.
Eliška přišla ze školy smutná a říkala, že celou družinu probrečela.


Její "inteligentní, pubertální" spolužáci jednají v tomto věku jako mnozí anonymové, kteří mi píší urážlivé maily.


Moc jsem toho z Elišky nedostala, ale říkala, že se posmívají jí, Jendovi, že říkají, že JENÍČEK JE DEBIL, že v jídelně kluci kopali do židlí a napodobovali Jendovo chování...


A chápu, že ji to mrzí a že je to pro ni moc těžké.


Na Jendovi bylo vidět, že není ve své kůži, ale opravdu měl ze svíček a z ozdobeného domu radost.


27 komentářů:

  1. Děti umí být hodně zlé. Sama si vzpomínám, že jsem nebyla lepší :( Dneska mě spousta věcí mrzí, ale bohužel je nemůžu vrátit. Přeju vám všem pevné nervy, jak holkám, tak tobě. Držte se.

    OdpovědětVymazat
  2. spoluzaky bych nakopala a mozna i jejich rodice, protoze pri vychove zjevne neco zasadniho zanedbali. jsou v puberte, ale stejne maji vedet, kdy prestat a jak se chovat. a anonymove beztak budou vetsinou jenom pubertaci (a bude jich jenom par, kteri pisou porad dokola), kteri nevi o cem mluvi, ty nema smysl vubec resit. az eliska pujde na jinou skolu, urcite bych promluvila hned na zacatku, mozna jeste pred nastupem, treba pres mejl, aspon s ucitelkou, a se spoluzaky asi taky, dle uvazeni. uz jenom proto, abys poznala, jestli je ta skola ta spravna a jak ochotna a odborna ta ucitelka je. na tehle skole uz bych asi nic neresila, nejspis by to bylo jenom horsi. proste bych si timhle tu skolu trochu proklepla. u nas na celem gymplu bylo cca 180 zaku a vim, ze sikana u nas nebyla, tak nejak od videni jsme se znali v podstate temer vsichni. i kdyz v nekterych tridach vztahy uplne bez problemu nebyly, ale to se stava. myslim ze je fer, kdyz ucitel vi, ze ma ve tride ne uplne standardni dite (promin mi ten vyraz, nenapada me lepsi slovo.)a hlavne bych to resila, aby z tveho ditete nebyl (zbytecne) neuroticky uzlik nervu. ver mi, dobry ucitel dokaze hodne pomoct a ja mela stesti hned na dve uzasne ucitelky, jen bylo potreba o problemu mluvit. ja kdybych byla v podobne tride jako eliska, nechci ani domyslet, co bych asi tak mela chut udelat a jak bych na tom byla psychicky (na to mi stacilo chodit nekolik let na hazenou a byla jsem totalne v haji)...ver mi, vim o cem mluvim. a neboj se, vsechno pujde, jen se nebat. i spoluzaci muzou byt uzasni, jen je potreba jim aspon neco naznacit, protoze jinak clovek opravdu muze pusobit treba namyslene nebo nespolecensky nebo...nevim jak jeste a prinejlepsim to zpusobi to, ze si me nebudou vubec vsimat, coz taky, pokud clovek chce mit kamarady, neni uplne idealni. Oni nemusi ani tusit, ze je vsechno uplne jinak. Misa J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S Eliškou jsme to probraly, snad to zítra zvládne. POKUD to nebude lepší, pak zajedu do školy. Má toho sama dost a tohle se mi fakt příčí.

      Vymazat
  3. Já si nemůžu pomoct, ale já bych tyhle lidi prostě liskala. Už sem měla pár rozhovorů ale je to jak s větrnými mlýny (no, no,... zatím jsem se zastávala takřka jen po netu, ale i tak, pokrok, vystoupit a zastat se někoho. Nebýt ve své komfortní zóně a držet čumáček jako všichni...)
    Prostě bytostně nesnáším urážení a úplně nejvíc jsem bytostně alergická na násilí. Člověk zaargumentuje a "protivník" řekne leda chceš přes hubu.
    Fakt si občas přijdu jak někde v pravěku obklopena bandou buranů.

    Možná, možná by pomohlo vzít si každého toho kluka osobně a promluvit si s ním. Seznámit ho o co vlastně jde. Třeba nějaká výchovná poradkyně. Ale to si zas maluju naivně, že by výchovná poradkyně někde v nějaký škole snad k něčemu byla (soudě dle těch našich =\ )
    Pochybuju totiž, že by to kluci mysleli vyloženě zle, děcka takhle nevědomky způsobí spousty a spousty vrásek obéznějším, brýlatým nebo nějak jinak zajímavým spolužákům..prostě se baví.. krapet nevhodně =\



    A když už komentuju, chtěla jsem vyjádřit svůj obdiv, jak Jenda během posledního půlroku vyrostl. Vždycky kroutím hlavou, jakto, že mi na těch starších fotkách přijde takový dětský, oproti nynějším. A když zabrouzdám ještě dál, kdy měl dudlík, malou postýlku...fí, jeden by ho nepoznal :)

    Jo a napadlo mě, jestli používáte ne-negativmy. Myslím něco jako místo "nebouchej dveřmi" říci "zavírej potichu". Kdysi jsem četla, že dítě si to nedokáže přebrat celé, místo toho tam slyší to "bouchej" a ten zápor velmi snadno zaignoruje...a pak se člověk diví, že neposlouchá. Samozřejmě takhle jednoduché to nebude, ale docela si dokážu představit, že to to dítě může akorát více mást.
    Slyšela jsi o tom už někdy? Zkoušeli jste? Kdysi jsem o tom slyšela a utkvělo mi to v hlavě, by mě zajímal tvůj názor :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... občas si přijdu jak někde v pravěku obklopena bandou buranů? Tak nějak se cítím poslední roky často. A bohužel nejen ve společnosti.
      Ano- "zavírej potichu, opatrně ap." je MNOHEM lepší než "NEBOUCHEJ dveřmi"..Často mám pocit, že slyší jen to "BOUCHEJ dveřmi". Ale když řeknu "zavírej potichu", tak se občas stane, že Jenda dokonce i vyhoví:-)

      Vymazat
    2. Děkuju za reakci, napadlo mě to :) konečně mám k této teorii i názor z praxe :)

      Vymazat
  4. Tohle je nesmírně hloupí věk a v rámci toho, aby byli "cool a drsní" tak si dělají legraci z něčeho co vůbec vtipné není a bezdůvodně člověka napadají a ubližují mu, snad se pak cítí silnější když někomu mohou uštědřit slovní facku. Taky jsem si tím prošla a proto vzkazuju Elišce: Hlavu vzhůru! Tyhle věci buď chtějí naprosto ignorovat, pomyslet si třeba něco méně slušného a přecházet to s tím, že před sebou zkrátka máme méně inteligetní tvory a nebo to chce vyletět jako čertík z krabičky a dát těm posměváčkům co proto.
    Ozdůbky jsou krásné :-) My jsme ještě nazdobit nestihli... :-/

    OdpovědětVymazat
  5. To je těžký, děti jsou stádo a stádo tvrdě trestá odlišnosti. Vybíjí si svoje frustrace na těch, kteří jsou něčím jiní. Sama si vzpomínám, jak na táboře kluci trápili jednoho cikánka, lhostejně jsem přihlížela, bylo mi tuším dvanáct. Dodnes mě to straší, pořád přemýšlím, jak je možné, že mi to tenkrát nevadilo. O pár let později bych jim šla osobně vysklít úsměv. Taky si vzpomínám,když mi bylo cca sedm, otčím se hádal s mojí maminkou, bylo mi to tak zvláštně jedno. A opět, po pár letech, když se s mámou hádal děda-její otec, krev se ve mně vařila...možná je to nějaká věková etapa, kdy člověk nějak ty krutosti nevidí, pokud se ho netýkají bezprostředně.
    Takže ostatní děti holt dělají, že nic nevidí, no...a trapiči si kojí vlastní komplexy...a že těch komplexů v tomhle věku je..
    Těžko radit, na druhou stranu, trocha rámusu ve škole určitě neuškodí..

    OdpovědětVymazat
  6. S dětma sice lomcuje puberta ode zdi ke zdi, ale jak se tyhle kompetence řeší jinde, že jo. Někdo si otevře pusu, někdo ho pošle k čertu. Přinejhorším se děcka prostě poperou, když si nevynadají. Pokud se holčina bránit neumí nebo nemá jak, protože prostě na ni útočí někdo za něco, co ona neovlivní (nejsou to jenom "boje o kompetence", kdy se někdo má potřebu a hlavně umí prosadit se velmi hlučně), musí zasáhnout učitelka. Třídní by o tom měla minimálně vědět a jinak ve školách podobný věci řeší výchovní poradci. Asi by bylo dobrý si v rámci rodinný výchovy (či čeho, snad děti pořád ještě něco takového na základkách mají) sednout a situaci probrat. Já neříkám, že všechny děti jsou se sociální inteligencí na výši, nejsou a nebudou. Ale dosáhnout toho, že některým v těch hlavách rozsvítíte, aby věděly, jak se spolužákem jednat a některý přimějete minimálně zmlknout. (Můžeme se spolu bavit takhle a takhle. Je to návod. Všichni si nemusí navzájem sednout, ale pokud chceš, můžeš to udělat takhle.)

    OdpovědětVymazat
  7. A o dělal dospělý dozor? V družině přece musí být nějaká vychovatelka, družinářka... Promluvila bych s ní. Jestli nezasáhla, promluvila bych s jejími nadřízenými. Jestli zasáhla blbě, promluvila bych nejdříve s ní. Ale rozhodně bych to nenechala jen tak.
    Staňka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Margit, nebuď naivní a sklerotická. Taky jsi chodila do školy, taky jsi bývala svědkem toho, že se děcka někomu posmívala, dělala si legraci z jakkoli jiných. A dělala to schválně před učitelkou? Nikdy, vždycky tak, aby to bylo nenápadné... se pak dost těžko zasahuje. Spousta z nich slyšela už tisíckrát, že za to ten člověk nemůže, že je to nemoc, že on to neovlivní, ale nedokáží být v tomto věku nad věcí. Stejně tak Eliška nedokáže být v tomto věku nad věcí a o to víc ji to zraňuje. Co s tím? Nevím, určitě těm napůl dospělým dětem stále opakovat, že takhle to správné není, učit ty druhé si těchto projevů nevšímat a přežít...

      Vymazat
  8. děti potažmo spolužáci dokážou být zlí.
    Oni prostě vycítí slabšího a jsou po něm.
    Na tomto ztroskotalo Petovo studium na střední škole.
    Bohužel si bude muset Eliška zvyknout, že čas od času se takoví lidé najdou.
    Je to ošklivé a zlé, ale je to.
    Míša

    OdpovědětVymazat
  9. Děti umějí být zlé, hlavně aby jim to nezůstalo a vyrostli z toho, přeji vám pevné nervy, poklidný adventní čas a moc se mi líbí ozdobičky co jste nakoupily, nás školní jarmark teprve čeká, bývá spojen s rodičákem, tak výsledné pocity jsou někdy rozporuplné.
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na rodičák jezdím ráda - tři hodiny si odpočinu od Jendy a poslouchám chválu:-)

      Vymazat
  10. Zvykejte si.V tomhle světě není jen lidí posedlých vírou v nějakého boha,ale i NORMÁLNÍCH.Buď se zapojíte nebo ne.Nikdo nemusí akceptovat vaše postižené dítě a počítejte s tím,že ke konfontaci normální svět kontra vás vysněný ideální bude docházet stále častěji!
    Karolína ze Sněžné Louky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Bohu, že alespoň VY jste "normální" :-P

      Vymazat
    2. Jasně, on vlastně nikdo nemusí akceptovat nic a nikoho :-)

      Nemusím někoho akceptovat, nemusí se mi líbit něčí chování - ale to mi nedává právo mu bezdůvodně ubližovat.

      Vymazat
    3. Karolíno ze Sněžné louky, můžete nám sdělit, jak se konkrétně zapojujete Vy? Jako podkopáváte ochrnutým berle, lámete slepcům hole, kopete invalidům do vozíků, když nejsou normální, tak nemají právo na to pobývat v naší skvělé společnosti? Já sama jsem "normální" a "nepostižená" a celé dětství jsem si užila všelijakých posměšků a ústrků až nad hlavu, prostě jenom proto, že jsem byla tichá a mírná, neprůbojná, taky hodně hubená, brýlatá... A celou dobu mě týrali takoví dobráčci, jako jste pravděpodobně i vy. Já nikomu nic špatného nepřeju, ale Vám bych z celého srdce přála, aby jste na vlastní kůži poznala stejnou bezmoc a beznaděj, jakou prožívají Eliška s Amélií a jakou jsem prožívala já. Potom bysme si mohly popovídat o konfrontaci s normálním světem. Jak říká pěkné české přísloví: na každou svini se vaří voda, nebo: odříkaného chlebíčka největší krajíček. Moc pozdravů pro Amélii a Elišku (musí to vydržet, já sama vím, jak moc je to těžké a jak hrozně se člověk cítí, ale dá se to přežít a časem to přejde, jenom bude celý život citlivá na všechny možné projevy bezpráví, což je dobře). Zuzka z Brna

      Vymazat
  11. Amelie, nejvíc zlobí ti děti, kteří to doma nemají lehké, nebo prostě vidí, že když jsou silní a mocní, tak jsou IN! Elišce vyřiď, ať si z nich nic nedělá, že čím více bude nešťastná a bude před nimi plakat, tím více sil jim dává! Znám to z vlastní zkušeností. Když jsem prodělala operace a do školy jsem chodila o berlích, tak se také našli tací, kteří se posmívali a nadávali mi do mrzáků. Bylo mi dvanáct let, ale v nemocnici každé dítě rychle dospěje, zejména, když musí podstoupit operace a dlouhé dny v těchto prostorách.
    Posměváčkům jsem se vyloženě vysmála do obličeje - ještě před nemocnicí bych se stáhla do sebe a bála se jich. Po nemocnici jsem nějak dozrála a i sebevědomí pobrala. Nesmí být před nimi smutná. Ano, ať je zbytečně neprovokuje, dnešní děti jsou tak nějak agresivnější a nerada bych, aby jim dala záminku k útoku, ale ať se jich hlavně nebojí. Musí si říci, že zrovna procházejí pubertou a momentálně si vzali za cíl jí. Ale když se jich nebude všímat a občas se jejich trapnému chování zasměje, tak uvidí, že jí dají pokoj. Ale kdyby to směřovalo do neúnosného, měla by se obrátit na učitelku nebo družinářku. Píšu zde moudra, ale Elišce přeji, aby zase byl klid. :-)

    Vyzdobený domeček máte krásně. Jen by mne zajímalo, jak jste na okna přichytili žárovičky a přesto mohli používat žaluzie - to je takové mínus plastových oken - žaluzie jsou venku!!!! My mívali v oknech takové krásné ozdoby - kometu, sněhuláka, hvězdu . . . a teď tam máme akorát nalepovací fólie. :-( Protože žaluzie vytáhnout nemůžeme kvůli mě, neboť jak je světlo neusnu a nebo se hned probouzím. :-(
    Na Elišku moc myslím a ať jí puberťáci dají pokoj. A také je možné, že se některému z nich líbí a víme, jak v tomto věku dávají kluci lásku najevo. ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné fotky :) Vánoce se blíží :) moc se na ně těším!

    OdpovědětVymazat
  13. Až potká Karolínu ze Sněžné Louky něco opravdu hodně zlého,bude ráda věřit v něco co by ji pomohlo.A jedno opravdu platí "Boží mlýny melou pomalu,ale jistě."A ty Amélko s holkama hodně mluv a vysvětluj,blbosti je na světě něúrekom.

    OdpovědětVymazat
  14. Mnoho dětí neví co je ohled a takt. Záleží to na výchově doma a podle nich se i obvykle pozná jaké jsou rodiče. A myslím, že proti šikaně ani není žádná dobrá ochrana, protože si pár z nich vždycky najde příležitost jak druhého ponižovat.

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Eliška,
    nič si nerob zo svojich spolužiakov, každy si v živote hľadá svoju cestu a oni si to zobrali nie z najlepšieho konca, si šikovné dievča, fotoknihy od teba sú moc krásne :)

    Pekné sviatky ti želám.

    Anička

    OdpovědětVymazat
  16. no jo..už to začíná i ve školce..člověk je zajímavý tvor, vždycky si vybere slabšího a udeří:-(

    OdpovědětVymazat
  17. Karolína ze Sněžné louky bohužel napsala to co se nám nelíbí,ale je to realita :((((( ano i když moc nerada musím říct,že naše postižené děti skutečně nikdo nemá povinnost akceptovat pokud sám nechce a že konfrontace kvůli postižení našich dětí budou skutečně častější a častější a také je bohužel pravda,že ....normální svět... se jim nikdy nepřizpůsobí a my rodiče musíme udělat co je v našich silách,aby se naše děti dokázali jakž takž přizpůsobit ....normálnímu světu.... zvláštní,já z Karolínina příspěvku necítím zášť,pro mě je to jen logicky vyjádřená záležitost tak jak to ve skutečnosti funguje,když čtu na Facebooku příspěvky zoufalých maminek školáků i předškoláků je mi úplně jasné,že na i velmi ostré konfrontace už je třeba být nachystán a že nikdo neomluví moje dítě ve stylu je autista on za to nemůže,ale ano on je autista ale tohle dělat nemůže,nevím jestli mi rozumíte co chci říct,budu doufat že snad ano,občas mívám poslední dobou pocit,že právě rodiče postižených dětí začínají vykazovat daleko větší míru netolerance s odlišným názorem než ...normální společnost... a je mi to opravdu velmi líto,sama jsem AS ale nikdy nic a nikoho neodsoudím dopředu jen proto,že se mi jeho názor nelíbí,nu což nadělám.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...