neděle 2. prosince 2012

Adventní koncert podruhé


A pak už se Jenda jen válel po zemi a vřeštěl...


Chvíli jsem ho nechala v ložnici samotného.


Nechtěla jsem mu dát "odměnu" za špatné chování a také jsem měla pocit, že moje trpělivost dosáhla svého vrcholu a že se neudržím a Jenda brzy "dostane"...
(Jedině vidina toho, že by to nemělo žádný smysl, mě nutila být v klidu a nereagovat bezhlavě...)


Když jsem se uklidnila, tak jsem zamířila do ložnice za ním.


Stejně už bylo 18 hodin, tedy doba, kdy každý večer odcházíme společně do ložnice.


Zbyla jen lítost nad tím, že nic není, jak má být.


Smutek nad tím, že nemohu být s vlastními dcerami v obýváku a dívat se s nimi na adventní koncerty.
Protože pokud tohle divadlo nechci opakovat po tři zbývající neděle, pak se úderem 17. hodiny v neděli uklidím do ložnice dřív, než Jenda stihne otrávit večer všem členům domácnosti.


Holky si zaslouží, aby jejich předvánoční čas nebyl naplněn ječením, scénami a obtěžováním autistického bratra.
Budou mít své adventní koncerty, pohádky a filmy. Bohužel (asi) bez přítomnosti matky. Pokud nebude na návštěvě někdo, kdo by byl náhodou ochoten Jendu pohlídat.

Možná udělám pokus a začnu dávat Jendovi hvězdičku na nástěnku za každých pět minut, po které vydrží sám v ložnici. Za 50 hvězdiček bude následovat odměna.
NIC jiného než hvězdičky a vidina zakoupení nové hry na iPadu nebo nějakého rozšíření ke stávající hře, na Jendu nezabírá. Ale zatím to platí jen na vykonávání potřeb do nočníku.
Pokusila jsem se zavést hvězdičky za spánek do 22 hodin a to se mi zatím nepovedlo.


Vypadá to, že se (zase) budu muset bez adventních koncertů a nejspíš i bez pohádek o vánocích obejít.


Jenda byl úplně mimo, neodpovídal na otázky, plakal ještě půl hodiny po skončení koncertu a nebyl k utišení.


Nezabral iPad ani pohádky na DVD.







Po celý prosinec budu (když si vzpomenu) vkládat odkaz na hlasování, tak koho to nezajímá, prosím, odstavec přeskočte. Děkuji za pochopení.
Eliška udělala druhou fotoknihu o autismu.
http://www.cewecolor.cz/index2.php?option=com_souteze12&view=soutez&id=52830&rocnik=2012

Pokud se vám fotokniha Elišky líbí, pak můžete hlasovat každý den po celý měsíc prosinec.
Eliška vám bude za každý hlas moc vděčná.  A já také.

(Hlasování o první fotoknihu jsme nevyhráli, měli jsme asi 833 hlasů (za které vám MOC děkujeme). Na výhru bylo potřeba asi 1 500 hlasů, tak to zkusíme ještě jednou..)
Předem děkuji za každý váš hlas.


12 komentářů:

  1. Taky jsem se díval a zapálil svíčku na věnečku který jsem dostal od své milé.
    Je mi líto, že to nebylo u vás dnes v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  2. Bych Ti přála jaksi něco lepšího než tohle trápení...

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, chodím k Tebe veľmi často a všetko čítam, no nezmohla som sa ešte ani na komentík. Veľmi, veľmi Ťa obdivujem ako pristupuješ k problému, hlavne trpezlivo. Mam kamošku ktorá má také isté dieťa a ešte k tomu aj nepočuje, často nas navštevujú a preto Ťa tak veľmi obdivujem ako aj ju. Ste anjelské stvorenia. Prajem krásny adventný týždeň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mery, děkuji za krásný komentář. Hezký advent i Tobě.

      Vymazat
  4. To s tymi hviezdickami za spanok ma trosku pobabilo, to bola trosku nivna predstava. Myslim ze aj ty vies ze jemu to proste nejde zaspat, hlboko v noci poroste padne unavou :-(
    Ale pokus dobry. Tiez by sa to proste naucil a mala by si aspon v noci chvilku v klude.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Amélie,máš môj veľký obdiv.Si skvelá mama. Škoda,že nemáš partnera,ktorý by ti s výchovou detí pomohol.. Krásny adventný čas prajem tebe,Jeníčkovi aj dcérkam.
    Denisa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ve dvou by to bylo mnohem, mnohem jednodušší, ale ...

      Vymazat
  6. Máš to hodně těžké. Chápu, že ses těšila a asi i o to víc, že toto mělas alespoň jako nějakou tradici společnou s holkami.
    Nevím, jestli by nebylo přece jen lepší Jeníčkovi půjčit v 17.00 hod. nějakou jeho oblíbenou hru, možná to není výchovné nebo k jeho chování vhodné, to netuším, ale pokud by to šlo, tak by snad takový pokus za možnost trávit čas i s holkami stál.
    Přeji Ti pokud možno klidný a hezký advent.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, měl k dispozici iPad i dvd přehrávač s pohádkami, cokoliv, co by chtěl, ale nic nezabírá. Sám NIKDE nebude a v obýváku s námi to nevydrží (moc lidí, Šárka sedí na gauči, jiný program v tv, holky povídají...)

      Vymazat
    2. Aha, tak to je dvojnásob složité, už chápu ten pokus s hvězdičkami. Dcera, když byla maličká, tak také nedokázala byt sama, nedalo se jít ani na WC, takže si to umím trošku představit, jenže ty to máš bohužel mnohem horší.A to už i proto, že máš i holky. Tak držím palce, aby alespoň vyšel slib hvězdiček.

      Vymazat
  7. Jéé, tak to mě mrzí, že se nejspíš budeš muset obejít bez takového toho "základního", co o Vánocích většinou běžně funguje.
    Víš, mám teď v poslední době smutné období. U nás v rodině to také není v pořádku a hrozně se obávám toho, že Vánoce nějak mít nebudeme, nikdo se tu nechce přetvařovat, že je všechno v pořádku. Ale, když se dívám na tyhle fotky, zase vidím, že můj problém je tak maličký. A to jsem si namlouvala, že každý bude mít krásné Vánoce, jen já ne. Ale já budu mít snad aspoň ty pohádky.
    Takže mě mrzí, že je tou vás doma takové. Přesto přese všechno přeji v rámci možností hezký Advent!

    OdpovědětVymazat
  8. Máš to těžké. To musí uznat každý z nás.
    Advent je nádherný čas, takže chápu, že jsi smutná, že to nevychází podle Tvých představ. Přála bych Ti, aby se to změnilo.
    Strašně moc Tě obdivuji!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...