čtvrtek 27. prosince 2012

Maminkovské štěstí


Poslední týdny a měsíce byly náročné.


Často jsem plakala do polštáře a říkala jsem si, že už nemůžu.


Život s několika autisty není jednoduchý.
Kolikrát jsem si říkala, že mě z nich raní mrtvice....že ať dělám, co dělám, můj život je pořád vzhůru nohama.
Jsem optimista, tudíž se snažím myslet na pozitivní věci v životě a ty negativní raději opomíjet.


Každý večer děkuji Bohu za prožitý den a s vděčností si vybavuji ty krásné okamžiky z celého dne.
(Ne to, jak na mě děti ječí, jak Jenda plive, jak mi nadává, jak vyhání své milé, ani na to, jak se holky hádají nebo na to, jak se po 15 letech rozpadá mé manželství..).

Děkuji za to, že jsem se směla probudit, za pokroky Jendy, za milé maily či vaše hezké komentáře. Jsem vděčná za to, že mám (zatím) kde bydlet, co jíst, že jsou děti zdravé, usměvavé a šťastné...
Jsem ráda i za Matýska. Jeho kočičí kožíšek dovede zaplašit chmury z čela.


Ale nejkrásnější chvíle jsou stejně s dětmi.
DNES mě holky překvapily.
Po několika měsících si společně hrály.
Většinou se hádají jako dva kohouti na jednom smetišti, ale dnes tomu bylo jinak.
Kolem půl jedné v noci jsem si říkala, že už je na čase, aby šly holky spát, že už to přehánějí:-P


Vešla jsem do pokoje Elišky a s úžasem v očích  jsem se zarazila.


Holky hrály Dostihy a sázky. Kolikrát jsem je prosila, aby si spolu hrály místo jejich obvyklých hádek a nic.
KOLIKRÁT jsem se jim snažila vysvětlit, že až tu jednou nebudu, tak budou mít jedna druhou, že se k sobě mají chovat slušně, s úctou... a přišlo mi, že hrách na stěnu házím.

Když jsem viděla, jak hezky si hrají, tak jsem zapomněla na všechny strachy a stresy uplynulých dní, týdnů, měsíců, na proplakané noci a někde v dáli zase vysvitlo "sluníčko".
(Bude líp)



Ještě dvakrát jsem se na ně šla podívat.
Měly na něco chuť, tak jsem jim přinesla lentilky a popcorn.


Co na tom, že už byly dvě hodiny ráno...
Tentokrát to NIKOMU nevadilo.


Občas člověk může udělat výjimku.


Holky vypadaly šťastně.


Chechtaly se každé blbině....a vůbec nechtěly jít spát.


Společně jsme se zasmály, zablbly, zatancovaly si (nééé, nejsme blázni) a holky zase pokračovaly ve hře.


Ano, často mě zlobí, odmlouvají, neposlouchají, jako "správné puberťačky", ale přesto mi dělají RADOST.


I Jenda (zrovna) spokojeně spí a vypadá jako malý andílek.


Tohle je štěstí, tohle je radost, tohle je ta krásnější stránka mateřství.
V tu chvíli žádný autismus neexistuje...


Miluji své děti a nepřeji si nic jiného, než aby byly šťastné.

(Se svolením svých dcer vkládám článek i fotografie)

20 komentářů:

  1. Cely ten clanek se mi libi ale co se mi libi nejvic je dodatek "se svolenim svych dcer vkladam clanek i fotografie".

    Ve svem internetovem pocinani ja sam Velmi dbam na ochranu osobnich udaju a muzu se urozcilovat kdyz nektere matky davaji na net fotografie svych deti jak se jim zachce, v jakychkoliv pozicich, obleceni atd, a musim rict ze sem jeste nikde nevidel tenhle kouzelny dodatek ukazujici na to ze je respektujes. Parada. A moc jim to tam vsem slusi :-))


    Krutomyval

    OdpovědětVymazat
  2. Mila Amelko, nadherny prispevek! Preji vam hodne takovych stastnych chvilek v novem roce, jsi uzasna mama ❤ ♡ ❤

    OdpovědětVymazat
  3. Hezký článek, hezká podívaná:-)Já si vždy říkám, když se to nejhorší přežene: "něco špatného, pro něco dobrého". Ale i tak, to špatné si všichni rádi odpustíme!Myslím, že ti rok 2013 přinese spoustu dobrého, alespoň Ti to a tvojí "smečce" moc přeji!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Amélie, přeji Vám hodně síly do nového roku a co nejvíc krásných a šťastných okamžiků - byť jsou někdy jen letmé, bez nich by to nešlo!

    OdpovědětVymazat
  5. Amelko, Vas prispevek mi zlepsil naladu.
    A nebojte se , az tu jednou nebudete, to bude asi za dlouho, ale holky se budou urcite mit rady a budou si pomahat. Co se skadliva, to se rado miva.
    Mejte hezky den.
    Hana

    OdpovědětVymazat
  6. Má milá Amélko, moc hezky se mi četlo.
    Je moc krásné vidět holky se takhle smát, přímo se chechtat... a spolu!-)
    Z celého srdce Ti přeji, ať je těchto nádherných chvil co nejvíce a Tvého trápení co nejméně!
    Bůh je s vámi.
    Mám Tě moc ráda!-)
    Vehanna

    OdpovědětVymazat
  7. Marcelko,co dodat? Děvčata se umoudří,však já jsem taky občas byla se sestrou na kordy,ale potom?povídaly jsme si o všem,co se dalo.Hold puberta musí projít,to se nedá nic dělat.Děvčata mají prázdniny,neboj,oni vše doženou.Tobě - bezva mamino,přeji krásný rok 2013-uvidíš bude lépe,ty vše vydržíš i ten hloupý rozpad manželství.Ty alespoň z boje neutíkáš a snažíš se udržet rodinku pohromadě.A ten malý rarášek se taky umoudří-pokroky dělá dosti velké.
    Marci měj se moc hezky a hlavně držte se!!! Miluš

    OdpovědětVymazat
  8. Jéva, co my se se ségrou jako malé nahádaly:-) a mamka nás zahrnovala úplně stejnýma frázema:-) Abych řekla pravdu, po těchto moudrostech jsem tím tuplem neměla chuť být "hodná starší sestra":-) A škádlily jsme se o to více. No o dnes? Nedá se říct, že jsme přišly k rozumu, to my asi nepříjdem nikdy:), ale až se nemlátíme plyšákama a nemáme problém zajít spolu na kafe:-) Člověk se nesmí do ničeho nutit, obzvláště co se vztahů týče. Představte si, že s vámi mlátí puberta a rozhodnete se, že uděláte dobrý skutek a umyjete nádobí, jenže v tom na vás mamka zavolá, ať jdete umýt nádobí. Co se asi stane? Ta chuť vás přejde. Protože už to chce někdo jiný, ne vy. A tak je to podle mě i s tou sesterskou láskou:)

    Přeji takových krásných dnů co nejvíce!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, "násilím" je nenutím. U nás je problém porucha autistického spektra, takže je potřeba "nenápadně" vysvětlovat, co a jak se sluší a patří. Hádají se odjakživa, tak aby to nebraly jako normu. Jasně, pubertou je to ještě vystupňované, ale hlavní problém je trochu jinde.

      Vymazat
  9. Ahoj Marci,zase si mně svým psaním vzala za srdce a mám na krajíčku.Přeju víc takových hezkých chvilek.Ahoj Jana

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Amálko :-) To je moc krásné, co tady píšeš ♥ Ano, to jsou ty okamžiky, kdy si člověk říká, že stojí za to žít :-) Když máme zdravé a usměvavé děti, a i když mají mezi sebou občas hádky, tak je to jen chvíle a zase je dobře :-) A jeníček je moc roztomilý :-) Krásné prožití svátků ti přeji :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Měla jsem dva kluky a u nich se to hádání a pošťuchování tak nějak předpokládá, myslela jsem, že holky budou klidnější, ale tak, jako z toho pošťuchování vyrostli naši kluci a mají se rádi, tak jsem přesvědčená, že si jednou budou rozumnět i tvoje holky s Jeníčkem dohromady. Májí láskyplnou výchovu, takže jinak to prostě dopadnout nemůže. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak moje dcery určitě "klidnější" nejsou. Naopak:-)

      Vymazat
  12. Krásné a dojemné a holkám to mooooc sluší :)

    OdpovědětVymazat
  13. Mají prázdniny... moje děti, když nemusely do školy, taky chodily spát kdy samy chtěly. Taková tolerance se vyplatí i nám rodičům a nemusíme se stresovat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdy samy chtěly? V šesti? V sedmi? Ve čtrnácti? V kolika? Toleruji mírné odchylky od normy, takže 23., 24. hodina (o prázdninách) je v pohodě. Ale při druhé, třetí a čtvrté hodině ranní už mi to FAKT vadí. COPAK ani v noci nemám nárok na chvíli klidu? Nemyslím si, že by měly holky chodit spát tehdy, kdy chtějí. Pořád by měly trochu poslouchat:-P

      Vymazat
  14. Bral jsem to podle sebe. Moje děti byly potichu a já ten klid měl. A navíc jsem byl moc línej abych se je snažil držet na uzdě. :D

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...