neděle 23. prosince 2012

První letošní pečení vánočního cukroví


První polovina dne se nám moc nepodařila. Kdo má doma autistu, ví.
Kdo má doma dva autisty, tak dokonale chápe o čem mluvím...


Pak si Eliška tři hodinky zdřímla a probudila se s lepší náladou.


Šárka se chtěla kolem půl sedmé dívat na Simpsonovi, tak jsem jí (už letos poněkolikáté) navrhla, že bysme něco tu hodinku předtím upekli..


Poprvé souhlasila.
Začala sama a po chvíli se přidala i Eliška, která šla zrovna dorůžova vyspaná okolo.
Dělala jsem, že neslyším její poznámky typu: "Fuuj, to je nechutný, to smrdí, čuchni si, to je slizký, fuuuj, smrdí to jako ocet ap." na tohle už jsem zvyklá. Mohla jsem být ráda, že se i Eliška zapojí:-)
A já jsem.

Zpočátku jsem s Jendou seděla u iPadu. Nechtěl se zapojit a hlídala jsem ho, aby holkám neubližoval.
Nemám ráda, když je zlobí a Šárka by utekla, sotva by na ni plivnul.


Pak si to Jeníček rozmyslel a šel taky vykrajovat cukroví.


Vždycky jsem mu uválela placku a on si sám vybíral tvary.


Šlo mu to skvěle. Přece jen často modelujeme a tady dělal přesně to, co už zná....


...jen z jiného materiálu.





Vykrajoval a chlubil se svými výtvory.


A tak vznikly houbičky, sněhulák, hvězda nebo třeba koník...


Svá díla podával chvíli mně a chvíli Šárce, abysme je dávaly na plech.



Po dvaceti minutách se vrátil zase k iPadu.


Šárka si perníky ozdobila stříbrnými kuličkami.

Závěr našeho pečení byl legrační.
Šárka před započetím "akce" vytahovala sama z lednice těsta.
Protože nebyl čas zadělávat těsto (jako jindy) ručně, koupila jsem těsta hotová.
Perníky jsou v pohodě, ale jinak si Šárinka spletla těsto linecké a listové.


Eliška si celou dobu myslela, že vykrajuje linecké a těšila se, až si ho slepí marmeládou....ale když jsem to viděla v troubě, pochopila jsem, že to bude těsto listové.

Jaký však div - žádný řev se nekonal.
Eliška ZMĚNU přijala v pohodě a dokonce nakonec řekla, že jí to moc chutná.
I Jenda poctivě ochutnával:-)


Ne, nemáme 10 druhů cukroví, ani to nevypadá jako od cukráře, ale na tom přece nezáleží.
Děti si trošku upatlaly ručičky, pobyly SPOLU u stolu, zkusily si něco vyválet a vykrájet a chvíli vypadaly, že se mají všichni rádi:-) Třeba se jim to jednou v budoucnu bude hodit.

A důležité je, že jim jejich výtvory chutnají.

Nejdůležitější je však to, že se máme rádi.

22 komentářů:

  1. Amélko, tak to je nádherné!!!-)
    Cukrovíčko vypadá krásně, všem chutná a jak píšeš, nejdůležitější je to, že se máte rádi a že jste spolu.-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak vidíš - situace se mění během minuty - moc ráda jsem si tento článek přečetla. Způsob zdobení perníčků je originální - to bych snad i udělala, ale perníčky u nás nikdo nerad. Včera jsem upekla 240 maličkých makových buchtiček a dnes je napařím, namočím v másle se sirobem a obalím ve strouhaném perníku - ty rychle mizí, až se občas divím. Hezkou neděli. Zuzana

    OdpovědětVymazat
  3. To je krása...ani já nemám 10druhů, v ledničce mám stále připravené těsto na arašídové kolečka :-)) ale máš pravdu, nejdůležitější a nejkrásnější je to všechno kolem...pohoda, pokoj, radost, společné setkání, jedním slovem láska...
    drž se a mějte pěknou neděli...

    OdpovědětVymazat
  4. Alespoň máš jistotu, že vám cukroví vydrží až do Vánoc. Slyšel jsem už z několika stran, že museli péct znovu, protože nepřestali ochutnávat včas.
    Tak ten den nakonec dopadl dobře. A to je príma. :-)

    Hezkou Zlatou neděli vám všem.

    OdpovědětVymazat
  5. Jenda vydržel 20 minut, no to je úžasné a holky jsou moc a moc šikovné.

    OdpovědětVymazat
  6. Jasne,kolacik su krasne, nase teda tak tobre nedopadli a to som rada ze sme zvladli aspon nieco, vies co mi to dalo pracu donutit svoje deti vykrajovat a zdobit?
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Amelie, přesně tak. Vůbec nezáleží, zda je druhů deset, dvacet či třicet (moje kamarádka peče každý rok na Vánoce 50!!!! druhů cukroví, ani si tolik druhů neumím představit), ale nejdůležitější je se u toho pečení pobavit, být spolu. To miluji na pečení cukroví, že jsme všichni spolu. :-)
    A že si Šárka spletla těsta? Však to nevadí, stejně se to sní. :-)

    Přeji vám krásné, pokud možno poklidné Vánoce. Plné porozumění, něhy, zdraví. Ať je Ježíšek bohatý (a ne jen materiálně) a ať rok 2013 přinese krásné změny, ať je úspěšný a hlavně šťastný a veselý! :-)
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  8. Povedlo se ti to. Vytvořit atmosféru, stmelit je, užít si....jši trpělivá a láskyplná šikulka.

    OdpovědětVymazat
  9. Je to chvíle k nezaplacení, když se všichni sejdou a pracují spolu jako rodina a jsou spokojení. Přesně jak říkáte - není důležité, kolik cukroví je, ale je důležité, že chutná a že za jeho přípravou bylo něco krásného a legračního. Přeji Vám všem krásné Vánoce, plné radosti :)

    OdpovědětVymazat
  10. To vaše společné vánoční pečení se mi moc líbí. Je vás plný dům a i když se někdy tvoji autisti nedokážou domluvit, nakonec to na fotkách vypadá jako ta správná předvánoční idylka. Vánoce jsou nejhezčí, když jsou v domě děti, protože pro ně má ten čas vánoční pořád to kouzlo z očekávání a těšení. Tak ať se ty letošní Vánoce u vás vydaří!

    OdpovědětVymazat
  11. Jsem rád, že to tak krásně s pečením dopadlo... a to bylo takových obav. Jak se říká, neříkej ne, dokud není konec dne. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Krásně děti pekly :-) Jeníkovi nevadilo těsto na pocit? Je přece jen trošku jiné. Já jsem pekla teprve dneska...

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Amélie, přejeme Ti co nejklidnější prožití vánočních svátků, hodně štěstí, zdraví a radosti z dětí v novém roce.Hluboce se před Tebou skláním, co všechno jsi schopná zvládnout. Děti krásně pekly cukroví a moc se jim to povedlo. Ivana

    OdpovědětVymazat
  14. Teda! Krásně vám to pečení šlo! To je radost na ty fotky koukat! :)

    Přeju krásné Vánoce celé tvé rodině a spoustu zdravíčka do nového roku! :)

    OdpovědětVymazat
  15. To je dobry! Ja tady cumakuju na krasny cukrovi a vlastni se mi v troube malem pripeklo.:D

    Tak nakonec mate prece jen hezkou vanocni atmosferu, uz jenom tim, ze jste vsichni tak krasne pospolu.

    OdpovědětVymazat
  16. Amélie,Eli,Šárko,Jendo
    Moc se mi vaše výtvory líbí! sbíhají se mi sliny;-)
    My s mamčou taky pekli cukroví:-) a je taky moc chutné.
    Zatím Papa a přeji Bohatého Ježíška( nejen tobě ale i Šárce,Elišce,Jendovi..) a vše nej do nového roku:-)
    Myška-Eliška

    OdpovědětVymazat
  17. Amélko,Eli,Šárko,Jendo
    Moc se mi vaše výtvory líbí.Sbíhají se mi sliny:-)
    My s mamčou jsme taky pekli cukroví-perníčky,rohlíčky a linecké.
    Měj se moc hezky.Přeju vše nej do nového roku a bohatého Ježíška:-)
    Papa
    Myška-Eliška;-)

    OdpovědětVymazat
  18. Marcí, tohle vypadá mnohem lépe než minule:-). Jsem moc ráda, nakonec i u vás trocha vánoc a hlavně - v pohodě a klidu, bez řevu a scén - to je parádní úspěch!!!

    OdpovědětVymazat
  19. Krásná atmosféra. Dopadlo to super a teď už jen krásné a v rámci možností klidné svátky :)

    OdpovědětVymazat
  20. Drahá Amélko, dnes som si prečítala krásny príbeh rodinky a fotky sú úžasné, všetko tak ako ma byť, pečenie suprové a krasne nazdobené. Prajem Vám všetkým nádherné Vianoce.

    OdpovědětVymazat
  21. Perníčky vypadají náhodou velmi zajímavě a Jendova výdrž u cukroví je skvělá.Máš šikulky děti.
    Milá Marcelko, přeju Tobě i dětem krásné vánoční svátky,pohodu a ničím nerušený klid.A do nového roku štěstí a jen samé pozitivní změny.A hlavně hodně a moc zdraví!!

    OdpovědětVymazat
  22. Já mám listové nejradši :), takže nepochybuji o úspěchu! Hezky vám to jde..přeju vám pohodové vánoce..plné souznících chvil!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...