pondělí 24. prosince 2012

Milý Ježíšku...

Přišlo mi mailem:

"Milý Ježíšku, píše ti jedna máma - unavená, ale šťastná, že je máma... 

Poslední dopis jsem ti psala už dávno. To jsem byla ještě velmi malá a možná jsem tě žádala o nějakou hlučnou hračku z reklamy. Ale teď je všechno jiné. Dnes mám rodinu, mé poklady, důvody mého žití a dnes, stejně jako když jsem měla 6 let, se cítím opravdu vánočně! 
Víš, moje první přání je právě pro ně... 


Chtěla bych, aby pro ně byly Vánoce stále, aby jejich život byl stále plný tepla a barevných světélek... Chtěla bych jistotu, že budu moci být stále po jejich boku, když budou potřebovat, dát jim všechnu lásku, co mohu a udělat je šťastnými...

Chtěla bych být pro ně mámou, sestrou, přítelkyní, jejich kotvou v tomto světě plném nejistoty. 
Chtěla bych, aby děti pochopily, že i když jsem někdy protivná, je to jen proto, že jsem unavená a potřebuji nějakou chvíli pro sebe... 
Oni mají schopnost naštvat mě i rozesmát skoro v téže chvíli, udělat mě zoufalou a veselou, unavit mě a dát mi energii jediným objetím.
 Jsou to nejkrásnější, co mi život mohl darovat! Proto, drahý Ježíšku, tam nahoře, přímluv se za mne, aby moje rodina mohla být pořád šťastná!... "



A tak nějak se cítím i já DNES - unavená, nevyspaná, občas šťastná, občas zoufalá, chvíli usměvavá, chvíli se slzami na krajíčku, chvíli silná a sem tam slabá jako pírko.



Ale jediné, co vím jistě, je to, že své děti miluji.
Jsou nádherným darem, který jsem od života dostala.

Kéž jsou mé děti šťastné. Kéž je pro ně příští rok krásnější, než byl ten letošní a kéž jejich tvářičky zdobí šťastné úsměvy. Alespoň se o to pokusím.

Přeji vám krásný Štědrý den, spoustu lásky, štěstí, porozumění, tolerance a hlavně zdraví.
Rodičům autíků přeji co nejméně karambolů, co nejméně slz a pláče. Nezapomeňte: "Po každé tmě zase vysvitne sluníčko..."



 U nás Štědrý den probíhá relativně bez problémů. No dobře, není to taková idylka, ale jde to.

Včera večer přijel můj brácha a rozdělily jsme si děti. Eliška se s ním a s kočičákem dívá na pohádku v ložnici a Šárka je se mnou a s Jendou v obýváku.

JENDOVI jsem vysvětlila, že DNES je Štědrý den a DNES se budou v obýváku na pohádky dívat HOLKY.
 KDYBY ho to nebavilo, tak že spolu odejdeme do ložnice... (néé že bych doufala, že to pochopí a bude respektovat?!)


...a hle: on si (se mnou) v klidu už asi 3 hodiny hraje na gauči se značkami, se sněhulákem nebo s iPadem a jen minimálně (x-krát za hodinu) sklouzává k tomu, aby na Šárku vystrkoval nohu, pořvával na ni echolálie nebo na ni plival. Občas se pohádají "puberťačky", ale zatím se to dá ukočírovat v pohodě.
Díky Bohu. Vypadá to na prima Štědrý den.
(A kdyby ne, tak v "krabičce poslední záchrany" jsou cucavé bonbóny, nanuky, slaný popcorn a lízátka)




Krásný Štědrý den i vám...

14 komentářů:

  1. Ahoj Marci, moc Ti přeji, aby jste dnešní den prožili všichni společně v klidu a pohodě!!!A do nového roku Ti přeji to, co se těžko balí... lásku, štěstí a hlavně zdraví!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Marcelko přeji tobě i dětem krásný Štědrý den prožitý v co největším klidu a pohodě a ten e mail co ti přišel je opravdu moc krásně napsaná pravda.. pa Dita

    OdpovědětVymazat
  3. Marcelko, přeji tobě i tvým dětem, klidný a pohodový Štědrý večer, aby večeře i rozdávání dárků proběhlo bez zádrhelů a aby jste se společně radovali z toho, že jste spolu a máte se rádi. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Marcelko, přeji Tobě i Tvým dětem krásné a co nejpohodovější Vánoce...zasloužíte si je...Magda

    OdpovědětVymazat
  5. Moc krásné...
    Přeji krásný čas vánoční!
    Pavlína

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Marcelko,stavebnice je již v kufru,adresu mám opsanou,Vám doma přeji nádherné Vánoce v klidu a pohodě a lásce.Dnes jsi to napsala krásně,až mi vylítla slza!upřímně a krásně,přesně jako štastná máma.S pozdravem Marci

    OdpovědětVymazat
  7. Děti někdy zlobí, někdy jsou protivné, ale mnohem častěji jsou těmi, kdo odlehčí atmosféru, odvedou naše myšlenky na správnou cestu, PRO NĚ a S NIMI je život hezčí než bez nich.
    Ať společných šťastných dní máte o vánocích i po nich co nejvíce.

    OdpovědětVymazat
  8. Požehnané Vánoce a do nového roku hodně síly! Petra

    OdpovědětVymazat
  9. přeji ti vše nejlepší :) aby trápení bylo co nejméně.. a radostí jen přibývalo.. aby žádnej den nebyl všední a mělo tě na každým z nich co těšit.. i když jenom maličkost :) to samé i Jendovi a holkám přeji :-)

    Šťastné a veselé :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Co dodat? S dětmi, i když často zlobí, je jen radost a tak mi už jen zbývá vám všem popřát, aby ta vánoční pohoda a klid vám vydržela nejen po celé svátky, ale i dál. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné vánoce, pohodu a klid přeji Mara

    OdpovědětVymazat
  12. Pohodové a klidné sváteční dny Amélie,v kruhu tvých nejmilejších....Jana

    OdpovědětVymazat
  13. Stejně obdivuju kolik síly ještě najdeš...
    Máš perfektní přístup...obvzlášť číst, že jsi především milující maminka...
    Vánoce nikdy nejsou jako ve filmu;) Ale určit jde o tu atmosféru;)
    Taky se přimluvím, aby tvoje rodina byla pořád šťastná;)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...