pondělí 27. května 2013

Jendův okousaný prstík


Brzy to bude rok, co je Jenda bez dudlíka.


Když si okusoval prsty ruky, radila jsem se v APLE, co dělat.
Babičky (a chytré "tety") radili dudlíka sebrat, že už je "velký". Mně se to nezdálo.


A tenkrát mi bylo řečeno, že u autistů volíme mezi zlem menším a větším a že tady menší zlo je dudlík v puse.


..že pořád je lepší dudlík do pěti šesti let, než ruka okousaná do krve.
A opravdu to tehdy do krve měl.


Před pár dny jsem si všimla, jaké následky zanechává Jendovo kousání na prstech....


Tady v tom článku z loňského roku je vidět, jakou silou Jenda dudlík drtil.



Své dudlíky Jenda miluje. Už je nedává do pusy, ale hraje si s nimi. Nahrazují mu panáčky při hře s Legem nebo s magnetickou stavebnicí.
 Jenda s nimi mluví, jako by byli živí...


A běda, kdyby ho někdo zničil.


Teď, po roce, by Jenda (snad) tolik nevyváděl.
Myslím, že už pochopil, že se občas něco nějaké hračce může stát  a že se může rozbít.


I on "zraje" a lepší se....a to, co by loni nezvládl, to letos zvládá v pohodě.
I když pořád jsou stovky věcí, které ho dovedou naštvat.

1 komentář:

  1. Je dobře, že se lepší, z toho člověk bere sílu a další energii.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...