středa 29. května 2013

Pohodové koupání


Pravidelní čtenáři vědí, jaké hysterické scény dělal Jenda roky při koupání.


Vědí to i holky, ví to i moje maminka.
Kolikrát z toho málem brečela, jak vyváděl.


Jak jiné je to poslední rok, kdy jsem objevila malé fazolky a v nich pěnová zvířátka, autíčka a jiné tvary.
Jenda je miluje.


Jeníček ví, že s maminkou je koupání rychlé, pohodové, klidné, úsměvné a hlavně - plné lásky.
..žádné násilí, nic, co by nechtěl, nemá pěnu v očích ani vodu v nose či v ústech....
.... a  za odměnu dostává kouzelnou fazolku.


Sice nemá koupání rád a nemůže ho mít v denním režimu, protože by se děsil už od rána, ale stačí to říct pár minut předem a je v pohodě.


Když řeknu, že v 18:30 se jde koupat, tak to není problém. Jenda hezky reaguje na pokyny. Jednoduchými větami mu říkám, co má dělat. Vždy stejnými slovy, vždy ve stejném pořadí...a když se spletu, tak mě Jenda opraví.
Minule jsem ho chtěla mermomocí oblékat po koupání už v koupelně a Jenda se bránil...
...než mi došlo, že ho vždy oblékám v obýváku na gauči.
Pak už byl zase spokojený:-)
Holt rituály jsou rituály.
Jeníček si sám v koupelně sundá ponožky a tepláky, to ostatní mu musím svléknout já, to zatím ještě nezvládá, ale my jsme vděční za každý krok vpřed.


Sám si naleze do vany a já mu podám kouzelný míček s fazolí uvnitř.


Poprvé jsem se bála, že Jenda se bude bát "divné" konzistence namočeného a prskajíciho míčku, ale byl v pohodě. Sice trošku vyjukaný a podával mi to hned do ruky, ale neplakal. A podruhé už věděl co a jak a nebál se.


Dokonce mu nevadila ani ta zbarvená voda, což je také co říct, protože třeba pěnu do koupele Jenda nesnese. Ale barva jako čuník se mu líbila:-)


Pokaždé dostává jen jednu kuličku nebo jednu fazoli, protože jinak bysme přišli na mizinu.


Rád přelévá vodu na moji ruku a je spokojený a šťastný.


A to je přece nejdůležitější.


 A tady už se  něco klube...


Jenda je správný zvídavý kluk.


"Co to asi bude?"



Tentokrát je to kohout.... Jeníček si s ním chvíli pohraje a pak si ho schová do kelímku na další koupání.
Už se těší, až k němu zase přibyde nový kamarád.



Díky kouzelným fazolkám a maminčině trpělivosti zvítězil Jenda nad slzičkami v koupelně.


9 komentářů:

  1. to opravdu klobouk dolů Marci.
    Jeníček se koupe v naprosté pohodě.
    Ty, holky a Jeníček žijete konečně v klidu.
    Dokázala jsi to.

    Míša

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo, koukala jsem, že to Vaše koupání asi není fakt levná záležitost. No ale co by člověk neudělal pro klid, znám to:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Amelko, to je krasne divat se na fotky a cist, jak je Jenda spokojeny ve vane. Opravdu velky pokrok! Mejte se hezky, zdravim, monika.

    OdpovědětVymazat
  4. Jeníček fakt dělá pokroky to, že tvoje koupání snáší bez slziček už nějakou dobu vím, ale netušila jsem, že ta zvířátka takle zabarvují vodu a Jeníček je v naprosté pohodě a růžovou lázeň si v klídku užívá. ;-))

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Marci, co jste se stěhovali, nakukuji snad denně. Takové krásné zprávy! Myslím na vás a modlim se, aby to krásné převažovalo. Posilam pozdravy i dcerám, jejich zpovědi byly zajímavé. Já se u vás znovu a znovu u čím trpělivosti, lásce a toleranci. Vyděsila mne šikana Elišky, to je strašné. Vůbec by mne nenapadlo, že se někdo takto může chovat. Elišce i vám držím palce, ať najdete řešení.

    OdpovědětVymazat
  6. krásny článok...vždy si tu zvidhnem náladu, ked vidím pokroky Vášho syna ....:)...pekný a nenáročný den prajem ..Anička

    OdpovědětVymazat
  7. Kouzelné fazolky jsou skvělý vynález a tys měla kus štěstí, že jsi na ně kápla. Každá pomůcka je dobrá a tohle vypadá zajímavě už od pohledu.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...