pondělí 6. května 2013

Jeníček se rád houpe


Jenda se rád houpe.


A vlastně nejen on.
Eliška po houpačce v pokoji toužila snad deset let, tak jsem jí chtěla její přání "konečně" splnit.


Její pokoj je největší, tak jsem nechala houpačku přidělat tam...

 

Ale teď si nejsem jistá, zda to byl dobrý nápad.


Elišce se moc nelíbí, že by se tam měl někdo chodit houpat.


Sourozenecké vztahy trošku skřípou a navíc Jenda není vzorné dítko, které by holky chtěly mít u sebe v pokoji.


Občas zavřu kočičáka a jdu Jendu k Elišce do pokoje pohoupat...


Je to stále stejný čertík - zlobí holky, vyplazuje na ně jazyk, pokřikuje různé echolálie...


...a zlobí mě svým častým "fekálním humorem".
Dnes neměl moc dobrý den.


 Nadával mi, vyhazoval mě z místnosti a byl pěkně protivný.



Ale teď spí a vše je zapomenuto...


Vykoupala a učesala jsem Betynku, protože jde zítra k "holiči".


Vím, že zanedbávám blog, ale nebyl čas.
Pomalu zajíždíme do "normálnějších" kolejí a vypadá to, že i na psaní blogu bude víc času.


Jen bych potřebovala radu, jaký program na úpravu fotek si (zdarma) stáhnout.


Mám půjčený Elišky notebook a nejde mi to s ním.
Stáhla jsem si myslím Zoner Photo studio, ale vyprší za dva dny a já zase nebudu vědět, jak upravovat fotky...
(Nedělám žádné velké úpravy. Jen potřebuji fotku zmenšit, občas i oříznout..)



 Třeba mi poradíte a já budu zase častěji "na příjmu".
Děkuji, že jste na nás nezapomněli.


28 komentářů:

  1. Doporučuji PhotoFiltre - je zdarma a v češtině. Já jej používám na drobné úpravy fotek (oříznutí, změna kontrastu, velikosti apod.) Myslím, že by se ti mohl líbit. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Marci,nevím proč bych měla zapomenout.Jeník se uklidní,ale děvčata bude zlobit pořád,třeba to ani tak nemyslí.
    K tomu programu na fotky - já mám ze slunečnice stažený PhotoScape.
    Mám jej již od té doby co mám blog,poradila mě to Maruška a jsem spokojená.
    Ale určitě ti děvčata poradí.
    Na tom mém jdou fotky zmenšovat i oříznout taky.Mějte se fajn.Miluš

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Amelie, jsem Vaše pravidelná čtenářka a obdivuji Vás, jak dovedete zvládnout to, co Vám život přináší...
    Co se týče fotek - stáhněte si program IrfanView - velice jednoduchý a přehledný prográmek, který dokáže přesně to, o co si píšete - hlavně je volně ke stažení, takže se nemusíte trápit s končící free verzí apod... a je i v češtině - stáhnete buď na http://www.irfanview.cz/download.php nebo na www.slunecnice.cz - tam do vyhledávače zadáte Irfanview a najde Vám verzi ke stažení a k ní i můžete poté stáhnout a nainstalovat češtinu...
    mějte se moc hezky, Petra

    OdpovědětVymazat
  4. Amélko --- jsem ráda že zdárně se blížíte doma ke konci a už se zabydlujete :o)
    Já na zmenšování fotek používám PFOTOFILTR--je zdarma a v češtině a na úpravu fotek a rámečky mám PhotoScape--je také zdarma a také v češtině a oba jsou jednoduché :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Mací,
    já zase používám program Picasa.
    Drž se

    OdpovědětVymazat
  6. V programech office je microsoft office picture :-) to má v počítači snad každý pokud nemá Mac systém od apple tedy.
    Kelpnutim pravého tlačítka myší na fotku se dá otevřít v programu a vybere se picture,zmenší foto,ořízne a tak základní věci.

    OdpovědětVymazat
  7. Amelie, pročítala jsem starší články a musím tě obdivovat. Zvládla jsi tolik složitých a stresujících situací. Smekám před tebou. :-)
    Přeji vám všem, aby jste se v novém bytě brzy zabydleli a vše se uklidnilo. Budu držet palce.

    OdpovědětVymazat
  8. Musel jsem se kouknout, co vlastně používám. Zonner. ale ty chceš něco zdarma, zajdi si na slunečnici a přečti si recenze. Podle toho si vyber a stáhni si něco.
    Drž se Tenisák

    OdpovědětVymazat
  9. Pro běžné účely plně vystačím s Microsoft Office Picture Manager. Ten je většinou součástí instalace nového počítače.

    OdpovědětVymazat
  10. Irfanview - nejjednodušší a zvládne téměř vše (http://www.irfanview.cz/). A protože se neinstaluje, mám jednu verzi i na flashce a používám třeba v práci, nebo na cizím počítači. Anebo PhotoScape, v tom se dobře dělají koláže z více fotek. http://www.slunecnice.cz/sw/photoscape/

    OdpovědětVymazat
  11. http://www.picmonkey.com/ a nemusí se ani nic stahovat
    Věrka

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Amélko, nevím, jaké máte windowsy - operační systém (XP, Vista, 97...). Já mám XP a používám nainsatalované "základní" programy jako jsou excel, word... A mezi těmito programy je i Microsoft office pictures manager. Tento program, dle mého názoru, má každý operační systém už od začátku fungování počítače (ale možná se pletu), taky se může jmenovat o kousek jinak. Dá se v něm upravovat fotky, otáčet ořezávat, zmenšovat, měnit kontrast atd. Jednoduché operace. Na složitější, jako je např. vkládání textu je lepší použít něco jako photoshop atd, jak už bylo řečeno v předchozích profilech.

    Přeji vám pěkný den a zdar při hledání a instalaci nového programu.

    K.

    OdpovědětVymazat
  13. Marci, přeji, ať se v novém bydlení daří! Tvůj blog čtu pravidelně, jen většinou nevím, co napsat. Jsi obdivuhodná máma! Jinak já na úpravu fotek používám Picasa 3 nebo na zmenšování Resampler. Moc díky za komentáře! Mějte se krásně! Adriana

    OdpovědětVymazat
  14. Na fotky používám obyčejný Picasa nebo Malování, to je snad v každém počítači. Resp. v Malování zmenšuji, v Picasa ořezávám. Taky holt nejsem žádná odbornice :-)
    Už jste pěkně zabydlení!

    OdpovědětVymazat
  15. Ami, občas k vám domů chodím na návštěvu (mimochodem, ať se vám všem v novém hezky bydlí)a teď můžu na oplátku poradit - já používám GIMP, je zadarmo a v češtině; na drobné úpravy je možná složitý, ale jde jen o to zaučení, dá se v něm dělat spousta věcí.

    OdpovědětVymazat
  16. Ja pouzivam na vsechny upravy fotek Gimp, je zadarmo a ma skoro vsechny funkce jako Photoshop. :)
    http://www.gimp.org/downloads/

    OdpovědětVymazat
  17. My máme nainstalované dva programy, PhotoFiltre a ZonerPhoto a střídavě používám oba. Na prvním se mi lépe zmenšuje, na druhém zase ořezává a oba jsou zadarmo.
    Mít houpačku v pokojíku, je snad sen každého dítěte a ty jsi ho svým dětem splnila. Jsi skvělá maminka. ;-)

    OdpovědětVymazat
  18. Tiež odporúčam irfanview ;-)

    OdpovědětVymazat
  19. Marcelko, jsem ráda, že se zabydlujete a život se vrací do běžných kolejí... můžu jen potvrdit rady, které už tady jsou. Na běžnou úpravu používám už léta IrfanView, v nedávné době jsem si také oblíbila Picmonkey http://www.picmonkey.com/ - obé zdarma a poměrně snadno, Irfan má i češtinu.
    přeji krásné dny

    OdpovědětVymazat
  20. Jůůů, taky bych brala houpačku domů :)

    OdpovědětVymazat
  21. Jéé, já si pamatuji, že jako malé děti jsme měli houpačku ve dveřích z obýváku do předsíně. :-) A v pokojíku jsme měli tyč, na které jsem nejvíce šplhala já. :-)

    Já mám PhotoFiltre - na fotky a jsem s ním spokojená. :-) A teď mám ještě program PhotoScape, ale ten je spíše pro efekty na fotkách. :-) PhotoFiltre je super. :-)

    Mějte se. :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj Amélie,na fotky doporučuji PHOTOSCAPE,je zcela zadara a napořád.Tady máš odkaz na stažení.Marie
    http://www.slunecnice.cz/sw/photoscape/

    OdpovědětVymazat
  23. Ještě dodám ,že je v češtině a opravdu jednoduchý.Můžeš fotky zmenšovat,ořezávat ,dávat k nim rámečky a mnoho dalšího.Já jsem s ním velice spokojená.Marie

    OdpovědětVymazat
  24. Milá Marci,teď jsem si nainstalovala PHOTOSCAPE. Na slunečnici mi nešel stáhnout ,tak jsem to zkusila na stahuj.cz .A povedlo se. A je to príma. Je jednoduchý a dají se dělat rámečky i koláže.Fakt je super a děkuji těm co ti tu radili páč jsem to hned využila. Měj se moc pěkně a užívejte si nové bydleníčko,Eva.

    OdpovědětVymazat
  25. http://www.stahuj.centrum.cz/grafika_a_design/prevody_a_optimalizace/jpeg-resampler/ tenhle používám na zmenšení já a super jednoduchy,ořezávám v malování

    OdpovědětVymazat
  26. Já používám PhotoFiltre, verzi 6.0. Pro moje potřeby naprosto stačí. Umí zmenšit, oříznout, doostřit, oživit barvy, ubrat barvy, nějaké rámečky, jas, kontrast... Umí toho dost. :-) Od vyšších verzí je placený, ale tahle je ještě zdarma.

    OdpovědětVymazat
  27. Kočička je stále krásná a houpačka super nápad. I my máme doma, ale jen tu velkou jakoby zahradní místo gauče.
    Bohužel pro mě... mě bylo vždycky z houpaček a kolotočů zle:D
    Každopádně pro úpravu fotek... složitější je nejlepší Gimp, ale když říkáš jednoduché úpravy, nejsnazší a nejlšpí mi přijde Picasa, taky zdarama (http://picasa.google.com/)

    OdpovědětVymazat
  28. Zoner si můžete nechat, Marcelo, jen ho budete muset zaregistrovat, myslím (asi před třemi měsíci mi vypršel test.. a mám ho doteď, nic mi nechybí). Akorát okleštěnou verzi bez efektů a pod., což stejně asi nevyužíváte, ale i tak je na úpravu a organizaci lepší a přehlednější nž Picasa.
    J.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...