pondělí 5. srpna 2013

Kynuté lívanečky


Kynuté lívance mám ráda.
Pokud je nemusím zadělávat třikrát do týdne.
Lívance k snídani, lívance k obědu, lívance k večeři.
Za chvíli se mi o nich bude i zdát.


Eliška skoro nic nejí. Má asi tři oblíbená jídla a jedním z nich jsou kynuté lívance.
Aby nebyly pořád stejné, tak jednou jsou z hladké mouky, podruhé z polohrubé, jednou tam hodím vajíčko, jindy ne.
A včera jsem tajně přisypala do těsta ovesné vločky a nikdo to nepoznal.
Pssst. Zjistit to Eliška, tak to (nejspíš) nebude jíst.


Do postele k pohádkám prý ideální jídlo :-)


Ale pozor. Nesmíte zapomenout na VŠECHNY věci... Eliška jí lívance JEN se švestkovými povidlky a s tvarohem.


Bude-li chybět tvaroh, nebude to jíst.
Pokud nebudou doma povidla, tak jakbysmet. A můžete se pak rozčilovat, jak chcete.
Můžete jí vysvětlovat, že se to dá jíst i s marmeládou, se šlehačkou, s Grankem... NE, neexistuje.


A tentokrát překvapil i Jeníček.
Ochutnal sám od sebe dva suché lívance.


Což je fajn.
Sice to neznamená, že je bude jíst i příště, ale třeba mě zase překvapí...

19 komentářů:

  1. U Jeníčka gratuluju k posunu :-)
    A tobě moc děkuju. Jdu udělat lívance. Už jsem byla ztracená a nevěděla, co dnes té své zvěři naservírovat k večeři :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíte,Amelie,že Vás mohu požádat o recept?Nikdy jsem je nedělala a vypadají báječně!

      Obdivuji Vás a myslím na Vás!Držte se!
      Jana

      Vymazat
    2. Milá Jano, recept? To bude problém. Kdysi jsem zadala do Googlu kynuté lívance a vyběhl mi recept. Od té doby to dělám od oka - vždy z celé kostky droždí, ale jednou hladkou mouku, jednou polohrubou, jednou dám vajíčko, jindy ne. A minule jsem do těsta přisypala dvě hrsti ovesných vloček (aby byla trochu změna. A autisté to nepoznali). Pamatuji se, jak jsem se kolem 18-20 let zlobila na babičku, když jsem po ní chtěla na něco recept a ona říkala - já nevím, od oka, přiměřeně...a hle, už to dělám taky:-)
      Možná tenhle: http://recepty.vareni.cz/kynute-livance/ (jen já tam nedávám máslo)

      Vymazat
    3. Děkuju moc,vyzkouším je! ať se Vám i dětem daří!Myslím na Vás.J.

      Vymazat
  2. Eliška je už přeci velká holka a já nechápu - že ona nechápe když je jídlo stejné jen něco chybí ale dá se to jíst i bez toho že to neakceptuje.Jak se stravuje na táboře ? Lída

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se stravuje na táboře? Kvůli jídlu tam odmítala jezdit, takže má IVP (individuální plán) - bere si s sebou Ramu, 10 rohlíků, neperlivé vody ap.

      Vymazat
    2. A není to o tom, ZDA je malá nebo velká. Je jí teprve 15:-) A znám spoustu autistů, kteří ani v dospělém věku nesní jídlo, pokud je nějaká změna nebo není "správná kombinace". Není to o tom vědět, že se to dá takhle jíst. Ona to ví, ALE...

      Vymazat
  3. Ahoj Marcelko, i u nás jsou lívance mezi oblíbenými jídly. Manžel je rád s marmeládou, syn s máslem a cukrem se skořicí (tak je dělala moje babička), já je můžu všelijak - asi dvakrát či třikrát do roka je děláme s pěnou z bílků a jahod či rybízu. Jsou dobré i s jablíčkem nastrouhaným do těsta nebo se zbylou uvařenou rýží, ale u vás to asi takhle variabilně moc nejde. Na jenom blogu byl recept na bublaninu - těsto na lívance se dá na plech, poklade třešněmi...., ale to jsem ještě nezkusila. Jsem moc ráda, že Jenda poslední dobou ochutnává i jiná jídla, však je to šikulka a to hlavně díky tobě. Tak se mějte dobře a užívejte si prázdnin. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zuzko, já je jím taky s čímkoliv, i když varianta se skořicovým cukrem vede.

      Vymazat
  4. Ňam, jééé, taky bych si dala, vypadají fakt krásně. Ani nevím s čím a jak nejradši, asi s čímkoliv, nejspíš jako Eliška, povidla a tvaroh, ňam ňam.

    OdpovědětVymazat
  5. Jenicek ji lepe nez muj syn. Ten by treba koprovku nikdy nesnedl.
    Ale konstatuji, ze sem asi budu muset prestat chodit, tady jsou porad nejake dobrutky a me pak honi chute. A nakynuta jsem uz taky jak ty livance.:D
    Hana

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadají opravdu lákavě....a s tí jídlem to znám, Matěj jí jenom suché rohlíky, nesmí být namazané, chléb musím bý namazaný jen taveným sýrem, nebo máslem...nic jiného nepřipadá v úvahu....dnes jsem si dovolila udělat polévku bez nudlí, vyměnila jsem je za krupičkové knedlíčky, samozřejmě tam nebyla zelenina a talíř zůstal nedotknut...s tím jídlem je to opravdu někdy trápení :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Já Elišku chápu. Autistka nejsem, ale prostě lívance mají být s povidly a zakysanou smetanou :-) Když je nutné, tak sním i jiné, ale prostě si na nich nepochutnám.
    Staňka

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají lahodně :) Děkuji za typ.

    OdpovědětVymazat
  9. Zdravím.Má dcera bude mít 10 a je, nevím jak to správně napsat,běžné dítko, narozdíl od syna (4 roky)s PAS. A ona taky kde co nejí a taky má ráda, když jsou k masu nejradši těstoviny, brambory a rýži nechce. apod. Zní to jako rozmazlenost ale u ní se stravování věkem mění, i chutě. I u mě. A co se týče mého syna s PAS, také má jídla, která miluje, některé jen občas jí a určité potraviny nedá už od pohledu vubec do pusy!Je sice ochuzený ale když to tak beru zpětně, jí od každého něco- pečivo,ovoce, zeleninu, mléčné výrobky,rybu, maso a ruzné přílohy. A že nejí třeba sladké, to jsem jen ráda :)) Lucy, TaV

    OdpovědětVymazat
  10. Lívance má rád asi každý. Ale taky nemusím často DĚLAT.

    OdpovědětVymazat
  11. Super lívance! My je mazali marmeládou, někdy tvarohem a říkáme tomu vdolky. Taky je mamka smažila jako přílohu k fazolové polévce. Vdolky nalámat do polévky, chvilinku nechat a jíst lžící s polévkou. Vynikající! Ale myslím, že tvý zlatíčka by tohle nestrávili. Tak snad někdy, když budeš mít volno, můžeš zkusit...

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...