neděle 18. srpna 2013

Vkládání barev


Šla jsem koupit Jeníčkovi fazolky do vody a nesehnala jsem je.
Místo toho na mě vykoukla krabička s pěknou hrou. Hra (jako vždy) zaujala jen mě.


Přichystaný úkol se Jeníčkovi nelíbil.


Vypadá možná jednoduše - hodí se kostkou a podle barvy, která padne, se vezme váleček a vloži se do příslušné díry...


I to je na Jendu složité? Myslím, že chtěl vynechat ten kousek s hozením kostky...a možná by přiložil správně barvy.
Ví Bůh. Nevidím do něj a často nevím, co si myslí.


Jenda ty válečky dával špatně ....do sluníčka oranžovou barvu...


...na křidélko oranžovou místo modré...
Když jsem se zeptala, jestli je to správně, tak neodpověděl.


Co hodil kostkou, ho vůbec nezajímalo, ale přesto několikrát hodil....


Když jsem házela já, tak mě ignoroval.


Bylo mu to jedno.


Nakonec si to zase udělal po svém.
Komíny...


...to je jeho oblíbená činnost.


Komíny má odjakživa rád...



Postavil je krásně podle barev...
.... a předlohy na vkládání neřešil.



Šest hotových komínů vykouzlilo úsměv na jeho tváři.


Nevěděla jsem, jestli mám brečet, že nezvládne jednoduchý úkol....


...nebo se radovat z jeho úměvu.



Zvítězila druhá varianta.
Jsem ráda, když je šťastný a na jeho tváři září úsměv...


17 komentářů:

  1. Nechala bych Jeníka hru nejprve oťukat po svém - komíny, jakékoliv barvy. Až později bych zkoušela to, co se má. Třeba bude spokojený a hra bude využitá alespoň trošku.

    OdpovědětVymazat
  2. Mi se to také líbí...komíny má krásné...barevné a vysoké :-)))

    OdpovědětVymazat
  3. A myslíš, že to opravdu nezvládal? Nebyla to třeba forma nějakého protestu, když jsi psala, že se Jeníčkovi ten úkol nelíbil?
    Je to těžké, ale hlavně, že u vás vítězí sluníčko nad mráčky. S úsměvem jde všechno líp.
    Tak přeji krásnou sluníčkovou neděli!

    OdpovědětVymazat
  4. V podstatě se těch pravidel držel... dával stejné barvy aspoň komínům. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Uplne chapu tve nadseni pro tu hru. Vypada uzasne. Ta by se libila moji male.
    U me by tez zvitezila ta druha varianta. Vzdy kdyz vaham mezi pochvalou za neco co udelal i kdyz ne podle mych predstav ci pokaranim, tak vitezi pochvala. Ten jeho stastny usmev, ze jsem ho pochvalila stoji za to

    OdpovědětVymazat
  6. Aj mne sa hra paci, my mame vyhodu ze mame este Robinka a tomu sa paci vsetko, hra sa z cimkolvek a keby som sa s nim hrala od rana do vecera bol by rad.
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je výhoda - mít k tomu (mladšího) sourozence - a když to nebaví dítě s PAS, zdravé dítě to nejspíš zaujme. Děti jsou od přírody zvídaví tvorové .

      Vymazat
  7. No tak je vyloženě komínový typ :-)) Hlavně že si aspoň trošku pohrál. A barvy do komínů dal správně! Mně by se ta hra teda líbila! :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Je to hra, tak si s ní hraje. Jestli si s ní hraje po svém, znamená to, že je kreativní a vůbec bych se nezlobila. Je super, že vůbec měl zájem si nějak hrát. Nechala bych ho si hrát, jak chce a po čase bych se znovu nenápadně vytasila s pravidly.:-)Třeba by už byl ochotný hrát i jinak.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On si nehraje, nebral to jako hru, ale jako (trapnej) úkol, kterej musí splnit. Splnil ho po svém a skončil:-) Ve škole bude muset poslouchat, proto se snažím, aby aspoň trošku dělal to, co má..ale někdy to holt nejde.

      Vymazat
    2. Fotky někdy asi klamou, vypadá u toho vesele, šťastně, že by jeden řekl, že ho to i baví.
      Lenka

      Vymazat
  9. Aspoň je šťastný - hele, já nevím, jestli tě uklidním - ale...
    Jako dítě bych asi pochopila, co se po mně chce, ale tak ve druhé, třetí třídě jsem začala nesnášet třeba ty úkoly, kde se mělo vybarvovat podle třeba písmenek, nebo doplnění pravopisu - pak ti vzniklo fialové slunce, červeno-modrý hlemýžď - zkrátka naprosto barevně nereálné věci - tak co my víme, barvy pozná správně, třeba už je nějak "napřed". :) A třeba příště se to povede tak, jak je to v pravidlech :)

    OdpovědětVymazat
  10. Říkám si, jestli tam nevkládal oranžové válečky, protože tou dírou prosvítá oranžový podklad - na fotkách je to téměř totožná barva...
    Kateřina

    OdpovědětVymazat
  11. Už dlouho vám chci napsat že se mi moc líbí jakékoliv předkládané hry či úkoly pro Jendu.
    Mužu se optat,prosím: V jakem veku jste začaly a kdo vás ,,vede,, s čím začít jako první a co je třeba procvičovat, nebo je to vaše iniciativa? Díky Lucy

    OdpovědětVymazat
  12. Nojoo, Jeníček je hlava dubová, všecko po svém:-) Třeba chtěl motýlovi křídla vyzdobit :) Já myslím, že lepší jsou komínky s úsměvem, než na první pokus správně splněný úkol a slzy .. Téměř celé prázdniny za mnou na hlídání dochází devítiletý autík, takže vím, jak je složité vymyslet tu správnou motivaci. Někdy by celý den maloval a tvořil jindy se při pohledu na pastelky vzteká a shazuje je ze stolu. Ale za tu chvíli, co s ním jsem vím, že nejdůležitější je mít ho ráda a zásobit se trpělivostí. Pak jde i nemožné. A musím říct, že mě to s ním opravdu baví a neuvěřitelně obohacuje :-) Ale vím, že je to něco jiného hlídat ho od rána do odpoledne proti tomu být jeho rodičem. Proto zase a opět smekam před všema maminkama, tatínkama, babičkama, dědečkama, sestřičkama, bratříčkama, .... kteří mají doma autíka nebo dítko s jiným "problémem" a mají ho rádi a starají se o něj jak nejlépe dokážou:) .... Posílám pozdravy a přeju hezký den:-)

    OdpovědětVymazat
  13. Komíny podle barev - holt si hru přebral po svém. I tak je to dobrý výsledek, komíny má perfektní.

    OdpovědětVymazat
  14. Mě přijde úžasné, že si staví komínek, že modré křidélko má oranžový puntík... mě ty úkoly prostě moc smyslu ani radosti nedávají. Jarka

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...