čtvrtek 15. srpna 2013

Barvy a vlastní pravidla


Řekla jsem si, že pomalu vytřídím hračky a úkoly a co se nebude hodit (nebo líbit Jendovi), tak to pošlu dál. Nabídnu to APLE, Rané péči nebo paní učitelce do Zvláštní školy.


Je zbytečné, aby to doma jen tak leželo a zahálelo.
Třeba to bude někomu ku prospěchu.


Říkala jsem si, že ještě naposledy procvičíme barvy. Bylo to dost drahé a téměř nepoužité, což mě mrzí.


Připravila jsem pár věcí a stačilo přiřadit věc ke stejné barvě...


Jenda se vztekal, tak jsem mu to ukázala: beruška na červenou, truhla na hnědou, kalkulačka na černou...


Jenda protestoval, utíkal a házel hračky na zem...




Uklidnil se teprve tehdy, když jsem ho nechala dokončit úkol po svém...
Tedy po JEHO...


Vzal z krabičky žlutou barvu a přiřadil ke žluté...



..šedou k šedé...


...modrou k modré, zelenou k zelené...



JINAK to dělat nechtěl.






Odmítl si vzít odměnu a ušetřil mě tak rozhodování:
Dát mu odměnu, protože pracoval ....nebo mu nedat nic, protože si to udělal JAK ON chtěl...




16 komentářů:

  1. Amélko a co to zjednodušit - vzít třeba jen různobarevné lentilky nebo jen gumové medvídky - zelný medvídek patří do zelené postýlky apod. Aby ty přiřazované předměty nebyly různorodé...?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkoušela jsem za ten rok a a půl, nebo jak dlouho to máme, více variant, ale neuspěla jsem. Tady většinou vedou řady, komíny a stejné dvojice. Nevadí, občas něco zkusím a když to nejde, nejde. Buď to nechám na pozdější dobu, nebo to pošlu potřebným dětem dál...

      Vymazat
  2. ja bych ocenila, ze aspoň něco udelal. Sebik by bohužel nepriradil ani to co Jenik :-( Taky me vždy mrzi, když uzasne a bohužel i drahe hracky odmita. Tak kdyby si se rozhodla neceho zbavovat, mysli na nas :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jeník prostě prosadil svůj systém. Ten tvůj se mu nelíbil, no... Příště mu to půjde líp...:)

    OdpovědětVymazat
  4. Třeba byl opravdu tak soudnej a říkal si, že tu odměnu nezaslouží. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Úplně rozumím, Matěj si chce taky všechny úkoly po svém...ale u něj stačí zvýšit hlas a to funguje...nedávno odmítl učení, tak jsem se se zvedla, řekla jsem mu že to s ním tedy už dělat nebudu a sám po chvilce se složkou přišel a dával mi ji do ruky a mami, mami.... ale na každého funguje úplně něco jiného...ale je to fakt někdy dřina a to se v šesti letech učíme teprve zvířátka... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JENDA by NIKDY sám s úkoly nepřišel a zvýšení hlasu na něj působí negativně.

      Vymazat
  6. To je tezky. =) Kdybys chtela po mne, abych neco nekam prirazovala, uplne nejvic by me bavilo to vechno hezky narovnat do krabicky, srovnat podle barev. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Tak nějak by to bavilo Jendu - podle jeho vlastních pravidel:-)

      Vymazat
  7. Krasna hracka, ja by som sa s tym hrala od rana do vecere, ale Mathis by tiez daval farby dohromady s placom :-(
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
  8. Má to svou logiku. Asi je lepší, že jsi ho nechala to dělat po svém, ale jindy zase by měl pracovat tak, jak se má. Myslím, že dnes to bylo půl napůl.
    I ta odměna byla šalamounsky rozřešena.

    OdpovědětVymazat
  9. Ale tak si to udělal po svém. A dobře!

    OdpovědětVymazat
  10. Snažil se a barvy jsou "nějak" složeny. I tak je to dobré. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. To je krásné, co to je za hru?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://www.montessori-eshop.cz/barevne-desticky-iii-sada-p-50.html

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...