pondělí 12. srpna 2013

Jenda a pohádky na notebooku


Jeníček se chtěl dívat na pohádky z cyklu "Jája a Matýsek".


Jenže to nemáme na DVD.


Asi týden jsem mu říkala, že mu to mohu pustit na notebooku (z youtube).
Odmítal.


To mi připomíná Elišku, která odmítala (a možná odmítá doteď)  filmy z flash-ky. Co není na DVD, to (pro ni) neexistuje.


Po týdnu Jenda svolil, že to zkusí. Nejdřív jsem mu dala notebook na klín, ale to se mu nelíbilo.
Položila jsem ho tedy na stůl a Jendu jsem usadila do houpacího křesla. Ani to nebylo ono.
Sesunul se na zem a klekl si před notebook.
To už bylo lepší.



Vybírala jsem díly, které by se mu mohly líbit - raketa, dort, hrad,  ještě se mi líbil traktor nebo ponorka... (ale to zase příště, bude-li nějaké)


Spojila jsem příjemné s užitečným. Jeníček totiž odmítá malovat, nechce ani omalovánky, natož malovat "na povel".
V těchto kratičkých šestiminutových dílech učí Jája Matýska malovat (nebo obráceně? To je jedno.)


Při prvním díle jsem si všimla, že Jendovi se nelíbilo, že to mám "špatně" - zapomněla jsem tam totiž nějaké dvě malé čárky. Dělala jsem hloupou a dala jsem Jeníčkovi fix, aby to domaloval, že nevím co a jak...


Pak už jsem chybu dělala cíleně....


...a vždycky jsem Jeníčkovi nenápadně poradila, co na obrázku chybí.


Jeníček tu maličkost pokaždé bez problémů domaloval.


Na hradě jsem zapomněla okýnka...




...na jeřábu okno pro jeřábníka...




Pak už toho měl Jenda dost a vrátil se ke svým rituálům...




Nakonec si to rozmyslel a chtěl ještě díl o vlaku.


Ta kola se mi "nepovedla" :-)


Jeníček to musel opravit.

JAK nenásilně, lehce a bez problémů maloval :-)

9 komentářů:

  1. Ty jsi ale mazana. =))) Parada!

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj,Matýsek a Jája je u nás taky hodně oblíbený,malovat klárka téměř vůbec neumí,spíš jen čmárá,ale kouká na to ráda,já zase obdivuju,jak se naučila ovládat počítač.Jak si zvládne pohádku pustit,zvětšit obrázek na celou obrazovku a vymazat reklamu.Jiné děti v jejím věku už sice hrají hry a počítač ovládají úplně s přehledem,ale u nás je to pokrok.Ahoj Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenda na notebooku a s myší neumí. Ovládá "jen" iPad, ale líp než já:-)

      Vymazat
  3. Dělat hloupého je dobré... a zvýší se jim i sebevědomí. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně napsáno! Tady je vidět, že i děti nás učí!

    OdpovědětVymazat
  5. Přečetla jsem si i pár článků zpětně a vidím, jak jsi šikovná! Jak dělá Jenda pokroky. Od doby, kdy sem chodím, tak jich bylo už spousta! Teď je důležité, abys byla i Ty v pohodě, jak zdravotně, tak i psychicky! Moc Ti to přeji!

    OdpovědětVymazat
  6. Matysek je u nas take popularni :-). Mrkni na tohle
    https://itunes.apple.com/us/app/louie-teach-me-to-draw-write/id417734077?mt=8 to by se mohlo Jenikovi libit.

    OdpovědětVymazat
  7. ... ještě mě napadlo - a proč si to nepustíte na iPadu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím. Jenda nechce. Možná má iPad jen na hry a pohádky tam (podle něj?) nepatří?

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...