neděle 11. srpna 2013

Sourozenecké boje

(Jenda málo pije. Nebaví mě honit ho pořád se stříkačkou, chci, aby pil sám..)
- "Jeníčku, napij se."
- "..mi to fult nežíkeeej! Se chci dívat a né fult pít jako šašek! Seš hluchá nebo co?!"

- "Jeníčku, nechceš polštářek pod kolínka, aby tě to netlačilo?"
- "uááááá, hovno, zadek, fuuuj... ty holko bláznivá." (hláška ze Šmoulů)

Nejvíc mě štvou ty neustálé sourozenecké "boje".
Vystupňovaná sourozenecká rivalita, říkávala psycholožka.
Nevím KDO tohle má dennodenně vydržet.
Holky se hádají před spaním, hádají se po ránu...hádají se pořád.
Pošlu je  nakoupit, Šárka se vrátí, že se jí Eliška ztratila (nebo jí utekla?)
Verze každé z nich je jiná a moc se neshodují. Škoda pátrat.
(A obě jsou na mě asi naštvané, že té druhé něco neřeknu, ale pravdy se dopátrat nelze...)

Jendovi ast třeští hlava z holek, mně zase pro změnu z něj.
(Vadí mu hlasy z kuchyně i přes zavřené dveře...)

- "Mamí, žekni jí něco. Mamíí, ona je zlá. Mamíí, žekni jí at nežve jak pavián.
Mamíí, žekni jí něco.
Mamííí, mě bolej uši, mamíííí, čelvený, čelvený, oni měli čelvený, uááá....
Mamííí, vůbec nejsou ticho. Nééééé.
...ach jóó, to je hloznýýýý.
Ticho fult.
Mamíííí, TAM byli ticho, tam byla ticho ta jedna.
Ohluchnu.
Tam žve ta jedna.
Něco počebuju bych ji neslyšel.
Ježišmaljááááá.  
Mamíí, já se někam nastěhuju, nechci ten lámus požád.
Mamííí, žekní jí de plič.
Mamíí, žekni jí něco. To je hlozný....
TICHO fult!!
Ach joooo..."


                                                                                              
Kombinace puberťák - puberťák s AS a hyperaktivní dětský autista s  masívními úzkostmi je fakt "super".

22 komentářů:

  1. Nojo, sourozenecké hádky...dřív jsme se s bráchou taky dost hádali..nebo spíš on mě naštval a já nadávala :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle naštěstí neznám, ale asi by mi pukla hlava... Jenže co s tím naděláš.

    OdpovědětVymazat
  3. Ježišmaljááá, to musí být opravdu k zbláznění. A nemáte to to lehký, každý jeden z vás, ale jak to udělat, když spolu musíte nějak fungovat. Přeji vám všem co nejvíce toho blahodárného ticha, po kterém volá Jeníček.
    Hezký prázdninový večer! :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Vím, že se nedá srovnávat s "běžnými" sourozenci, promiňte mi ten výraz... ani to srovnávat nechci. Jen mi to připomnělo, jak mě můj o necelé dva roky starší bratr celé dětství radostně ubližoval, spíš méně než více. Stačilo, abych začala ječet, a byl spokojený. A to bylo hned :)
    A s mojí o pět let mladší sestrou jsme se hádaly po holčičím způsobu velmi často a velmi hlasitě. Například o to, čí je ten "bordel", který leží přesně v půlce našeho sdíleného pokojíčku. Postupně jsme se (v mé a pak v její) pubertě prakticky úplně odcizily. A pak, když jí bylo asi 20, jsme se znovu našly, a já můžu hrdě prohlásit, že moje ségra je moje nejlepší kámoška :)
    Tak přeju hlavně silné nervy, určitě to není snadné... A nedá se ani napsat "to si umím představit", protože vím, že neumím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blanko, díky za komentář. SNAD bude JEDNOU líp.

      Vymazat
  5. Já vím, že se mnou souhlasit asi nebudeš, ale holky jsou už velké a tak bych klidně i na hodinu odešel z domu ať se tam třeba poperou... a měl bych aspoň na chvíli relaxační klid.
    Jsi na ně až moc hodná a moc to řešíš...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. MOC to řešíš? Jak víš, co řeším a co ne? Nevíš, jaké boje tu dennodenně probíhají. Sama někdy nevím, jestli to řeším moc a nebo málo... Ale snažím se:-P

      Vymazat
  6. Moje draha Amelko, kdybys videla, jak silene jsme se se segrou hadaly my... Jako deti jsme se strasne rvaly. Kazdy den. Jako vetsi jsme se neustale hadaly, zvlast v puberte. Byly jsme TAK strasne odlisne. Ty vis proc, vsechno jsem ti psala. Nebylo jedine dne, kdybychom se nepohadaly, pripadne neporvaly. A myslim to doslovne. Dospely jsme, aspon jedna z nas (ja ne...), ted jsme nejlepsi kamaradky. Bez segry nejsem nic. Ted se mi odstehuje do Prahy a ja se uz ted desim, jak to vsechno bez ni zvladnu.
    Nez jsme dosahly tak tech 16-18 let, byly to strasne boje.

    Ja vim, ze ti to nepomuze, ale ver, ze je to normalni. Zvlast za takovych podminek - jedna s AS, jedna "normalni". Vis, ze to nemyslim spatne nebo zle, a vis, proc to muzu napsat. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ethneo, i my se s bratrem kdysi hádali, ale tohle... Ano, vy dvě mi dáváte naději, že bude líp. Je to hooodně podobné jako u vás. Děkuju za komentář.

      Vymazat
  7. Mila Amelko,
    kdyz jsem docetla tento prispevek, napadlo mne, ze by treba Jenik ocenil sluchatka. Takova ta pracovni,co tlumi zvuk, treba by mu to pomohlo? No a kdyz se diva na telku, tak by mohl mit ta zvukova. Moc zdravim, Monika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sluchátka "nechápe", ani si je nenasadí na uši. Řve už jen při tom pomyšlení...

      Vymazat
  8. U nás je taky boj na každodenním pořádku,taky nevím co s tím.Nejhorší na tom je,že Bára je o 3 roky starší a neubrání se.Když chodila ještě do školky,to jsou dva roky,tak se mně vždycky ptali od koho má ty škrábance atd.Asi si myslely,že jí doma týráme,nebo co.Když pak trochu poznaly Klárku,tak to pochopily.Snažím se to pořád dokola Báře říkat,že za to klárka úplně nemůže,ale to víš,že se jí to nelíbí.Jana

    OdpovědětVymazat
  9. Bezva trojkombinace. :-) Utěšilo by Tě, kdybych napsala, že si to místo k žití vybrali? Tedy že jste si ho vybrali všichni čtyři tak, abyste byli zrovna spolu?

    OdpovědětVymazat
  10. Mno, keby tie holky boli v jednej izbe, viac by sa bili, a energiu vybili zo seba. A tak určite behajú jedna k druhej a robia rámus , poradím, raz ich v izbe zamkni. Najprv tak na štvrťhodinku, a pusť ich až keď budú ticho a keď poprosia.
    Ty si vládkyňa, nedovoľ im toľko demokrcie :-)))
    Bo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čauky Bo, vím, že to myslíš dobře, ale zamykat holky opravdu nebudu. Přijde mi to nedůstojné. Nechtěla bych, aby mě rodiče někam zamykali.

      Vymazat
    2. No dobre Amelie, ono ich izba to nie je n ě k a m. Možno by si uvedomili čo vlastne majú. Ale dovolte mi trebárs i viacerým poradiť.
      Skúšali ste niekedy ako terapiu z v u k ??
      Sama sa práve 3 mesiace potýkam s panickým stavom, jj prišiel na psa mráz :-DD Už je lepšie. Spočiatku bol aj krvný tlak desne vysoký a skákavý. "Náhodou" som párkrát zablúdila na stanicu SKY FM Relaxation a bola som udivená ako ma to spacifikovalo. Po cca 5 minútach som mala tlak dole, až nízky.
      Spustiť to môžete cez computer - ak máte program Windows Media Player.
      Možno i vy poznáte ďalšie finty - poradila by som sa s ľuďmi od zvuku, spustená frekvencia zvuku v správnom nastavení na osobnosť, typ, problém , robí divy.
      Veď milujete svoje deti - tak treba skúsiť aj niečo iné ako chémiu. Howgh.
      bogenam@seznam.cz

      Vymazat
    3. Troufám si říct, že chemie je u mě až na posledním místě. A relaxační hudbu Jenda odmítá poslouchat.

      Vymazat
  11. Sourozenecké hádky v nafouknutém rozměru. Achjo. To je fakt o nervy...
    Moje mamka to řešila tak, že když jsme se hádali, tak nás zřezala všechny na jednu hromadu a bylo po hádce.
    Jenže tohle by u tebe a u tvých zlatíček nefungovalo.
    Takže zase, jenom trpělivost, trpělivost a trpělivost.
    Amélie, tebe by měli kanonizovat.

    OdpovědětVymazat
  12. No já hlídám v práci hyperaktivní paní s alzheimerem a taky se někdy modlím o pět minut ticha a klidu, je to těžké :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu. I když z práce odejdeš domů, já nemám KAM odejít....

      Vymazat
  13. Musíte to mít těžké,
    Můj syn je pouze homosexual a debílek a mám doma mazec...
    Tata pepa

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...