středa 7. srpna 2013

Řečová výchova - slova mnohoznačná


Dalším úkolem od Piktíku je Řečová výchova - a to slova mnohoznačná.



Tohle byl za poslední týdny asi nejtěžíš úkol - pro nás pro oba.



Jenda se čertil, vztekal, "tancoval" u toho, lehal si na zem.



Házel kartičky na zem a tloukl do toho pěstí.


Ano, tohle je přesně to, co mu dělá potíže.
Dlouho nechápal proč jazyku v botě říkám jazyk, když přece jazyk máme v puse.
Když jsem ho kdysi učila, aby se  sám obouval, tak ho chytal amok, když jsem říkala: "Podrž si jazyk.."


A tak jsem mu ukazovala rozdíly - nohy u stolu a nohy lidí, sluníčko na obloze a sluníčko sedmitečné, kopeček  zmrzliny a kopec, kůň na cvičení a kůň jako zvíře...






Nebo třeba....taška na nákup a taška na střeše, klíč notový a klíč na odemykání...


..motýlek jako zvíře a motýlek na krku....


Myš počítačová, myš plyšová a myš jako živé zvíře... tuhle kombinaci už zná.



...zásuvka jako šuplík a zásuvka elektrická...


..zámek na zamykání a zámek, kde bydlí princ s princeznou.


Tak tohle téma se mu vůbec nelíbilo.
A to ani chudák neví, že k podobným mnohoznačným výrazům se budeme ještě dlouho vracet...




8 komentářů:

  1. Tak tohle jsme s Matýsem ještě nezkoušeli, ale už vidím jak by na to koukal, a šrotovalo mu v hlavě jak je tohle možné :-)....S tou řeší jsme na tom hodně špatně..

    OdpovědětVymazat
  2. Nejen podstatná jména, ale i slovesa, třeba hodiny "jdou". :D

    OdpovědětVymazat
  3. Z fotek na Jeníka platí známé pořekadlo učení - mučení a docela chápu že ho rozčiluje - jedno stejné slovo pro třeba úplně odlišné předměty.Mě zas někdy mate, když si něco překládám z cizího jazyka a nakonec mi vyjde úplně nesourodá věta.Lena

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle je hodně těžký úkol, Jára by ho taky nezvládl...Tak ať je příště větší úspěšnost:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On ho taky nedělal sám. Já jsem mu to jen ukazovala. Právě proto, že vím, že je to těžké. Ale v běžné mluvě se s tím denně člověk setkává, takže jsem to chtěla zkusit. Vím, že to nebude jednoduché, vždyť s tím má problém kolikrát i Eliška v 15 letech.

      Vymazat
  5. Tohle je ale opravdu těžké... Ale v životě běžné a nutné.

    OdpovědětVymazat
  6. Taky mne napadlo, že to bude hodně těžké. Pak reaguje Jeníček tak, jak reaguje.

    OdpovědětVymazat
  7. Jojo, a díky těmto dvojím nebo vícerým výrazům vznikají kouzelné hlášky (jako třeba v Ať žijí duchové, kdy Leontýnce holky radily, že když kluk jí vezme tašku, že se mu líbí, a ona potom chodila za Honzou s křidlicí v ruce :-))

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...