úterý 13. prosince 2011

Zámek Radíč

Minulou sobotu se konaly předvánoční trhy nedaleko od nás na zámku Radíč.
Manžel se chtěl jet podívat.
Holky jet nechtěly. 
Jenda taky ne, ale toho se bohužel tatínek neptal. :-(

Jenda hystericky plakal, že nepojede.


Držela jsem v ruce zrovna svůj sešit na poznámky, a tak jsem zapisovala, co Jenda říkal:


"To je daleko? Jeník nechce na výlet!
Jeník nechce za lidma. Bude tam moc lidí?
Budeš mě držet?!
Já nechci ven. Já se bojím...."

(Všimla jsem si, že začíná občas používat slůvko "JÁ" (místo Jeník) a moc se mi líbí, jak se díky nácvikům naučil vyjadřovat to, co cítí... některý autista s tím má problém i v dospělosti....)

"Kde je taťka? Bojím taťky.
Já nechci nikdy ven.....


Já chci jela taky (abych jela taky)...
Jeník bojí lidí. Bude jich tam moc?
Bude jich tam sto?!
Já nechci za lidama.
Maminko, ty pojedeš taky, posííím!
Já ci JELA s Jeníkem....(chci, abys jela)
Bojím lidí. Běž se oblíkat, jichle (rychle)...


Já se bojím lidí.
Budeš se tam bát?


Jedem za lidama. Lidi nebudou mluvit?..."

Odolali byste takové prosbě? Já ne, ač jsem tušila, jak to dopadne, manžel si akci nenechal vymluvit....
Nemohla (nechtěla) jsem Jeníčka nechat jet samotného, bylo mi ho tak líto...

Oblékla jsem se a vyjeli jsme...
V autě pohoda, Jenda sleduje čísla a je spokojený.... (konečně po letech)


Vystoupili jsme z auta...
 Jenda seděl na kočáře. Mezi lidmi odmítá chodit.
K zámku jsme to měli ani né 5 minut.

"Spokojeného" Jeníka vidíte už na první fotce.


Manžel si nenechal vymluvit, aby šel do zámku sám, že s Jendou počkám venku....
Nezajímá ho názor můj ani názor Jeníka.


Jenda se nenechal položit na zem, nesl se v náruči, plakal a volal, že chce jet domůůůů... že se bojí....


Zastavili jsme se u 2 stánků a Jenda už toho měl dost.
Manžel se nakonec smiloval a vzal Jeníka ven.
Poznámky o tom, že ostatní děti to "normálně" zvládají, jsem raději neslyšela.

Já jsem narychlo proběhla pár stánků, když už jsme zaplatili vstupné, udělala jsem pár fotek.... v přízemí...


... ale i v 1. patře....

Nic jsem nekupovala, nebyl čas ani peníze...


Pak jsem ještě v rychlosti vlezla vedle zámku do kostela, cvakla jsem pár obrázků a utíkala za těmi svými chlapy...


Manžel říkal, že aspoň 10 minut Jeníček řval i na kočáře a nebyl k utišení...


Celá "akce" trvala tak 20-25 minut....
Chtěla jsem říct, že to nestálo zato, ale ano....
Mám pár hezkých fotek a SNAD můj manžel pochopil, že zatím nenastal ten správný čas, kdy by Jeníček chtěl "uvést" do společnosti a jezdit po výletech....


Mám napsat, jak se mi výlet líbil?
Asi bych neměla.... Někdy i "stěny mají uši"...
Cestou zpátky jel manžel v obci 90 km/h., nezastavil na nechráněném železničním přejezdu (bez závor...je tam stopka), předjížděl v zatáčce, kde nebylo vidět ....


..a já jsem přijela domů úplně vyřízená....


Z Jendy, z manžela, z toho, že ho nezajímá náš názor, ze stylu jeho jízdy a nerespektování základních pravidel silničního provozu....



Nemám ráda rodinné výlety.
Děsím se jich....
Jen ta cesta tam a zpátky je tak vyčerpávající....
 Jenže on to nechápe....


Jiní lidé se na sobotní rodinné výlety těší...já z nich mám hrůzu.
Kéž by jich v dohledné době bylo co nejméně....

A kéž by se někdy v budoucnu někomu povedlo mi dokázat, že ne každý víkend musí být příšerný....

30 komentářů:

  1. I stěny mají uši? Vždy mne napadne, jak se takové stěně to ucho čistí. :)
    Jinak tedy výlet asi nic moc, opravdu za ty nervy vás všech nestál. A Jeník vypadal opravdu zkroušeně, nešťastně.
    A to šoférování no comment. Copak není dost neštěstí i bez lidské blbosti? To vás chce přizabít? Ani se mi nechce věřit, že se dá takhle jezdit s dítětem v autě.
    Opravdu co nejméně takových výletů. A snad bude jednou lépe.

    OdpovědětVymazat
  2. Amélie, no docela síla :( Tygr má s takovýma výletama docela problém i ted, a to PAS nemá...jen je úzkostnější. Natož teda Jeník...

    tak snad tvůj manžel pochopil, že pro autíka toto zrovna není pravé ořechové...

    OdpovědětVymazat
  3. Tak po přečtení tohoto příspěvku mám ještě teď "husí kůži". To přece není normální, že ještě žijí takoví lidé, co lidé, tatínkové, jestli jim vůbec toto oslovení přísluší. Já bych byla vyřízená na dlouho. A co potom Jeníček?

    OdpovědětVymazat
  4. Moje zlatá, moc mě bolí u srdce. Kvůli takovému jednomu, co nerespektoval přednost v jízdě, jsem mohla být mrtvá. Mací, drž se. Tina

    OdpovědětVymazat
  5. Marcelko,nevím co k tomu dodat.S chlapi je to těžký a ještě když musí být po nich.Fotky jako vždy krásné.

    OdpovědětVymazat
  6. Marci tak ten můj jezdí podobným stylem...pokud nemusím tak s ním nejezdím a výlety raději oželím. Ale máš jednu výhodu..umíš řídit :-). Já ne.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tohle je doslova síla nezodpovědnosti vůči Vám oběma-je mě s toho nanic...

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Marci, takový výlet sis ani nemohla v klidu užít, pokoukat, pokoupit.. ty chlapi jsou fakt někdy jako z jiný planety!!

    OdpovědětVymazat
  9. O manželovi raději bez komentáře. :(

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Marci, je mi moc líto, že nemáš v tak nelehké životní situaci zastání v manželovi. Měl by stát při tobě a snažit se ti pomáhat a pochopit, že nejsi stroj a potřebuješ taky trochu odpočinku. Marci, proč je takový, vždyť máte ještě dvě pěkné holky?. Změnil se?? Připadá mi, že jsi jako v kleci, ze které není úniku.
    Promiň mi, jestli jsem se tě dotkla, ale nedalo mi to, abych se nevyjádřila.
    Nemáš to lehké, děvče, jak z toho ven, kdo ti poradí a kdo ti pomůže??
    Odpusť mi, že jsem to napsala tak naplno...

    OdpovědětVymazat
  11. Květuško, nevadí..vím to...Nedotkla ses mě. Snad bude jednou líp. Nezměnil se. Jen já jsem to v 19 neviděla. Pak už bylo pozdě...

    OdpovědětVymazat
  12. Pavle, děkuju, že jsi se zdržel komentáře.

    OdpovědětVymazat
  13. Všechno zlé je k něčemu dobré, třeba přijde větší pochopení a tolerance. Držím palce.

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Amélie, myslím, že by bylo fajn, kdyby se Ti podařilo režírovat výlety sama i řídit:-D Já bych takovou jízdu vůbec nezvládla! A když bych to přežila, pak bych byla na první stránce bulváru:-( a vdova. Jsi opravdu, ještě velký stojik.Vím, nemáš na vybranou.

    OdpovědětVymazat
  15. chjo.. je mi z toho smutno.. je to začarovaný kruh..

    OdpovědětVymazat
  16. Tomu tedy říkám adventní výlet! Pardon, horor!
    Opravdu nevím, co napsat. Při výchově je tak potřeba, aby šli oba rodiče jedním směrem...A to řízení...ach jo, hlavně, že jste přežili!
    Užij si pracovní týden, Marcelko! Pořebuje síly na víkend!
    Helena
    Helena

    OdpovědětVymazat
  17. Amélie, chcela by som napísať povzbudivé slová, ale nenachádzam ich. Môžem iba napísať, že odkedy som vás "spoznala", modlím sa každý deň.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  18. Emily, děkuji za modlitbu.

    Heli, díky za pochopení.
    Nejen Tobě, vám všem.

    OdpovědětVymazat
  19. Co říct...asi to lepší nebude..dub ůstane dubem a pařez pařezem...

    OdpovědětVymazat
  20. Marcí,krásný den...všichni tu už všechno řekli,nepřidám se s ničím novým, bezohlednost tvého muže mě děsí....Jeníčka je mi moc líto,vypadá opravdu tak zoufale, že by se kámen ustrnul. Držte se...já držím pěsti pořád....a i když se nevyjadřuji a nepíšu často, když budeš potřebovat..jsem tu:-)

    OdpovědětVymazat
  21. AndyPan, hezky jsi to napsala, výstižně. ANO, jiné to NEBUDE:

    OdpovědětVymazat
  22. Eriko, díky. Bezohlednost, to je to správné slovo...nechápu, proč si takový člověk pořizuje ženu a děti.

    OdpovědětVymazat
  23. Tak to nechápu... Ty toho máš málo, že Ti manžel ještě přidělává starosti? Co tím získal, co to dalo Jeníčkovi? Jedině stres vám oběma... Nemáš to vůbec lehké, s chlapama je to těžký, mají svou hlavu a jedou si po svém...
    Drž se a je dobře, že se z toho umíš vypsat!
    Iva

    OdpovědětVymazat
  24. Ach jo -tohle nemá cenu ani komentovat :-( Proč ?? Ty si to nezasloužíš .... a děti ? Tuplem né . Proč to dělá ....

    OdpovědětVymazat
  25. Bezohledný, sobecký, je jasné, komu ta slova patří. Při čtení článku mnou cloumala zlost. Osobně ti držím palce, abys v sobě jednoho dne našla sílu udělat radikální řez.

    OdpovědětVymazat
  26. Ach jo, nebudu přilévat oleje do ohně komentováním chování manžela.Tak snad připojím jen upřímné přání, abyste se s dětmi dočkali taky klidných a spokojených víkendů.Zastoužíte si je!!

    OdpovědětVymazat
  27. Přišla jsem poděkovat za návštěvy mého blogu. Už jsem tady byla a nezanechala tu žádnou stopu. Ale tenhle článek s krásnými fotečkami, tak ten mne dostal. Smekám před Vámi!!!
    Už vím za koho se ještě budu modlit. Ať Vás všechny ochraňuje náš Pán - mějte požehnané dny a krásné Vánoce.
    Jeníčku jsi kouzelný chlapec a Ježíšek Ti určitě nadělí spoustu krásných věcí.

    OdpovědětVymazat
  28. Koukám, že manžel ti ve výchově syna moc nepomáhá. Ví, vůbec to, že je Jeník autista? Podle jeho chování nechápe snad ani to. Hlavně, že má Jeník alespoň v tobě oporu. Je mi líto, že jsou takovéhle okamžiky v tvém životě, když už takhle, věřím, máš toho nad hlavu. Zároveň ale věřím, že se ti vše dvojnásobně vrátí. Ať už to bude v nebi (i když na to je ještě brzo, tohle říkat) anebo ti to jednou dokáže tvůj syn a ty se budeš jen smát. Přeji ti hezký, požehnaný den!

    OdpovědětVymazat
  29. No, tak toto uz je pro me tezky kalibr...K Tvemu choti se snad ani vyjadrovat nechci...Preji Ti, aby Ti Tvou cestu zkrizil muz, ktery Te bude hoden, bude si Te vazit, milovat a ctit, a s Tebou bude milovat a ctit Tve deti a bude Te maximalne podporovat...Kde je psano, ze s Panem, se kterym sdilis zivot od 19-ti, musis byt naporad, pokud to sdileni "niceho", je akorat pritezi a ne radosti...
    Objimam aspon takto na dalku a privolavam k Tobe andela, ktery bude pouzitelny a z masa a kosti a se srdcem a mozkem na pravem miste...♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  30. Mystero, děkuju...kéž by....

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...