neděle 25. prosince 2011

Vánoce 2011


Dnešní den byl náročný.
I když jsem se snažila moc nenarušovat Jendovy rituály, přesto došlo k mnoha změnám....

Tatínek to dopoledne "nezvládal" a nálada byla na bodu mrazu.
Měla jsem v jednu chvíli slzy na krajíčku a nevěděla jsem, jak z těch trosek vykouzlím tu pravou vánoční náladu.
 Pak se vyspal a bylo líp. :-P


Jenda chvílemi plakal:
"Poč to děláš?
Poč se tam díváš?
 Poč to tam je?"....ap.


Když se Šárka převlékla do "svátečního", ječel na ni:
"Šálino zlá, hnusná, co to máš na sobě?
Mně se to nelíbííí.  Sundeeeej....
Jeníkovi nelíbí. Jdi obíct jiný tličko...."

A když jsem mu řekla, že ho také převléknu, ječel nanovo:
"Já neci být pevlíknutej, Jeník bojííí..."


V koupelně při pouštění svíček v umyvadle hrozil další kolaps.
Eliška si na poslední chvíli vzpomněla, že si vezme na rozdávání dárků JEN TU JEDNU JEDINOU HALENKU, ale ta byla mokrá, čerstvě vypraná....
A když si něco usmyslí Eliška, je to jako jednat s Jeníkem či s manželem......přes to nejede vlak... Přemlouvání, že má dalších 20 triček, halenek...je k ničemu....
Moje argumenty v tu chvíli "neslyší"....

Narychlo tedy halenku sušila fénem...


....jenže Jenda se bojí "rámusu"....


Držel si dudlíky, chvíli si zakrýval uši, plakal ....


...a válel se po zemi....


Mačkal si u toho neustále své oblíbené kytičkované dudlíky.
Dudlíky, které se nedají NIKDE sehnat....
Dudlíky, které nám docházejí a které jsou nedostatkové zboží.


Slíbila jsem Elišce, že halenku ještě přežehlím a že bude suchá....


Svíčky má Jeníček rád, tak nakonec pár sekund pozoroval plovoucí svíčky....


U stolu měl zase problém....
Šárka mu nalila jablečný džus do krásné skleničky na dlouhé nožce....
Začal ječet....


Abych zabránila katastrofě, podala jsem mu "normální" sklenici...


Oblíbený Jeníčkův budík na stole samozřejmě nesměl chybět.
Jenda si čas pečlivě hlídal....


Tady se mu nelíbilo, jak si holky přiťukly...
.....křičel: "Fuuuuuj"....


Tahle fotka se mi moc líbí....byla to jedna jediná vteřina, kdy si holky něco spiklenecky šeptaly a Jenda se "pod nimi" soustředil na svůj džusík....
.....pak už Jenda holky od sebe odehnal...byly moc blízko u něj....


"Fůůůůůj, já se poblinkám, bléééé....
To je tlapný".....
....vyplazoval jazyk, když jsme před něj položili řízek s bramborovým salátem....
(Větu "to je trapný" jsem od něj slyšela poprvé v životě...asi to pochytil od holek....)

Já jsem měla s manželem smaženého kapra, ale děti ryby nejedí....


Pak už toho měl Jeníček plné zuby, hodiny odbily 17:00....tak zalezl pod stůl a čekal, až dojíme....
Jaké bylo jeho překvapení, když pod stolem objevil Betynku....
Věnoval jí ten nejkrásnější úsměv, který umí....



Pokračování příště....
... tedy pokud budete chtít....

40 komentářů:

  1. Pravá vánoční pohoda :D Aspoň Betynka to zachránila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Marcelko,
    mas 3 nadherne a UZASNE deti a to, ze je vanocni pohoda "jinak", na tom preci nezalezi. Jak vlastne vypada "prava" vanocni pohoda? My treba na stedry den objizdeli otevrene obchody, jestli nahodou neprodavaji svetylka na stromecek-ty z lonskeho roku nefungovali a po nezdaru jsme zjistili, ze i nesvitici stromecek je krasny. Pak neslo nastartovat auto, abysme dojeli pro dedu-ale soused se nabid, ze pro nej dojede. Spadla a rozstriskana sklenice s okurkama sice zamrzela, vytrit se muselo znovu a vse je jeste citit octem, ale na druhou stranu- kdyby nebylo nic horsiho :) (a upozornuju, ze Tvuj manzel mi v mnoha pripadech pripomina meho tatu!!).
    Marcelko, preji Ti krasny zbytek vanocnich svatku, at uz je, jaky je. Mas se porad z ceho radovat- Jenda dela neskutecne pokroky a to je ten nejkrasnejsi darek (a Tvoje zasluha :) )
    Opatruj se, moc na Tebe myslim. Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Pavle, ale tohle já beru jako POHODU. :-) Mohlo být mnohem hůř. :-P Opravdu jsem si podvečer a večer letos "užívala". Jenda dělá pokroky a je to vidět. Vždycky záleží na úhlu pohledu. Jenda to podle mě zvládl suprově.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, vidím, že jsi se taky nenudila. Já se raduju, mám skvělé děti a to je to nejkrásnější v životě. Jenda dělá své "maximum" a my s ním.

    OdpovědětVymazat
  5. Ale vždyť se večere vyvedla. Krásná fotka s holkama a pak i s Betynkou tomu nasvědčuje. Hlavně, že si vše zvládla, a na pokračování s dárečky se samozřejmě těším :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Marci, já myslím, že bylo super, že jste byli spolu a to je to hlavní. U nás skoro žádné katastrofy. Jen pejsek pořád tahá ozdoby ze stromku a jednou ho shodil úplně. Naštěstí se nic nerozbilo, protože máme ozdoby šité, slaměné a háčkované. Krásný den. Tina

    OdpovědětVymazat
  7. Také přeji veselé svátky, vidím, že jste se nenudili a i přes mírná škobrtnutí jste si je užili v klidu :)
    Ať se dnešní a zítřejší Svátky Vánoční vydaří ještě lépe a hlavně ať je klid :)

    Moje milá sestřička nám 23.12 nadělila rýmu, kašel a škrábání v krku, takže si to tu dnes užíváme koukáním na Pipi v televizi :D

    OdpovědětVymazat
  8. Katashi, líbí se mi, jak o své sestře krásně mluvíš. Přejeme jí, aby se brzy uzdravila a mohla se radovat z dárků.

    OdpovědětVymazat
  9. Amel dudlíky maj tu v Bene.Kupodivu v krámku kde bych to nečekala:)Jak je u Bili to velké pakoviště ,tak naproti jsou paneláky a pod nima jsou obchody.Jmenuje se Sluníčko,
    Nová Pražská 1646, 256 01 Benešov
    tam je kupuju já :o) kolem 27kaček :D jinak koukám ,že vánoce proběhli ve "vánočním duchu" i u vás.No u nás to bylo podobně až na manžela,ten muj se aspon snažil spolupracovat.......takže snad už jen popřeju krásné prožití i svátku a Nového roku

    OdpovědětVymazat
  10. Marci,
    nejdříve popřeji krásné vánoční svátky. Chodím k Tobě už docela dlouhou dobu a myslím,že Jeníček dělá opravdu pokroky. Nebýt fénu a převlíkání (ale to se mu nelíbí i mimo Vánoce) se snad Štedrý den docela vydařil. Je to už velký a šikovný kluk. Fotečky máš nádherné. Těším se na pokračování. Jestli Jeníka zaujal některý z dárečků. :-)

    A.

    OdpovědětVymazat
  11. Ta spiklenecká fotka je opravdu pěkná.
    A kdypak sis strkala toho kapra do pusy, když pořád blýskal fotoaparát? :)
    Pokračování příště? To mi tak trochu připomíná Miloše Knora. :) A kdy bude? Už se těším, jsem zvědavý.

    OdpovědětVymazat
  12. Určitě budu chtít - to jsou přece krásné Vánoce - jste spolu - děti, rodiče, rodina, pejsek - co víc si přát!-:)
    Ne každá jsme měla štěstí být takto se všemi včera pod stromečkem, musí to být krááásné!-:)
    Ať je ted dnesní sváteční den plný pohody - přeji vám všem. Ivet

    OdpovědětVymazat
  13. Tak nakonec ta večeře nedopadla vůbec špatně a já už se těším na další fotky z vašeho Štědrého večera. Užijte si rodinko, hezký zbytek Vánoc. ;-))

    OdpovědětVymazat
  14. Andy, opravdu se Štědrý den vydařil. Pokud vím, proč pláče, mohu rušivé vlivy eliminovat. Pokud vím, co je zdrojem úzkostí, snažím se tomu předcházet. A hlavně to nejsou ty hodinové záchvaty jako loni, předloni ap. Vím, co ho uklidní, tak je to pohoda. Stačí ho jen brát takového, jaký je a respektovat jeho strachy a úzkosti.

    OdpovědětVymazat
  15. Teším sa na pokračovanie, isto bolo super, verím tomu :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ty poslední dvě fotky jsou kouzelný.Jsi skvělá,že to tam máš pod kontrolou.Měli jste krásné vánoce,ani u nás nebylo vše stoprocentní,prostě tak to je.

    OdpovědětVymazat
  17. Krásné vánoční svátky ,Amelie kouknu se u nás v drogerii ,máme takovou typickou klasiku a tam by mohly oblíbené dudlíky mít Míla

    OdpovědětVymazat
  18. Nikdo nejsme dokonalý, ale děláme co můžem a co nám situace dovolí. A to je obdivuhodné.
    Jen si udržet nadhled: -D

    OdpovědětVymazat
  19. Gratuluji k úspěšnému zvládnutí Vánoc. Už se těším na pokračování. Ta fotka s vyplazeným jazykem a Jeníčkovi komentářem nemají chybu :-))).

    OdpovědětVymazat
  20. Marcelko včera úderem 17.00 hod jsem si nemohla na Jeníka nevzpomenout i na tebe jestli se ti to podařilo do toho času stihnout, protože já chtěla být taky do té doby hotová a nebyla:-)). Moc se mi líbí poslední 4 fotky.. a hrozně se těším na pokračování.. hezký sváteční den tobě i dětem ..

    OdpovědětVymazat
  21. Marci, i já mám radost z fotek, kdy Jeník sedí u stolu a snaží se být společenský, i když to nebylo vůbec snadné. Náš Štědrý večer je již tak "ořezaný", že už ani Štědrý večer nepřipomíná - snad jen ten rozsvícený stromeček a úsměv Sárinky, když jsme zpívali koledy...Ale jsme vděčni i za to málo....Na pokračování se těším:-)

    OdpovědětVymazat
  22. No mazec, ale Vánoce jsou vždycky mazec, holky jsou už fakt velké slečny na těch fotkách.

    OdpovědětVymazat
  23. Tak koukám, že klidu a míru si užíváš jen skromňoučce. Ale Ježíš zemřel i za autíky, narodil se pro nás všechny, ať už jsme deformovaní jakkoli, takže nějakou tu vnitřní radost z vánoc bys mít mohla. Moc tě obdivuju, že zvládáš denně desítky a možná stovky situací, které by mě ani s mou bohatou fantazií nenapadly. Bůh ti v tom pomáhej!

    OdpovědětVymazat
  24. Docela se to vydařilo, těším se na pokračování. :-)

    OdpovědětVymazat
  25. nemáš to vůbec lehké, moc tě za to všechno s Jeníkem obdivuji

    OdpovědětVymazat
  26. Tedy Marci to je otázka!!!!Samozřejmě už čekáme na pokračování.Na tvé článečky se vždy moc těším,umiš ty situace moc pěkně popsat.Mám vás moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  27. Amélko,neumím si to ani trošku představit a nesmírně si Tě za to vážím,pro tvoji výdrž a lásku s jakou vše vydržíš.Ale i tak se Vám Vánoce určitě vydařili a byli šťastné a veselé.Přeji krásné svátky a těším se na další fotky :-)Věra.

    OdpovědětVymazat
  28. Ach ti tatínci... Ten náš také dokáže někdy udělat nepříjemné dusno. Myslím, že jste vše zvádli úžasně, těším se na pokračování. Krásné vánoce!!!

    OdpovědětVymazat
  29. Milá Amalie, Vánoce jste zvládli v pohodě, vidím, že se máte všichni moc rádi a to je to nejdůležitější. Děvčata jsou velké slečny a určitě ti pomáhají. Jeníček je moc šikovný, pomáhal při strojení stromečku a nejkrásnější fotečka je s pejskem pod stolem. Ta je jak na výstavu.
    Užívejte si všichni krásné zimní dny ve zdraví a pohodě. Já příjdu zase nakouknout. Květa

    OdpovědětVymazat
  30. Holky vypadají rozumě a tak řešení sušit halenku na honem považuji za zbytečné. Už i tak toho je na tebe plno. Tak hlavně, že jste si pak společně poseděli a vše zvládli podle mě na výbornou. Tak lkídek a pohodu a pak hlavně zdravíčko. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  31. Fukčarinko, i Eliška má "jisté" problémy, o kterých tu nechci psát. Nevyfoukat a neusušit tu halenku, tak skončí vánoce "fiaskem"...i tak bylo namále.... A nejen kvůli mokré halence.

    OdpovědětVymazat
  32. Amélko, ty musíš mít nervy snad z rybího vlasce. Nebo už vůbec žádné...Obdivuhodně to zvládáš.
    Ta fotka se špitajícíma si holkama se mi taky moc líbí. Je to skvělá momentka!

    OdpovědětVymazat
  33. Mila Amelko, ty nadherne Jendovi usmevy ktere obcas na fotkach zachytis jsou jiste ozadostiucinenim nad slzickami, ktere Jenik casto proleva. A ze se umi usmivat opravdu krasne!
    Preji vam co nejvic pohody a holkam hodne "spikleneckych chvilek", moc jim to na fotkach slusi.....

    OdpovědětVymazat
  34. Je prima, že i přes počáteční potíže jste to všechno celkem v pohodě zvládli. A určitě se i já těším na pokračování. Spiklenecká fotka je naprosto úžasná!
    Hodně štěstí, trpělivosti, nadhledu a životního optimismu nejen v těchto dnech, ale v celém novém roce přeje evice

    OdpovědětVymazat
  35. Mutile, uhodl jsi. Než jsem vše nachystala, vyfotila, tak byl kapr studený a poprvé v životě jsem jedla studenou rybu...tedy NIC MOC. Příště si na to musím dát pozor. Ale tak se soustředím na to, aby Jendovi nic nechybělo, že jsem sebe neřešila. Příště si to budu pamatovat. Studenou rybu už neee.

    OdpovědětVymazat
  36. Milá Amelie, nejdříve k vašim Vánocům a Jeníčkovi. I při všech peripetiích jste si to asi krásně užili. Jeníček, když má zábavu musí být okouzlující.Tento komentář si nech pro sebe a to proto, že Ti chci napsat o knize, která se mi dostala do rukou a která mě úplně vyvedla z míry. Víš, že se léčím s tou nohou a dost bezúspěšně. Rok a půl u primáře kožního odd. vojenské nemocnice v Brně a noha byla stále horší a horší. Už jsem nemohla ani chodit, spát a vypadalo to, že se brzy zblázním. Knihu mě přinesla sousedka a po přečtení pár stran, jsem začala pátrat po lidech, kteří u nás mají s tím, o čem se tam píše zkušenosti. Vyhledala jsem paní v Brně http://zapper.revoluce-v-leceni-nemoci.cz/odborna-verejnost/ing-hana-blahova
    Začala jsem k ní chodit, zjistila mi spoustu parazitů, kteří mají na svědomí jak moji nohu, tak někteří slinivku, která vyvolala diabetes II.typu. Začala jsem se léčit podle ní, primáře jsem opustila a noha se začala lepšit.Cukr mám výborný. Doktor při odběru nevěřil. Naskenovala jsem pro Tebe část knihy, která pojednává i o autismu. Ráda bych Ti to poslala tak mi prosím napiš na můj mail yorga@seznam.cz Když si přečteš tyto věci na adrese ing.Hany Bláhové a budeš si myslet, že by pro Jeníka a nakonec i pro celou rodinu bylo něco z toho užitečného, dám Ti na paní Bláhovu kontakt. Možná Ti poradí někoho, kdo je blíž k vám, nebo si ho sama vyhledáš. Knížka, kterou jsem si nakonec koupila, stojí kolem tří set a pošlou ji i na dobírku z vydavatelství v Olomouci. Vím, že by to bylo pro vaši rodinu dost peněz, zvlášť teď po Vánocích, ale jsem ochotná to Jeníkovi zasponzorovat. Mám poslat peníze někomu, kde nevím jak skončí a nebo konkrétnímu dítěti, které to potřebuje. Takže prostuduj si stránky ing. Bláhové, napiš a já Ti pak poukážu peníze na účet jestli Tě to zaujme. Krásný den Jitka

    OdpovědětVymazat
  37. náhodou zatím to vypadá nadějně..já se vánoc bojím vždycky a to nemám autíka, jen syn se zastydlou pubertou...

    OdpovědětVymazat
  38. Tak čítám ,že den to byl vskutku náročný ..ale objevilo se zde pár nádherných momentů .
    I já mám vánoce rád ..ty mé jsou však daleko poklidnější ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henry, jsem ráda, že i Ty máš rád vánoce. Děkuji za tvé komentáře.

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...