sobota 10. prosince 2011

Záliba v číslech přetrvává


Jeníčkova záliba v číslech přetrvává už asi 2 roky...


Tehdy ještě moc nemluvil....


Ale pořád dokola se ptal:
"CO TO JE?"

"CO TO JE?"
...a ukazoval v knížkách na čísla stránek....


Obrázky ho vůbec nezajímaly....


Šanon s čísly, který jsem mu vyrobila, je jeho oblíbený už spoustu měsíců....
Nosíme ho s sebou i do čekáren - třeba na psychiatrii nebo do APLY.
Kartičky jsou zalaminované, aby mu dlouho vydržely.
Obrázky jsou pro Jendu velice důležité.


AUTISTA lépe vidí, než slyší.
To, co slyší, často Jenda buď nevnímá nebo interpretuje špatně.
To, co vidí, v něm zůstává déle.

Tady si nachystal odměny na kaštany na do umytých "čepiček" žaludů....


Jeho úsměv napovídá, jakou z toho měl radost....


Jak se jedná o "fakta",  je Jenda většinou spokojený.

Hlavně když to není "mezilidské chování".
Vztahy s lidmi jsou mu totiž stále záhadou....
I když i na těch se snažíme pilně pracovat....




Čuník hlídá, jak Jeníček hezky pracuje....







Chvilka soustředění....


...a odměna za splnění úkolu....



Čísla pozná Jeníček asi do 100....


Největší radost mám, když dovolí svým sestrám, aby si alespoň minutku hrály s ním....
Je hezké vidět je pohromadě a spokojené....


Přeji vám nádherný 3. adventní víkend.
Nevím, jak u vás, ale tady svítí sluníčko.
Mějte se krásně, předvánočně a sluníčkově.

15 komentářů:

  1. jedna, dva, tři, čtyři, pět
    cos to Janku, cos to čet
    četl jsem já číslíčka
    co mi tiskla matička

    Ještě že tě Jeník má, žes mu udělala prima čísličkovou "hračku", která ho dovede zabavit nejen doma, ale i při různém čekání.
    Hdezký sobotní den Tobě, Jeníkovi, holkám a čuníkům.

    OdpovědětVymazat
  2. V předchozím životě byl matematik. :D
    Ale něco jiného mne napadá. Máte na stěnách obrazy?

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Amélie, moc Tě zdravím! To je fajn, že čísla Jeníčka zajímají!! Alespoň se chvilenku zabaví!
    Jinak u nás bylo dneska také jako na jaře!
    Měj krásný 3. adventní týden!

    OdpovědětVymazat
  4. Jeníček je jako sluníčko,je krásné ho takhle vidět.Člověk by řekl,že žádný problém nemá.Hodně a moc takových krásných chvil vám přeju.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak vidíš, čísla stále vedou! Určitě mu budou osudová, bude ho to asi bavit celý život, já to tak vidím jako laik. A u nás dnes byla pěkná zima, ráno trochu sněhu, sluníčko taky chvílemi bylo. Také přeji hezkou adventní neděličku.

    OdpovědětVymazat
  6. Jenda má často poslední dobou svetřík, máte doma zimu? My jo, grr...pa Hanka.

    OdpovědětVymazat
  7. Hani, jo, občas nám nejde topení, pak je tu 16-17 st. Ale už mám přímotop, tak mrznout nebudeme.

    OdpovědětVymazat
  8. Pavle, jak to myslíš? Občas tu nějaký obraz je, ale ani nevím, jestli je Jenda registruje.

    OdpovědětVymazat
  9. Myslím, že nejen Jendovi, ale i mě jsou často mezilidské vztahy nedešifrovatelné:-(
    Přeji hravou třetí adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
  10. Amélko, je vidět, že při "mimolidských" aktivitách je Jeník spokojený a rád si pochutná na odměnách:-). A super, že vydrží i minutku nebo malinko víc do svých "kruhů" pustit i sestřičky, věřím, že se tohle všechno bude časem ještě hodně moc zlepšovat:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Dnešní obrázky jsou veselejší, Amelie. Je fajn, když si Jeníček takhle pěkně hraje a na chvíli přijme do svého světa i sestřičky. Přeji ti, aby takových chvil bylo co nejvíc.
    Posílám pozdrav a děkuji za návštěvy na fotoblogu. Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Víš, co mě napadlo? Že mu nevadí foťák. To mu asi nepřipadá jako oční kontakt...? Ale je to dobře, protože kukadla má nádherná. :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Nevadí, asi to bere jako moji součást...je na to zvyklý od narození... Patří ke mně, jako k někomu brýle. :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Třeba opravdu má oční kontakt s tvým foťákem. Že mne to nenapadlo.

    OdpovědětVymazat
  15. Jeníček je tak sladký. On se tak rád dívá do očí, to určitě není kvůli foťáku, autista když nechce, nekoukne - to on kvůli mamince.
    A MOC děkujeme za odkazy na minulé články!!!
    My nestíháme jako ty být u PC a ty nám to tak připomínáš....
    Jeníčku, pozdravuj prasátko!
    Alice

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...