pátek 2. prosince 2011

Předvánoční odpoledne s Ranou péčí


 2x za rok jezdíme do Soběslavi do Rolničky na jimi pořádanou akci.


Na jaře bývá velikonoční tvoření a na podzim předvánoční posezení.
Tentokrát to bylo poprvé, co holky odmítly jet s námi.
Asi nás za chvíli nebudou "potřebovat". Byly rády, že mohou být samy doma.


Děti mají možnost si v Rolničce něco vyrobit nebo si za asistence asistentů užívat volnosti v tělocvičně.
I když zrovna  Jenda ty asistenty moc nevyužívá, ale tělocvična ho baví.



Jeníček to v Rolničce za těch skoro 5 let už zná a zpočátku nijak neprotestuje.
Hlavně na něj NIKDO nesmí mluvit.
Většinou to lidem okolo řeknu a když ne, schová se za mě a mlčí....dokonale ty ostatní ignoruje.
Ani slůvko by z něj nedostali.
Ale oni už ho znají, tak ho raději nikdo moc "nedráždí". :-P

Zpočátku chvíli seděl u stolu a díval se na zdobení adventního věnce.
Pak se proběhl v tělocvičně....


A nakonec si vyslechl pohádku s loutkami.
Divila jsem se, že seděl...ale je z domova zvyklý na naše každodenní loutkohrátky s maňásky a líbilo se mu to.


 Tedy on tvrdil, že se mu to nelíbilo, ale já myslím, že aspoň trošku jo... (i když to byli cizí lidé a cizí loutky...)

 Díval se jen z dálky.
Na loutky ani na kulisy se nechtěl jít podívat blíž.


Po 2 hodinách měl akce plné zuby a začal dokola opakovat, že chce jet domů.
Mně by se líbilo povídat si dál s rodiči postižených dětí, ale už to nešlo...




Jeníček se schovával ....


Válel se po zemi....


...utíkal...


Schovával se od kouta a plakal....



Byl čas jet domů....


Já jsem se tam naučila tuhle ozdobičku a když jsem ji ukázala doma Elišce, byla z ní nadšená a už pár dní nedělá nic jiného....


Tohle jsou její výtvory....


I křeček se na Eliščiny výtvory přišel podívat....


Jsem ráda, že se podobná akce 2x za rok koná a že mám možnost si chvilku promluvit s rodiči podobně "postižených" dětí...

17 komentářů:

  1. Ahoj Marci, moc Tě zdravím. Je dobře, že alespoň občas mátě možnost zajet do na takové setkání! Je to pro Tebe i Jeníčka alespoň trochu změna! Měj se moc hezky!!

    OdpovědětVymazat
  2. Musím souhlasit s Alis. Ta ozdůbka je moc pěkná.

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera,Jeníček je Amélko stejně moc šikovný,že to tak zvládá,tedy vy oba jste moooc šikovní:-)Ty ozdobičky jsou moc hezké...

    OdpovědětVymazat
  4. Jeníčka to očividně zprvu všechno bavilo, proběhl se po tělocvičně, koukl na pohádku a to bylo asi maximum, co si mohl s radostí a zájmem užít. Škoda pro tebe, že sis nemohla víc popovídat, ale stihla jsi se naučit zajímavé tvoření. Jak se ta ozdoba vlasně dělá? To se jen prostě omotávají ta překřížená dřívka? Vypadá to opravdu, skvěle. ;-))

    OdpovědětVymazat
  5. Som rada, že ste mali takúto možnosť stretnutia, aj keď si nemohla odstať tak dlho, ako si chcela, držím palčeky, aby si Janička zvládla

    OdpovědětVymazat
  6. Já tu trpělivost musím stále obdivovat. držím palce do další práce a přeji hodně sil! Drak

    OdpovědětVymazat
  7. Jé tak to je fajn, že Jenda zvládl dvě hodiny v relativní pohodě a i Ty jsi mohla strávit pár příjemných chvilek mimo domov, moc Ti to přeju a ozdůbky jsou moc hezké.Myslím na Tebe.

    OdpovědětVymazat
  8. Marci určitě ti bylo dobře mezi lidmi, mohla jsi s nimi hovořit, přišla jsi chvilku na jiné myšlenky, Jenda vypadal z kraje i spokojen.
    Mě se také moc líbí ten křeček - zaujalo mě, jak leží na zádíčkách, to se nechá takhle povalit??-:)
    Měj krásný čas nyní před Vánocemi a ať je kolem vás jen radost a zdraví.

    OdpovědětVymazat
  9. Ivetko, křeček se normálně na záda povalit nenechá, hned se otáčí, ale tady ho Eli šimrala pod krkem a jemu se to očividně líbilo. A foťák byl zrovna připraven. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruško, zkusím nafotit Elišku, až bude ozdobičku vyrábět a pak vložím fotky, ale asi to dám na ten druhý blog...Kdybych zapomněla, tak mě klidně popostrč mailem. :-P

    OdpovědětVymazat
  11. Jeníček je šikulka,měl docela výdrž.Ty sis poklábosila a Eliška umí krásné ozdoby.Každý z toho má něco zajímavého.

    OdpovědětVymazat
  12. Jů, pěkné ozdoby! Zajímalo by mě, jak se to dělá..

    OdpovědětVymazat
  13. Taky by mne zajímalo jak se to dělá a líbí se mi. Eliška by je mohla rozdávat jako dárky k Vánocům.

    OdpovědětVymazat
  14. Pavle, Aničko...na přání určitě s Eliškou zhotovíme "návod". Jen prosím o chvilku strpení...nestíhááám.

    OdpovědětVymazat
  15. Amelko, takové akce jsou určitě super, myslím, že pro vás můžou být i dost inspirující a pro Jeníčka důležité i tím sociálním kontaktem s "cizími" lidmi, kteří ale chápou a vědí...Pro tebe to musí být chvíle relaxu a tvoření a to je taky fajn a potřeba:-)

    OdpovědětVymazat
  16. Tady se pěkně tvořilo! Už se těším na návod.
    Já mám, pro Teba Amélie, také něco. Jen se o to musíš na mém blogu přihlásit.
    Přeji hezkou noc!

    OdpovědětVymazat
  17. Tak to koukám, že šel Jeníček mezi lidi, i když nemluvil, myslím, že je to krok dopředu, nebo ne? Aspoň sis ty mohla trošku popovídat a něco se naučit! Musel to být pro vás oba hezký den!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...