pondělí 26. prosince 2011

Vánoce 2011 podruhé


Po sváteční večeři byl čas rozdávat dárky....
Jeníček byl nadšený....


Běhal sem a tam ...
.....a tam a sem....


A nosil všem dárky....


Bylo mu jedno, že dárky chtěla rozdávat Eliška...
Ta těžce nesla, že není středem pozornosti a chvilkama jsem ji musela utěšovat...


Šárka chtěla hned vyzkoušet nové pyžamo.... :-)


Jenda a oblíbený baklažán....


Jeníček běhal pod stromeček a rozdával dárky...
....bylo to rychlé, hektické a náročné....
Neviděla jsem skoro nic, co kdo dostal....

Jenda si nenechal vysvětlit, že má rozdávat pomalu, že má počkat, až si dotyčný člověk balíček rozbalí...

Umí písmena, tudíž věděl, pro koho, co je...a když ne, zavolala jsem ho, aby přišel a jméno jsem mu přečetla....


Nejvíc ho zaujala magnetická stavebnice Magformers.
Nedávno jsem prodala třetinu naší sbírky pexes a měla jsem tudíž peníze na dárky.


Jinak bych si to nemohla dovolit...

Do té doby Jenda jen lítal a hračky a obsah balíčků.... svých, natož ostatních, ani nevnímal....


Ale v tu chvíli si sedl a  hrál si...
Stavebnici zná, měl ji jednou zapůjčenou z Rané péče.




Pak dostal sójový suk, tak na chvilku celý zpocený usedl na gauč....


Druhou hračkou, která ho asi minutu zaujala, bylo policejní auto...vydává zvuk a to je něco pro Jendu...


Holkám se moc líbil dárek od některého čtenáře mého blogu.... nádherné ručníky se jmény....
....a tímto odesílateli moc a moc děkuji!


Nejsou krásné?


Malá autíčka bavila Jendu jen pár vteřin....


A tady už vidíte Jeníčkovy dárky... kniha, autíčko, magnetická stavebnice, lego duplo....


...polštářek, plyšový had, čísla, krteček....



Po rozbalení dárků jsem se hned uklidila s Jeníčkem do ložnice. Věděla jsem, že už potřebuje svůj klid a hlavně  vstřebat to množství podnětů....

Holky si odešly hrát do pokojíčku a manžel se díval v televizi na novou pohádku.

A dál už to šlo normálně jako každý jiný den.... Holky si hrály, manžel byl u TV.
Já jsem si celý večer hrála s Jeníčkem v ložnici.... Jenda se u toho samozřejmě díval na pohádky na DVD.
Usínal plný podnětů kolem 01. hodiny ....

31 komentářů:

  1. Marci, je krásné,že letos ho zaujal alespoň některý z dárků. To je krásně vidět pokrok.Pokud si pamatuju,loni to bylo DVD a pohádka,nic jiného nepotřeboval.:-) Dárečky má nádherné, z kamionu by byl náš Páťka unešenej. A rada na další rok,třeba to pak nebude takové hektické.Dej Jeníkovi budík a řekni,v kolik hodin může vzít další dáreček,to by nezafungovalo?

    A.

    OdpovědětVymazat
  2. To je ale krásné!! Máš štěstí, že máš takové krásné děti. Tina

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné dárky. U nás máme už roky zavedeno, že dárky rozdává ten nejmladší.

    OdpovědětVymazat
  4. Ten konec je úúúžasnej - manžel se díval na televizi na novou pohádku!
    Někdy si říkám, že nám ti mužští nějak dětinští i když ty máš asi partnera ještě mladého!-:)
    Moc krásného Ježíška jste měli, Jenda byl spokojený, uplně to z těch fotek vyzařuje a holky taky. Doufám, že i ty jsi dostala pěkné dárečky a ten nejkrásnější úsměv tvých dětí - byl pro tebe ten nej...
    Hezky si užij i dnešní den holčičko. Ahoj. Ivet
    PS - dnes jsem dala na svůj blog našeho Pepíčka - andulku - co by asi na něj říkal Jenda?
    Ukážeš mu ho? -:))

    OdpovědětVymazat
  5. Tak se Vánoce přece vydařily! Jeniček si vyhrál, a těch krásných dárečků, co dostal :-) Zvládla jsi to!!

    OdpovědětVymazat
  6. Andy, přesně tak. Bylo to mnohem lepší než loni. http://auticekjenicek.blogspot.com/2010/12/stedry-den.html Jsem moc ráda, že to zvládl líp a že projevoval zájem o některé hračky.

    OdpovědětVymazat
  7. Ivet, Ty se směješ, ale můj manžel to má od dětství jako rituál - dívat se večer po rozdání dárků na novou pohádku, a tak ho nikdo nesmí rušit...Když se uklidíme pryč, abysme ho nerušili, uděláme nejlíp, nechceme přece, aby Štědrý večer skončil katastrofou. (I když já bych se taky ráda dívala, holt to nejde...ale já si ji umím odříct, on nikoliv....)

    OdpovědětVymazat
  8. Amelie já se nesmála, bylo to myšleno humorně, že se tatínek dívá na pohádku - místo svých tří dětí.-:))
    Snad jsem neurazila nějak jeho ego?-:)))
    Jo a ten "pán" co buší do klávesnice má dlouhé vlasy (já je nemám) a sukni - že by to byl Skot?-:)) Ale Jeníčka uklidni - podobná mi není ani malilinko - já mám totiž notebook!-:))))

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Marci, myslím si, že jste to s Jeníčkem zvládli moc dobře!!! Akorát si dovedu představit, jak jsi byla po tom maratonu vyčerpaná! Marci hodně sil!!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Alis, to máš pravdu. Opravdu jsem byla ráda, že už to mám za sebou.

    OdpovědětVymazat
  11. Ivet, ano, ocenila bych, kdyby si tatínek šel hrát do ložnice s Jeníčkem a my jsme se s holkama mohly dívat na pohádku, ALE...po těch letech už vím, že to nejde.
    Vím, že ten "pán" na obrázku je ženská, ale Jenda to nepozná... :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Krásná hračka, magformers. Já jsem si hrával se stavebnicí merkur, ale magnetické stavebnice mají také svoje kouzlo, rychleji se spojují a rozdělují, žádné šroubky a matičky. :)
    Hned první fotka je nádherná, krásně trefeno. A Šárce ta červená sluší.
    Tak snad to byl přeci jen povedený Štědrý večer.
    A Jeník snad příští rok přenechá Elišce to rozdávání dárečků. U nás taky rozdávával ten nejmladší, ale v poslední době se toho ujal děda.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásně jste to letos zmákli ...pokroky jsou nádherné:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Tak vidím,že dárečky zaujaly a že Štědrý večer byl snad hezký.Možná by bylo nejhezčí,kdyby jste si s Jeníčkem šli hrát oba,ale píšeš,že to by asi nebylo možné.Škoda....
    Přeju ti hodně energie,hodně sil a trpělivosti!!!!

    OdpovědětVymazat
  15. Čtu jak jste vše krásně zvládli a také dárků bylo mnoho. Tak užívejte si pohodičku, Jeník má nové věci tak snad se zabaví. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  16. Marcelko ručníčky jsou nádherný.Jeníček je úžasnej jak mu to rozdávání šlo,holt je nejmladší,tak rozdává.Hezký je taky,jak je z toho uhnanej.Měly jste krásný štědrý večer.A taky mě dostalo jak víš,čím ho zaujmout.

    OdpovědětVymazat
  17. Maruško, vysvětlit dítěti s AS, že teď bude rozdávat ten nejmladší, jde dost špatně, ne-li vůbec. Léta má Eliška zažito, že to dělá ona....proč by to měla měnit? Dává jí to pocit jistoty a bezpečí, když jde vše tak, jako roky předtím, pro ni to patří k rituálu vánoc....a odmítá to změnit....každá změna autistu vytočí. Je to těžké, snažím se to skloubit dohromady a někdy je to "boj"...

    OdpovědětVymazat
  18. Blanka-www.tocomebavi.blog.cz - abysme si šli s Jendou hrát oba? To nejde. Za a)se Jenda tatínka strašně bojí a za b)nejlépe Jenda zvládá interakci jeden na jednoho...dva na jednoho už je moc..to vydrží jen pár vteřin či minut.

    OdpovědětVymazat
  19. Gebasko, díky..ano zvládli jsme to - v rámci možností mých 3 lidiček s PAS.

    OdpovědětVymazat
  20. Měli jste to hektické,ale krásné.Jeníček si to užil.Stavebnici znám je skvělá :-)ale,že vydržel kluk jeden ponocovat :-)pěkný den.Věra.

    OdpovědětVymazat
  21. Amélie, ve tvé situaci, jsi udělala hotový zázrak na Štědrý den!

    OdpovědětVymazat
  22. Zsravím, těší mě , že to Jenda celkem zvládnul a ostatní zdá se též...nejlíp tatínek u TV :-). Ta stavebnice je parádní, doufám, že i maminka měla něco pěkného pod stromečkem...určitě by se hodili náhradní nervy:-). Přeji krásný zbytek svátků a pohodový , jak jen to půjde, celý příští rok!

    OdpovědětVymazat
  23. Já doufám, že jsi se nesesypala teď Ty, protože jsi to všechno zvládla výborně! Vše jsi ustála a dobře to nakonec dopadlo, ne? Užívejte si dárečky. Snad i Tobě Ježíšek něco přinesl!? Zasloužila by sis pořádnou hromadu!

    OdpovědětVymazat
  24. Amélko, po přečtení obou článků o vánocích mám pocit, že ač to bylo náročné, stálo to za to!!! Je vidět, že si to Jeníček užil docela spokojeně. Úsměv, který jsi zachytila pod stolem věnovaný Betynce je nádherný! Fakt z celého srdce:-), krásný! Myslím, že už to moc dobře zvládáš, umíš přesně předvídat, jak Jeník zareaguje a daří se ti vyhýbat se těm kritickým momentům. Paráda, máte skvěle našlápnuto. Dárečky dostal Jeník krásné, určitě se jimi zvládne aspoň chvíli zabývat:-)

    OdpovědětVymazat
  25. Mám doma pár DVD pohádek... :)

    OdpovědětVymazat
  26. Pavle, to znamená, že Ti mám Jeníka na chvíli poslat? Klidně, stačí říct....chichichi :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Petři, ano, už si myslím, že v 99 procentech dovedu předvídat, co ho rozhodí a podle toho se řídím. Někdy to holt nejde. Ale myslím, že jsme za ta léta sehraná dvojka. :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Ježurko, nééé, nesesypala, ale opravdu se mi po půlnoci ulevilo...všechen stres ze mě spadl, že jsme to ustáli, že to dobře dopadlo, že se Jenda krůček po krůčku malinko lepší... Miluji vánoce, ale s autisty jsou náročné.

    OdpovědětVymazat
  29. Lezarts, děkuju... stručné a výstižné.

    OdpovědětVymazat
  30. Bíbo, Jenda takhle ponocuje už od narození...doktoři zkoušeli nějaké kapky a léky na spaní, ale neuspěli. Na Jendu to nepůsobí.

    OdpovědětVymazat
  31. Z toho si nic nedělej. U nás bylo rozdávání dárků taky hektické, vrhla se na to ta naše tříleťanda a taky jsem neviděla skoro nic z toho, co kdo dostal. :-) A ve finále se holky skoro porvaly, protože Mrňa usoudila, že všechny dárky jsou pro ni a žádný nechtěla vydat. ;-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...