sobota 21. dubna 2012

Poklady v trezoru


Už nevím, jak Jendu nalákat na jeho velkou postel....


...každý večer nehorázným způsobem ječí....


Jinak se to snad ani nedá nazvat.


 Asi na přechod do velké postele nebyl ještě připravený.
NE asi.
 Určitě.


Možná jsme měli ještě rok počkat.
Vidím, jak se lepší měsíc od měsíce....a třeba by to za rok bylo lepší.


Když už jsem nevěděla kolem 22. hodiny, co s ním, napadlo mě vyndat můj stařičký trezor.


To zní dobře, že?


Ale nebojte se - žádné poklady, kromě svých 3 dětí (a několika "adoptivních") nevlastním.


Trezor je ještě po mém zesnulém tatínkovi.


Je v něm pár starých barevných krabiček na šperky - asi po mamince.


V krabičkách je např. křížek na krk, občas nějaký kámen a pár prstýnků.


Ty jsem dostávala jako "dítě" k patnáctinám, k osmnáctinám....


...nebo za maturitu....


Teď už ty drobnosti čekají jen na holky, až dostanou rozum a budou si vážit svých věcí.


Zatím jim stačí obyčejné prstýnky z pouti, stejně "všechno" poztrácejí.


Jenda byl z pokladu nadšený.


Otvíral a zavíral krabičky....


...a dával mi prstýnky na ruku....


Opakovali jsme u toho barvy (krabiček) a hlavně se u toho učí vzájemné interakci....
Učí se navazovat oční kontakt, což autistům moc nejde, reagovat na pokyny, poprosit, když něco chce....říct, co vůbec chce (s čímž má taky potíže. Kolikrát řve a já nevím PROČ, ale říct mi to "neumí"..), učí se poděkovat, uklidit si po sobě ap....


Na 8 minut byl klid....
Pouhých 8 minut....a co dál....

21 komentářů:

  1. Krásné poklady. A to křišťálové srdíčko je opravdu pěkné.
    Jen osm minut? Asi to chce nastřádat víc pokladů, třeba i od děvčat ono pouťové zlato, aby měl co studovat. Jen jestli by vydaly své poklady pro Jeníkovu hru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale i 8 minut je lepších než hysterický řev. :-P

      Vymazat
  2. Takovéhle "trezorové poklady" milují myslím všechny děti.
    Vrátit Jendovi jeho starou postýlku by nešlo? A zkusit výměnu znova za nějaký delší čas?Možná se v té malé cítil bezpečněji.Těžko říct,co se mu na té nové nelíbí,viď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...šlo by to, kdyby chtěl pán domu. Já bych mu ji dala zpátky, to každodenní večerní ječení mě ničí. Za rok by to bylo třeba lepší. Ale....

      Vymazat
  3. Dobry den, a co treba zkusit pripevnit k Jendove posteli takove "zarazky"? nevim jak se to spravne jmenuje, ale videla jsem to nekolikrat v posteli u deti, ktere uz nejsou v postylce, aby nespadly...mozna ze by se tam potom citil lepe :).
    Drzim vam palce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze 3 stran je taková zábrana, aby nespadl a ze čtvrté strany je zeď, ale asi je to pořád málo...

      Vymazat
  4. Asi to bude trvat delší dobu, než si Jenda zvykne na velkou postel, ale vymyslelas bezva fintu s tím pokladem. Možná, když bude vědět, že ho tam každý večer najde, nebude se tak bránit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babi, babi, tak tím si nejsem vůbec jistá. Zdá se, že nová postel nade mnou zvítězila. Nějak mi docházejí nápady.

      Vymazat
  5. ja mela na mysli neco jineho-ten material vypada trochu jako stinitko, co se dava do auta na okno, jen samozrejme vetsi a pevnejsi :-). z postele je pak takova postylka, jen misto mrizi ma tyhle barevne zabrany. jedna 2,5leta holcicka ma normalni postel a na ni ze stran dve ruzove zabrany a bavi se tim, ze si o ne odrazi balonky :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to asi neznám. Nemáte odkaz na net? Díky.

      Vymazat
    2. nevim jak se to spravne jmenuje, ale muzu to zkusit najit...nemate zac :-)

      Vymazat
    3. ha, hned prvni pokus a prvni obrazky :-)http://www.google.cz/search?tbm=isch&hl=cs&source=hp&biw=1024&bih=649&q=zabrany+na+postel&gbv=2&oq=zabrany+na+postel&aq=f&aqi=&aql=&gs_nf=1&gs_l=img.12...181.4144.0.5388.19.12.0.0.0.0.0.0..0.0.YaTpwwXotP0

      Vymazat
    4. Moc děkuji. Dívala jsem se na to a mám hned několik problémů...zda by to akceptoval Jeník, zda by se mu to líbilo...zda by mu to jako pocit bezpečí stačilo...
      A pak pochybuji, že by to chtěl manžel kupovat... Noo, přednesu to domácí radě :-P, za to nic nedám. Díky moc.

      Vymazat
    5. nemate zac :-). ja bych to asi zkusila, kdyztak se to da prodat, treba zase pres internet. kdyz byl zvykly na maly, uzavreny prostor, mozna mu ted vadi prave tohle, mozna se boji ze spadne...drzim palce at to zvladnete :-)

      Vymazat
  6. To je opravdu krátká doba, a nemůžeš se k těm jeho oblíbeným činnostem třeba pravidelně po nějaké době vracet? Co pořád vymýšlet nového, že? Ještěže si víš rady! Obdivuji Tě!

    OdpovědětVymazat
  7. Marcelko,krásně si Tě Jeník ošperkoval.Marci nešlo by mu tu postýlku vrátit? Ale asi by jsi měla zase problémy s jinou osobou.Však ty víš,kam mířím.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Marci (opožděně všechno nejlepší k svátku!!!) každý den nahlížím a říkám si, jestli už si Jeníček zvykl!! Věřím, že to brzy přijde!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Já bych řekl, že Jeníček si za měsíc zvykne i na velkou postel, možná že když zavedete něco podobného, jako s těmihle krabičkami a budete to dělat pravidelně, ale pouze na VELKÉ POSTELI, tak si Jeníček zvykne a bude se těšit zase na příště... je to jen má teorie, ale myslím, že by ho to zaujalo a začal by si zvykat :)
    Držím palce, Vy to zvládnete :)

    OdpovědětVymazat
  10. Stejně jsou prstýnky z pouti ty nejhezčí. :)

    OdpovědětVymazat
  11. |Trezor a poklady v něm jsou skvělé, a všimla jsem si trička...moudré...

    OdpovědětVymazat
  12. Pěkné =). I mě zaujal nápis na tričku.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...