středa 11. dubna 2012

Barevné pohádky


Uklízela jsem trošku u Šárky v pokoji.


Nechápu, jak mohou holky žít v takovém nepořádku.


A to se snažím o slušné pojmenování. Styděla bych se za ten chlívek.


A při tom úklidu jsem našla zajímavou krabici po holkách.
Už jsem úplně zapomněla, že jsme něco takového měli.


Na krabici je napsáno Barevné pohádky.


Podle obrázků se skládají různá zvířátka - motýlek, medvěd, prasátko, žába, myš, zajíc aj.


Tentokrát jsem si myslela, že TOHLE Jendu nezaujme.
Ani nevím proč....


Chyba. Moc se mu to líbilo.


Sám si vybral, které zvířátko bude skládat.


Já jsem mu jen zpočátku nenápadně přistrkávala na stranu ty části, které zrovna potřeboval.


Nechtělo se mu totiž prohrabávat krabici a hledat to....


Nakonec se však odhodlal a sám hledal oči, uši nebo pusu pro zvířátka.


A co mě udivilo? Dokonce použil i neoriginální díly.


Holky před lety pár dílků poztrácely ....


...a já jsem jim tehdy vyrobila z tvrdého papíru náhradní části....


Jeníček se krásně soustředil a pilně pracoval.


Dokonce si nakonec vybral na skládání i obrázek holčičky...


On tedy říkal, že je to "babizna" (to je slůvko z pohádky "O Ječmínkovi")


...ale tak jako tak - je to přece jen ČLOVĚK.


Nikdy bych neřekla, že bude chtít skládat obrázek holčičky.


Akorát vždy, když kreslí lidi nebo když skládá holčičku nebo kluka, tak maluje nebo dává schválně pusinku obráceně a říká, že se holka mračí nebo šklebí.
Ptala jsem se ....proč to dává obráceně.... místo odpovědi pořád dokola opakoval slovo "tlustoprd tlustoprd tlustoprd" (z pohádky O ošklivém káčátku)...

Nakonec z něj vylezlo, že je babizna smutná a že se mu to líbí.
Ptala jsem se, CO se mu líbí.
Prý se mu líbí, když jsou "lidi smutný"...

Hmmm, to je docela smutné....
 Tak jen doufám, že nerozumí tomu, co říká....
A nebo že své stanovisko časem změní.

28 komentářů:

  1. Jé, máte tolik hezkých zajímavých věcí! A holčička je složená hezky, přestože se teda trochu šklebí. :-) Měj se hezky. Tina

    OdpovědětVymazat
  2. To víš, že změní své názory, ale postupně. Buď ráda, že už sestavil člověka, ať už jakkoliv, myslím,že je to posud dopředu. A to díky Tobě, Tvé lásce a trpělivosti!

    OdpovědětVymazat
  3. Je krásný vidět fotky, jak se Jeníček usmívá a jak ho to baví...Dokonce v jeden moment odložil dudlíky a to si myslím, že je vrcholný důkaz toho, jak moc se mu to líbilo :) Přeji co nejvíce takovýchto chvil - dní:)

    OdpovědětVymazat
  4. Dle toho jak váš blog sleduju si, ale myslím, že je velký úspěch, že Jeníček vůbec složil obličej človíčka - byť zamračeného. Stanovisko o smutku se taky časem změní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli se změní stanovisko o smíchu a smutku si nejsem jistá...sleduju i dospívající a dospělé autisty a oni nemají rádi, když se druzí smějí... zvláštní.

      Vymazat
    2. Napadlo mě - jestli je pro autisty smích nečitelný, jestli nechápou, proč se lidi (v té chvíli) smějí a čemu se (v té chvíli) smějí...
      Jestli to tak je, tak mi připadá logické, že se jim nelíbí, když se lidi smějí.

      Vymazat
    3. No... v práci máme taky autistu a ten nemá rád když se lidi smějí,protože si myslí,že se smějí jemu.
      Adina

      Vymazat
  5. Jeníček se krásně lepší. Krásně se to čte, když člověk ví, že i taková hra ho dokáže zase o kousek posunout dále.... jen tak dál, držím palce :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ja si myslím, že poriadne ani nevie, čo povedal. Tiež mi občas niečo také zvláštne unikne.
    Je pekné, že ho niečo také dokáže zaujať. Očividne sa mu to páčilo, keď pri tom nevystrájal...to je fajn (:

    OdpovědětVymazat
  7. co se týče toho nepořádku, tak můj mladší dnes již dospělý syn Pája byl a je bordelář. Neskutečný.
    Vloni jsme byli s manželem v Paříži, navštívili jsme také muzeum moderního umění centre pompidou.
    Byla tam jedna expozice, která představovala místnost ve které byl neskutečný nepořádek. Jen jsem udiveně konstatovala : " To jsem nevěděla, že náš Pája celé mládí vytvářel u sebe v pokojíčku vlastně umění ".

    Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo tááák, to je umění?! :-) Tak to tedy holky vytvářejí úžasná díla.

      Vymazat
  8. Jaký je zlatučký keď sa usmieva :-D vidieť že sa mu to páči :-D pozdrav ho za mňa :D Ahoj prajem pekný deň :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to já si právě myslím, že moc dobře ví, co řekl a že to tak doopravdy myslí. :-P I Tobě nádherný den, Merry.

      Vymazat
  9. Amel a nevadí mu smích u dětí? Je to přece jen zvuk a smutní lidé nemluví a nedělají zvuky(pokud teda nepláčou).Náš malík třeba nemá rád hlasitější smích,nebo pláč miminek.
    Jinak je Jeník fakt šikula a sem ráda,že se mu zrovinka tahle aktivita tak líbí:o) je to docela velký krok pro Jeníka.Je prostě úžasný a ty taky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vadí mu smích. Vadí mu, když se holky v obýváku smějí. Vím to.

      Vymazat
  10. Úžasné, když má dítě někoho, kdo ho takhle moc miluje.. :) klobouk dolů před Vámi :) Ten klučina je úžasný. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Už na něj jde puberta... když má zájem o holčičky. :D
    Podle mého, bordel patří k dětství.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zájem o holčičky určitě nemá, když jim s despektem říká babizny:-P

      Vymazat
  12. Musím říct, že se mi ta hra líbí, určitě by se to celé dalo vyrobit doma. :-) A Jendu to také bavilo a byl opravdu šikovný, že to poskládat tak, že si to bylo podobné. Zajímavé je to, že má rád smutné lidi.

    OdpovědětVymazat
  13. Vida, Jeník překvapil. Sice ta jeho hláška je smutná, ale podle toho jak často se na Tvých snímcích sám usmívá si myslím, že až tak proti tomu smíchu nebude. Možná ho ruší hlasitý smích u kterého sám není účastněn, ale to je podobné s jakýmkoliv jiným rušivým zvukem. Smích "pod vousy" určitě vadit nebude a ani takové holčičky.
    Bude líp, určitě.

    OdpovědětVymazat
  14. Amelie, to je tak krásné, jaké má Jeníček veškeré učební pomůcky. Knížky s tvořením, Pat a Mat s provázkem, zvířátka, knížky se samolepkami . . .! Prostě nádhera! Je vidět, že se prostě Jeníčkovi opravdu hodně věnuješ, učíš ho o životě jeho způsobem a to je nádherné! Já mohu jenom smeknout. ;-) Jsi skvělá maminka. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šavrdo, děkuji. Ty mě chválíš, až se tu červenám. Vždycky jsem ráda pracovala s dětmi a s vlastními o to víc. Je to ten nejlépe strávený čas.

      Vymazat
  15. Má perfektní knížky :-) a jde mu to krásně s nimi se učit i si hrát tak to má být

    OdpovědětVymazat
  16. Mam 5ti leteho syna s AS, kdyz uz nekde vyjimecne kresli lidi i s oblicejem, tak maji vzdy pusu obracene - do smutna.. Take jsem se ho ptala, proc to tak ma a argumentoval na slovo stejne jako Jenicek!!! Taky se mu to pry libi, kdyz jsou lidi smutny... holt to tak asi maji, i kdyz je to opravdu moc smutne..
    Jenicek dela obrovske pokroky!!! Je videt, ze se mu venujete, jak jen to jde! Obdivuju, jak to vsechno zvladate a kde berete tu vasi nekoncici energii! Preji vam i vasim dceram co nejvice trpelivosti!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...