středa 4. dubna 2012

Zápis do školky


 Dnes byl zápis do místní školky.
Do školky, kam chodily před pár lety moje dcery. Už tenkrát to za moc nestálo.


Byli jsme u zápisu před 2 lety a tehdy Jeníčka nechtěli.
Musela jsem si zajistit speciální školku 20 km daleko.
První půlrok chodil Jeníček na jednu hodinu jednou týdně. Druhý půlrok na 2 hodiny JEDNOU týdně.


Za posledních 9 měsíců byl Jenda ve školce kvůli mým zdravotním problémům s nohou jednou na jednu jedinou hodinu. O integraci do společnosti se tedy mluvit nedá.


Kamarádka mi říkala, že místní školka prošla rekonstrukcí, že se změnilo vedení a že berou i handicapované děti.
 A tak jsem si řekla, že to zkusím znovu. Za zkoušku nic nedám.

Jenda si nesl provázek a barevné pásky na kabely.
Doma jsem mu vysvětlila, že budu s ním, že tam nebude sám.
Že tam budeme jen chvilku a pak půjdeme domů.
Na chodbě jsem mu ukázala Štaflíka a Špagetku, zná je z pohádky.



V místnosti, kde vládlo "dusno a nezájem", vydržel asi 5 minut stát vedle mě, což na něj byl maximální výkon, ale pak už ho to přestalo bavit.
Neplakal, jen ležel na zemi a opakoval, že chce domů.
Miluji to jeho: "Koupíš něco Jeník nepakal?" (Koupíš mi něco, když jsem neplakal?)



Snažila jsem se vysvětlit paní ředitelce, že požadavek APLY  před více než rokem byl integrace s asistentem denně na celé dopoledne.
POKUD tomu tak nebude, bylo ve zprávě napsáno, že snižuji šanci na lepší prognózu.
 Já?!
Jako kdybych za to mohla, že ho na delší dobu nikde nechtějí.

Snažila jsem se paní ředitelce vysvětlit, že beru spoustu léků na bolesti, že mám nefunkční nohu a bojím se řídit.
Snažila jsem se vysvětlit, že byl ve školce 1 hodinu za posledních 9 měsíců.
Snažila jsem se vysvětlit, že by mi ho tam holky mohly občas odvést ...
Myslela jsem si, že jako předškolák má "nárok" chodit do školky.



Paní ředitelka zase vysvětlovala své důvody... že to je školka pro "normální" děti, že nemá asistenta, že by to bylo moc papírování a přesto šance mizivé, že by to byl podvod na paní ředitelku speciální školky, že by ji o tom musela informovat, že je pro učitelku náročné mít 28 dětí a k tomu takové dítě a Bůh ví, co ještě....
Bylo vidět, že ho nechtějí.
Ano, je to náročné. Ale i pro mě.


Možná by to Jenda opravdu nevydržel. Nejspíš by to asi nevydržel.
Často má problémy "ustát" holky, natož 28 dětí.


Jenže my to ani nezkusíme. Nedostane ani možnost to zkusit.


Měla jsem dojem, že nás předcházela nějaká "pověst". Neřekla jsem na začátku o jaký druh autismu se jedná. A paní ředitelka hned začala, kdyby to aspoň byl Aspergerův syndrom...
KDYBY... žádné kdyby neexistuje.


Dětský autismus středně funkční.... nám znemožňuje "normálně" žít.


Když jsem se rozhlížela po hračkách, Jenda si lehal na zem. Nechtěl se podívat na nábytek, na kuchyňku, na plastový dort,  vlastně na NIC.
Ostatní děti si spokojeně hrály daleko od rodičů.

V jednu chvíli ke mně přiběhla malinká holčička celá v růžovém. Měla krásné zapletené copánky. S úsměvem mi řekla: "Pojď, budeme si hrát s Barbinama"....
Tehdy jsem zase pochopila, jak jiné je mé dítě.
Nikdy by k cizím lidem nešel a pokud ano, zaznělo by akorát tak "čuchni si, prdni si, zadek zadek".... a možná by vystrčil na někoho své pozadí.

Před 2 lety ke mně takhle přiběhla asi 2,5 letá holčička s Downovým syndromem a nabízela mi kočárek s panenkou. Tehdy jsem se rozbrečela, protože Jeníček tohle, ač o hlavu vyšší, v tu dobu neuměl... Neměl zájem o komunikaci.

Teoreticky má Jenda nárok být ve školce snad 6 hodin denně, prakticky asi nebude ani 6 hodin za celý školní rok.


Pak už jsem Jendovo utrpení neprodlužovala a šli jsme ven.


Vyzkoušel si naposledy houpačky na zahradě.


Nikdo na hřišti nebyl a tak byl spokojený.


Jenda pobíhal po hřišti a já jsem přemýšlela.  Došla jsem k názoru, že to tak asi má být.
Asi je pro něj opravdu lepší speciální školka 20 km daleko. Asi je pro něj opravdu lepší mít okolo sebe jen 3-5 dětí.
Asi opravdu (zatím) nemá na to zapojit se do společnosti.

Přiznejme si, že na to nemá.
A možná se nezapojí nikdy. No a???
Nikdo nevíme, co bude "zítra".
Hlavně aby byl šťastný...
Myslím, že je šťastný, když jsme spolu.
Miluji ho. Příjímám ho takového, jaký je a na ničem jiném nezáleží.


Překvapilo mě, že Jeníček zkusil i skluzavku.


Bál se a chtěl pomoci.


Sjížděl pomalu a ručkoval po hranách skluzavky. Nepustil se.


Sjel asi 3x a šli jsme do auta.


Školka zvenku vypadá moc hezky.
Škoda, že uvnitř zůstalo vše při starém.


Nezájem o dítě s nějakým handicapem.


Jenda už toho měl dost a byl nejvyšší čas jet pryč....

62 komentářů:

  1. Lidi umí být pořádně hnusní a mnohdy si to ani neuvědomují. Na druhou stranu je možná pro Jendu lepší, že ho tam nepřijaly... držím palečky ať se zapojí lépe do kolektivu ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám syna s lehkým mentálním opožděním, do běžné školky ho taky nechtějí, speciální školka od nás vzdálená 12 km, nevlastním auto :( děti s postižením se do běžné školky holt nedostanou...

      Vymazat
  2. Marcelko, tak nevím. Asistenta by měl mít Jenda, ne paní ředitelka. Je nějaká šance ho pro něj získat, třeba byl pak bylo všechno jinak...
    Hodně sil, pohodový večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Hm, asi to tak opravdu mělo být, Jeníček by byl z té hordy dětí určitě úplně vedle. Ta speciální školka se mi zamlouvá mnohem víc, škoda, že je tak daleko a tvůj zdravotní stav takový, jaký je. Snad by se dal jednou za čas, ten jeho odvoz do školky nějak řešit. Držím palce.

    OdpovědětVymazat
  4. Teda klobouk dolů , jak Jenda dozrává a jak zvládl i ti cizí prostředí. Jasně znáte Jeníka a jste vnímavá co Jeník potřebuje .Držte se a snad i vzdálená školka bude dostupnější jen co noha dostane rozum a přestane bolet Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mílo, děkuji. Ano, i já vidím ten pokrok. A díky Bohu za něj. jen jsem ale dnes viděla i ten markantní rozdíl oproti chování "normálních" dětí. Tak mi z toho chvilku bylo trochu smutno.

      Vymazat
  5. Och.. niektorí ľudia sa nechcú vžiť do situácie tých, ktorých niečo trápi, boja sa a nechcú to vidieť... Boja sa to vidieť... Takí ľudia asi nemajú žiadne city... nechcem nikoho súdiť... na to je ju jeden jediný... Ja vám držím pršteky, nech sa vám darí... Ježiš vám pomôže... neviem či v neho veríte ale ja áno a verím že vám pomôže... A Jeníček vyzerá na tých hojdačkách šťastný :D... Ahoj, prajem pekný deň ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím v Boha, má milá Merry. Vím, že všechno je tak, jak má být. Jenda je šťastný a milovaný a na tom nejvíc záleží.

      Vymazat
  6. Vše je v božích rukách. A Jeník vypadá moc šťastně, není to nejdůležitější? Kolik dětí na světě takové štěstí nemá, aby mělo hodnou maminku, co jíst, s čím si hrát. Ve školce, kde ho už teď odmítají přijmout, by si toho štěstí stejně moc neužil... A smutných chvil si v životě užije každý ještě dost. Hezké Velikonoce ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že to tak je. Děkuji za komentář, Petře. I Tobě krásné Velikonoce.

      Vymazat
  7. Amélko, co na to říci... je to moc smutné, ale bohužel asi s tím nic neuděláte. A přitom by stačilo jen trochu dobré vůle a alespoň dát Jeníčkovi šanci to zkusit - byť jenom "podmíněně" na nějakou zkušební dobu. A pokud by to opravdu nešlo, tak vybrat jinou variantu. Ale mě se zdá, že u nás celkově v těchto organizacích chybí troška toho zdravého selského rozumu - oni prostě mají svoje nařízení, předpiy, kvóty, paragrafy a kdo ví co ještě a v tom ten človíček s handikapem nemá šanci uspět. Nicméně přeji ať se mýlím a Jeníček svou šanci dostane. Přeji pěkný večer
    Yvona

    OdpovědětVymazat
  8. Nechápu, že ještě v dnešní době může ředitelku školky dělat tak neempatická a hlavně LÍNÁ osoba, podle mě v tom nic jiného, než lenost a pohodlnost bohužel není :-(

    OdpovědětVymazat
  9. Já jen z druhé strany..ono je to tžké i pro ty školky...tady nemluvím o empatii ředitelky...i my to nemáme lehké...i kdyby to vypapírovala..což je vážně děsné..musí souhlasit i ta učitelka...a na rovinu..neumím si to vůbec představit....oni by mi ten počet dětí ve tříd snížili..ale stačí když mi jich přijde 25 a jsem šílená...fakt...to je strašný počet....myslím, že Jenda by měl dost...já nemám autismus a mám taky dost zas nevím, jak by člověk by´t při počtu snížením zvládl Jendu...duševně.

    Strašně s tebou soucátím, marci...ale ono to fakt není jednoduché ani pro ty učitelky, počty dětí jsou vysoky amy jsme vážně unavený.

    A když nebude souhlasit učitelka, ředitelka s ní nic nzmůže...ani já nevím, zda bych do toho šla. V normálním kolektivu dětí jsou děti dost vychálené z "normálu" ...jiné, z jiných kultutr, hodně hyperaktivní, s ADHD...není to jednoduchý i bez integrace. To´t jen názor učitelky s 25 letou praxí.

    Ale samozřejmě bylo by úžasné najít takovou, která by do toho šla. Snad se na mě nebudeš zlobit..jako mámu tě naprosto chápu.

    A ředitelka školky nemůže být líná..sorry to fakt nejde....je to strašně práce,papírování, odpovědnosti..kdo nezkusil, a´t prosím nesoudí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím a chápu to. Dovedu se vcítit do učitelky a kolikrát si nedovedu představit mít 25 tříletých zdravých dětí.... život je boj...co nadělám? :-)

      Vymazat
    2. Souhlasím,pracuji jako asistent pedagoga v mš,paní ředitelka to vážně nemá lehké,natož pak třídní učitelka dětí ,která má ve třídě integrované dítě,nebo dokonce více dětí.V dnešní době kraj nechce hradit asistenci do mš,všude chybí stále peníze,já sama mám uvazek pouze na tři hod,denně a dvě integrované holčičky..držím vám palce at vám alespon vyhový ve speciální školce a umístí vám Jeníka alespon na více hodin...

      Vymazat
    3. Přesně tak, je tam jedna asistentka na x dětí a určitě nemá celý úvazek.

      Vymazat
  10. Je to smutné, že školka neumožní zapojení Jeníka mezi "normální" děti. Ochuzuje tím i ty děti, nebudou mít možnost poznat, že nejsme všichni úplně stejní. Můžu tě však ujistit, že ani jedno moje dítě , a podle měřítek společnosti jsou "normální" by nikdy v životě nešlo oslovit někoho cizího. David, když na něj někdo cizí promluví, zamotá se mi do nohou, div mě neporazí. Klárka, kdyby to bylo fyzicky možné, by to nejraději udělala také. Paní Neradová by ti mohla vyprávět, jak je "komunikativní" :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Asi to tak má opravdu být. Neřeš to, i když Ti to přijde líto. Jeníčkovi bylo evidentně dobře samotnému, vždyť si venku tak pěkné hrál. Vím, že musíš být neskutečně unavená, ale ber to jako dar, že na rozdí od ostatních rodičů, kteří své děti dají školy a jsou do práce, tak Ty máš tu úžasnou možnost být se svým synem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivano, přesně tak to beru. Jsem sice zničená, unavená, vyčerpaná, ale dělám TO, CO mě baví - jsem se svými dětmi a dávám jim svůj čas a svoji lásku.

      Vymazat
  12. Tak tomu se říká střet s realitou. Člověk všude čte o podpoře integrace postižených dětí do kolektivů. Bohužel jsou to jenom teorie těch, kterých se to netýká. Je škoda, že to nešlo alspoň zkusit. Jeníčkovi ale bude určitě lépe v menším kolektivu.
    Není u Vás nějaká služba, která by zajišťovala doprovod (dovoz) dítěte do/ze školky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, integrace je u nás tabu. :-P
      Ne, dovoz dítěte do školky nehrozí.

      Vymazat
  13. JE to škoda Amélko:-( Máte to sice v místě bydliště,ale z pohledu Jeníka?? Myslíš,že by tam byl šťastný? Mezi tolika dětma? Daleko spokojenější bude asi mezi málo dětma, nebo? Já spíš mluvím z vlastní zkušenosti-mám taky autistického synaa chtěla jsem "zdravé okolí pro něho" ale teď jsem šťastná, že je ve speciální školce!! ty učitelky, tam prostě to sťema dětma umí!!! Berou je takové jaké jsou a děťi dělají pokroky!!! V normalní školce-i s asistentem-fakt byl něšťastný!!! Takže neklesej na mysli-všichni tady víme, že děláš pro Jeníka všechno co můžeš!!!!!!Jsi zlatá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z pohledu Jeníka? Asi by nebyl šťastný, ale z pohledu APLY by tam byl mnohem častěji, což prý je pro jeho vývoj důležité. Ne, na mysli neklesám. Vše přijímám tak, jak přichází. Tušila jsem, že to tak dopadne.

      Vymazat
    2. Ami a do te speciální nemůže chodit každý den???

      Vymazat
    3. NE! Jednou týdně na 1-2 hodiny. ALE občas je nemocný on, jindy asistentka, teď jsem 7 měsíců marodila já...takže tam skoro nechodí.

      Vymazat
    4. Tak to je školka na houby.U nás máme speciální školku, která funguje stejně jako ta normální, od rána do odpoledne, takže i maminky postižených dětí stíhají chodit do práce..

      Vymazat
  14. Maci, je mi líto, že naše školství zatuhlo kdesi v pravěku. Asi to tak není všude, ale přístup by se měl změnit. Co je normální a co není? Asi to vážně nemá cenu řešit. Jednou bych chtěla být tak moudrá abych dokázala odhadnout co řešit jde a co už ne. Mám pocit, že Ty to dokážeš. Pa. Tina

    OdpovědětVymazat
  15. Marci, já si nemyslím, že by integrace byla to nejlepší.
    Víš, když byl můj Peta malý o autismu se nevědělo zhola nic.
    Prošel normálním vzděláváním a já si zpětně myslím, že tam šťastný moc nebyl. 5 let jsem ho držela na střední škole,
    2 x se mi zhroutil. Byl hospitalizovaný.

    Já si osobně myslím, že Jeníček bude šťastnější ve specializované školce a i škole. A dala bych mu určitě odklad. Všeobecně by chlapci měli chodit do školy o rok déle.
    Nelámej to přes koleno a nespěchej.
    Fakt to nestojí za to.

    Míša
    P.S. Jeníček udělal fakt velký pokrok

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě bude šťastnější ve specializované školce, jen hodina jednou týdně nebo (jednou měsíčně) ho prý nevytrhne. Odklad určitě mít bude.

      Vymazat
  16. Ahoj, Amélie,

    po přečtení dnešního článku jsem si říkala, že ti musím napsat. Nechci radit, ale myslím si, že to chtělo trochu víc taktiky, že vyrazit rovnou na zápis, s dítětem, mezi mraky ostatních rodičů a dětí, bez nějaké předběžné domluvy, ředitelku školky zaskočit, že to prostě není nejlepší způsob, jak se kýženého dobrat. I já jsem před dvěma lety řešila školku, Bárt je taky hodně specifický, mentálně opožděný a autistické rysy by se v jeho chování našly určitě. Věděla jsem, že to bude horor a že až nás někde 2x vyhodí, že se z toho sesypu. Nakonec jsem do toho zainteresovala ranou péči. Vybrali jsme školku a s poměrně velkým předstihem se pustili do vyjednávání. Nejprve jsme se sešli s ředitelkou jen my rodiče a naše konzultantka z rané péče. Vysvětlili jsme si, co Bárt umí, co neumí, jak na tom je, v čem může pomoci raná péče, příp. SPC. Je pravda, že třída, do které Bárt měl jít, není klasická, tj. s 28 dětmi, je logopedická, dětí je tam jen 12. Na druhou stranu, i tady Bartoloměj potřeboval asistenta, protože sám by to nezvládl (v té době nemluvil, měl pleny, nejedl, nepil, byl hyperaktivní) - no a ve městě, kde bydlím, není možné sehnat asistenta pedagoga, kterého by kraj zaplatil... Takže bylo jasné, že asistenta si budeme muset sehnat a zaplatit sami (tj. shánět peníze přes nadace apod.) Jinak mimochodem - žádosti na asistenty se třeba v našem kraji dávají do začátku dubna, musí tam být vyjádření SPC, takže i z tohohle pohledu je to pro ředitelku složité. Možná, že kdyby o Jeníčkovi věděla dřív, tak by mohla se zřizovatelem i řešit snížení počtu dětí ve třídě... To jsem ale odbočila. Po první schůzce pak následovala další, kdy jsme se i s Bártem šli podívat do školky, do třídy, kam by chodil, seznámit se s učitelkami, podívat se na prostředí. No a třetí schůzka, kdy vlastně ještě nebylo vůbec nic jasné, jen jsme podávali přihlášku, tak tu jsme po domluvě s naší konzultantkou rané péče vedli v duchu - tak jsme se už vlastně dohodli:-) A zafungovalo to. Dodala jsem učitelkám nějakou literaturu a "návod", jak na Bartoloměje, nabídli nám, ať se přijdeme podívat do školky s Bártem ještě i víckrát na zvykání, prostě sympatický lidský přístup. Pak sice nastala otázka hledání asistenta, ale přes jednoho zdejšího poskytovatele se zadařilo, povedlo se dokonce i financování přes místní nadaci (loni nám zaplatili asi 2/3 nákladů), letos platíme přes grant Pomozte dětem. Školka je super, i když jsem se první měsíce bála, aby mi Bárta "nevrátili", tak to tak nedopadlo. Bártovi se tam líbí, všichni ho tam znají, neustále nás někdo ve městě zastavuje a zdraví, učitelky výborné. Ale jsem přesvědčená, že kdybychom tenkrát vyrazili až na běžný zápis, vystát si frontu, tak by to dopadlo katastrofálně.

    Jinak, pokud je Jeníček předškolák a školka v místě bydliště ho nemůže z kapacitních důvodů přijmou, má obec, ve které má místo trvalého pobytu, povinnost zajistit mu místo v jiné mateřské škole. Takže doporučuju obrátit se na obec a zkusit řešit s nimi. A vemte si s sebou třeba někoho z Aply, nebo z rané péče.
    Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anny, díky za komentář. Žádné mraky rodičů tam nebyli. Když jsme přišli, byli jsme tam sami. Chtěla jsem tam dojít asi měsíc předem, ale nejdřív měly chřipku holky, pak já, nakonec Jenda a nevyšlo to. Ale sympatický lidský přístup tu prostě chybí.
      Podobně a na několikeré zvykání začal tehdy chodit do té školky vzdálené 20 km. I teď se tam po 9 měsících vrací ve zvykacím režimu. :-)

      Vymazat
  17. no vidíš Amel ,my tu školku máme 20minut pešky a stejně to malík nedá:( tak budem jezdit do vlašimi jednou týdně v uterý do "něcojakoškolky".Možná touhle cestou se nám povede integrovat aspon do tý spešl:o)

    OdpovědětVymazat
  18. Tohle je mi ovšem líto, je ale pravda, že by asi Jenda 28 dětí neustál. Ale zase u nás ve školce co máme na škole to funguje tak, že třeba děti, co trpí hyperaktivitou ale opravdu velkou, mají své asistenty, kteří se s nimi hrají po celý pobyt ve školce. Myslím, že díte s autismem má stejný nárok, jako každé jiné dítě. Vždyť zařídit asistenta není zase taková potíž, alespoň tady u nás ne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím kde bydlíš, Martine. Někde to jde, někde ne. Na asistenta Jenda samozřejmě nárok má. Bez něj by to nezvládl vůbec.

      Vymazat
  19. Amélko, já myslím, že ve speciální školce bude zatím Jeníčkovi líp. On dělá stále velké pokroky a věřím, že se podaří, aby mohl navštěvovat klasickou školu, kde bude integrovaný a s asistentem. Přemýšlím, jak by se dalo řešit to dojíždění... neexistuje možnost svozu dětí do školky? Zeptat se na radnici u vás, na sociálním odboru, nevím, snad existuje možnost, jak tohle řešit...? Ty dáváš Jeníčkovi hrozně moc, ale on potřebuje i ten malý kolektiv! Je nějaká šance, že se tvá noha uzdraví? Další operace nebo to chce jen čas? V první řadě musíš být ty v pohodě a zdravá, abys mohla pečovat o svou rodinu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je nějaká šance, že se tvá noha uzdraví? To bohužel zatím nevím. Nevypadá to moc nadějně.

      Vymazat
  20. Je to smutné. Na jednu stranu, možná, že by tam Jenda opravdu potřeboval zvláštní dozor a péči a navíc není sám, kdo by dozor potřeboval. To zas na jednu stranu chápu a jestli asistenty nevedou...Ale jak jsi napsala, asi to tak bude i lepší jít s ním do speciální školky. Zase je fajn, že Jeníček chodí po svých a bez kočárku a že si i to hřišťátko užil a neplakal. Taky jsem si všimla, jak je ještě malinký. Na jiných fotkách mi to tak nepřišlo, ale na té fotce, kde je se Štaflíkem a Špagetkou už ano :)

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Macelko, nebuď z toho smutná, máš pravdu, "asi to tak TEĎ má být" a co bude dál, uvidíš. Dej tomu čas a lásku tak jako dosud, všechno dobře dopadne. Vím, jak to bolí - mou dceru takhle nechtěli na školní výlet, ani na zpěv v ZUŠ "jen" proto, že byla občas mimo a protože v tu chvíli nevěděla, kdo je, kde je a proč, dělala nepochopitelné věci - neodpovídala a šla "někam" a oni "nemohli riskovat" a nemohly tím "trpět" ostatní děti. Je to tak, že kdo to nepozná na vlastním dítěti, často nepochopí, nevcítí se. Nech to odplynout. Všechno co se děje, dobře se děje, jen to teď nevíme. Uvidíš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem smutná. Ale mrzí mě přístup těch učitelek. Jak by se asi cítily, kdyby to bylo jejich dítě a nikdo ho nechtěl?

      Vymazat
  22. Je neuvěřitelné, jaká neochota vládne světu školství... nevím, co na to říci. Ale což, možná to tak opravdu mělo být. Všechno má nějaký svůj důvod a účel, tak jistě i toto... ;) Však ono to vše ještě nějak dopadne...

    OdpovědětVymazat
  23. Marci je mi to líto...ale musím souhlasit, že by asi normální školka pro Jeníka nebyla..podle mě by tam byl nešťastný, tedy soudím podle toho co tu o něm píšeš...a souhlasím s Andy...opravdu smekám před učitelkami...já bych na to neměla. Sice děti mám ráda, ale když to dnes ve školkách vidím, tak bych prchla. Prostě při takovém velkém počtu dětí co teď ve školkách mají by asi byl Jeník chudák i kdyby měl asistenta. Sice vím, že když se to nezkusilo, tak nemůžeme říct, že by to nešlo, ale asi by to nefungovalo.....

    OdpovědětVymazat
  24. Ah, jo škoda, že nejste liberecký, já pracuju ve firmě pro osobní asistenci handicapovaných a dětí s autismem, děláme právě asistenci do školek pro tyhle děti. Ah jo. Jaký jsi kraj, Zkusila bych se zeptat, nebo se ptej ty. Napiš mi na email. Krásný den přeje Dája a Vlastík

    PS: Vlastík se ted koukal a říkal, jak se jmenuje ten hošík na obrázcích. Říkám mu, Jeníček. A Vlastík říká, já bych mu ukázal hračky a šel s ním ven, byl by to můj kamarád.

    Příjde mi to moc milé.Děti jsou užasný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kraj? Středočeský. Ale už to nebudu řešit. Nechám mu tu školku 20 km daleko, jinou možnost stejně nemám.
      Vlastík je úžasný...já vím, že on by se kamarádil, Jenda bohužel ne. Dej mu za mě pusu.

      Vymazat
    2. ...to se mi líbí :-D Náš Mates taky když jsem u PC chce zase ukázat "toho Jeníčka ". Strašně rád okukuje co právě dělá :-D
      Jinak opravdu škoda, že nemůže být více maličkých specializovaných školek -v každém městě by se určitě jedna hodila:-(

      Vymazat
    3. To je fajn, že jsou kluci tak družní, že je zajímá "internetový kamarád".
      To je fakt, specializované školky by měly být na více místech, aby byly dostupné všem, kteří to potřebují.

      Vymazat
  25. Moc mne mrzí, že vám to ve školce nevyšlo.

    OdpovědětVymazat
  26. Pevne objimam a rikam si, ze Pambu vi, co je nejlepci...Jednou bude lip...

    OdpovědětVymazat
  27. Marcelko, ty nejlíp znáš svého milovaného syna a víš jak by se tam cítil.Je lepší občas zajet 20km,než ho dát někam,kde o něj nestojí.Je smutné,že to tak je,ale jemu je dobře u své mámi a tak to nech jak to je.Čas ukáže.

    OdpovědětVymazat
  28. Máte to těžký, ale bojujete statečně. Uvidíš, že se vše nakonec v dobré obrátí.

    OdpovědětVymazat
  29. Je to těžké, asi pro obě strany, ale záleží také na podání vysvětlení a trochu snahy, ne? Vidíš sama, Marci, že se to pomalu ale jistě lepší s Jeníčkem a dá Bůh, že bude brzy o hodně lépe. Pro Vás pro oba.

    OdpovědětVymazat
  30. Keci a keci, když jsem to četla, pěnila se mi krev v žilách. Paní ředitelka a jí podobné--pár facek.Bože já mám ale vztek na tuthle blbou a bezohlednou společnost.

    OdpovědětVymazat
  31. Čtu Tvůj blog už delší dobu a myslím, že v malém kolektivu bude Jendovi opravdu lépe, místní školka Tě mrzet nemusí. Jen to auto bys opravdu potřebovala.

    OdpovědětVymazat
  32. Amelie,
    četla jsem tenhle článek až dnes.
    Za prvé je jasné, že o integraci tahle školka neslyšela zřejmě nikdy. Papírování ohledně asistenta to je, ale co dnes není, takže tenhle argument u mě taky neobstojí. Nám asistentku kraj schválil a peníze na ni dal, takže nikdy nelze dopředu říct, jaké jsou šance. Povídání o podvedení ředitelky ze speciální školky je přímo směšné. I my máme 10 km specku a nikdo to neřešil, že chceme jít v místě bydliště do běžné MŠ. Potud haním ředitelku.

    Na druhou stranu souhlasím s Anny, žes do toho neměla jít tak po hlavě a víc se na to připravit. Nechci tě nějak naštvat, ale určitě by bylo vhodné mít doporučení SPC, raná péče je dobrá, ale nemá žádný oficiální význam, jen poradní hlas, pokud ho někdo chce poslouchat. Taky bych na první schůzku nešla s Nindou a navíc to už v den zápisu fakt bylo pozdě.

    Já jsem to třeba začala řešit už v listopadu před dubnovým zápisem. Několikrát jsem se s říďou sešla, navíc jsme měla v ruce papír z SPC, které doporučuje integraci s asistentem pedagoga.

    Vím, že jsi byla nemocná, o smýšlení lidí v MŠ si taky nedělám iluze, ale jinak to bylo poměrně nabíledni, že to dopadne bez přípravy špatně.

    Ale na druhou stranu tě chci trochu uklidnit, já si myslím, že nemáš čeho litovat, protože podle mě by to Jeník neustál. Tolik dětí!!! Ty bláho, já myslela, jak je naše malá pohodová, že to zvládne těch 24 dětí levou zadní a hodně jsem se zmejlila. Jakmile počet dětí vystoupá nad 18, začne nervit a dokonce se jí rozjíždějí epi záchvaty! Takže se už nesmírně těším na září do školy, kde bude 7 dětí. Jí děti nevadí, ale vadí jí ten hluk a shon kolem, když jich je moc.

    Takže chápu, že tě štve přístup lidí, ale fakt nelituj, Jenda by tam určitě nebyl šťastný, i kdyby měl asistenta jen pro sebe. A to nám se už změnil 3x, takže i s tím se musí počítat. Zjistila jsem, že dnes sehnat asistenta, není absolutně žádný problém, ale problém je jejich kvalita!!! Nikdo nemá ani kurz, natož vzdělání. Je to hrozná bída a špatně placený místo.

    Držím palce a přeju hodně štěstí v dalším postupu!

    OdpovědětVymazat
  33. Moc Tě obdivuji, jak to zvládáš s Jeníčkem, a přeji co největší pokroky. :) Já mám 4 a 1/4 letého syna, který je "jen neposlušný", nic diagnostikovaného zatím nemá (psycholožka, speciální pedagogové), nicméně po třech měsících v normální školce (byly mu necelé 4 roky) ho ředitelka vyloučila, že nezvládl adaptaci. (Neposlouchal pokyny učitelek, sem tam si učůrnul, nechtěl se dělit o hračky; ale jinak - o vše se zajímá, mluví skvěle, na WC chodí sám, sám se obleče, výborně běhá a leze...ALE, pořád hodně špatně snáší půjčování hraček, malování - jen čmáranice = tobogán..). Hodně se v chování zlepšil a na podzim je zase přijatý do (jiné) školky, normální, 27 dětí ve třídě, a já už se teď děsím, co zas bude (i když cvičíme chování mezi dětmi, chození za ruku, poslouchání dospělých, a hodně se zlepšuje).. a Ty proti mně řešíš tak závažné věci. Smekám a přeji Ti hodně pevné nervy a hodně sil a radosti.

    OdpovědětVymazat
  34. Milá Amélie, máme vnuka s atyp. autismem, LMR, dysfázií a hyperaktivitou. Je v 1. třídě speciální školy, kde se mu konečně opravdu věnují, a to po všech stránkách. Ve speciální školce byl mezi 12 vesměs hyperaktivními dětmi zcela ztracen a vlastně odložen. Bylo nám z toho opravdu smutno. Myslím, že slovo integrace zní dobře, ale u těchto dětí opravdu nefunguje. I má dcera jako maminka musela k tomuto poznání dojít a setkala se přitom s neomaleným chováním pedagogů - nepedagogů. Ani jsme tomu nevěřili, ale jsou i takoví, kterým na těchto dětech záleží. Po těch letech je to pro nás zázrak. Držím palce, aby se v tom směru na vás taky usmálo štěstí, ale přes integraci to nepůjde. Moc vám fandím a přeji vše dobré. Mariela.

    OdpovědětVymazat
  35. Já si myslím, že speciální školka je lepší, poněvadž tam je těch dětí méně, individuálně by se jim tam měli věnovat, měli
    by být proškolení a informovani. Individuální přístup je podle mne lepší, než ten stádní, co si budeme povídat. Když má dítě nějaké potíže, je lepší začít s nějakým nápravným individuálním přístupem, než chovat se k dítěti, jako kdyby mu
    nic nebylo a vše u něj bylo v pořádku. Navíc by Jeník tolik lidí kolem sebe těžko ustál, musel by si zvykat postupně.
    Byl by z normální školky akorát rozhozenej, tu paní ředitelku chápu, na autistické ječení není bohužel nikdo zvědavej a nemyslím si, že by se mezi tolika dětmi podařilo
    Jeníka uklidnit...
    Myslím, že Jeník není na tolik v pořádku, aby s ním mohl někdo zacházet ve stylu: Hodíme tě do vody, tak plav...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou různé pohledy na věc, z různých stran. Ano, na 90 procent by to nezvládl. ALE oni to ani nezkusili, ani se neobtěžovali, rovnou ho odmítli. Mohlo se to zkoušet třeba zpočátku na půl hodiny. S asistentem, kterého by znal, by to třeba vydržel. Speciální školka je 20 km daleko, což pro mnohé matky bývá problém. Navíc se nedá hovořit o integraci, pokud dítě, kterému je 6 let a 2 měsíce, tráví ve školce 2 hodiny dvakrát týdně ( k tomu je často nemocné, takže ve školce chybí). Někdy je tam sám....takhle se mezi lidi nikdy nezapojí. Nevadí, já to neřeším. Beru to tak, jak je. My to spolu zvládneme, když o něj nikdo nestojí.

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...