čtvrtek 26. dubna 2012

Přechod z postýlky na velkou postel 9


Když jsem psala článek "Přechod z postýlky na velkou postel"....


..tak jsem netušila, že to bude story na pokračování.



 Autistu je potřeba zaujmout, motivovat. Bez odměny "nepracuje".
Celý měsíc všechny možné a nemožné aktivity, věci a hračky zabíraly vždy jen na pár minut...

ALE při pohledu na skříň, kam si Jenda lepil samolepky, které občas někde našel, jsem dostala nápad... za usnutí v postýlce dostane samolepky a ráno si je za ODMĚNU nalepí na skříň.


Jeníček si je sám vybral v papírnictví.


Večer si je uloží pod polštář ke svým pokladům.


Spí asi s deseti dudlíky, se čtyřmi kalkulačkami a s digitálním budíkem...


Potud dobrý.
Samolepky se mu líbí.



Ale spaní ve velké posteli NE.


První den vyváděl stejně jako předešlé dny. No, možná o trošku míň.


Ráno dostal samolepky s medvídkem Pú a velikou pochvalu, jaký je šikovný kluk, když spal ve své velké posteli.


Druhý den to bylo lepší.


Polovinu času proplakal....


...a druhou půlku času mi nadával: "Mamko zlá, hnusná, odpolnááá, dlzá, nemluv ap..."


Když jsem na něj mluvila, tak si zacpával uši a zavíral oči.


Na samolepky s Krtečkem se ten druhý den nechtěl ani podívat.


Párkrát je vzteky zahodil na zem, tak jsem je zase s klidem zvedla a položila na deku.


Mluvila jsem na něj klidným a konejšivým hlasem... a připomínala jsem mu, že až se vyspí, tak si je může nalepit na skříň.


Po pár minutách se na samolepky podíval. Povídala jsem mu, co všechno na obrázcích je... Krtka a myšku má odmalička rád. Zná je z DVD i z knížek.


Nechal si samolepky položit vedle sebe, ale mluvit se mnou nechtěl.


Pohladila jsem ho po tvářičce a popřála jsem mu dobrou noc.


A třetí den?


Vzal si samolepky, podíval se na zvířátka a měl radost, když tam uviděl  žabku...
Tedy já jsem si dovolila říct, že to je ropucha a Jenda mi hned vynadal, že to není žádná "lopucha", ale žába... :-)
 Ukazovali jsme samolepky čuníkovi a ten poskakoval radostí, jak se těšil na ráno, až si je bude moci s Jendou nalepit na skříň...


Asi hodinu se potom Jeníček ještě převaloval, schovával se pod deku, ale neplakal...


Jsem zvědavá, jak dopadne další večer....
Kéž bych už tuhle kapitolu mohla uzavřít.


Ale s Jendou si člověk nemůže být ničím jistý.

20 komentářů:

  1. To vypadá, že jste přišli na to, jak Jeníka namotivovat na klid v posteli. Jsi šikulka, vím to!
    Ať už se zadaří a Jeník si zvykne!

    OdpovědětVymazat
  2. super!!!!
    Jste hrozně šikovní!!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Maci, myslím, že to zabralo, ne? Máš bezvadné nápady! Drž se. Tina

    OdpovědětVymazat
  4. Teda klobouk dolů, jsi Marcelko, "myslivna"! To by mě nenapadlo a přitom je to pro Jeníčka asi ten nejlepší způsob jak přečkat čas v nové posteli. Je vidět, že ještě není v úplné pohodě, ale už se nevysiluje dlouhým křikem a je klidnější. I pro něj musí být usínání mnohem přijemnější, vždyť se těší na to, jak si ráno nalepí své oblíbené samolepky. Věřím, že teď už to bude den ode dne jen lepší.

    OdpovědětVymazat
  5. Ještěže máte těch samolepek zásoby:-) držím palce. Anna

    OdpovědětVymazat
  6. vypadá to dobře. Jeník by si mohl už brzo zvyknout.
    Vytvoří si rituál se samolepkami a bude po pláči.
    Držím palce.

    Míša

    OdpovědětVymazat
  7. Už když jsi psala, že máš nápad se samolepkama, říkala jsem si že to by mohl být ten bod zlomu. Jsem nadšená z toho, že s Tebou byl Jeník na poště a že šel i do papírnictví a teď se snad zlepší i usínání. Samé pozitivní zprávy. Dalo by se to svést na jaro, že tehdy začíná vždy to lepší, ale tady je to jasné: jsi skvělá, trpělivá, vynalézavá, obětavá a doufám, že i nezničitelná. Drž se!

    OdpovědětVymazat
  8. Nerada bych to zakřikla, ale strašně moc bych přála Tobě i Jeníkovi úspěch!
    Zdá se,že trpělivost opravdu růže přináší - v tomhle případě relativní poklid v nové posteli.
    Tak ať nikdy nevyschne studnice Tvých nápadů - samolepky byly dobrý tah.

    OdpovědětVymazat
  9. Marci Ty jsi prostě neskutečná:))). Znovu se potvrzuje, že trpělivost růže přináší....
    Hezký den přeji.

    OdpovědětVymazat
  10. Máš můj nekonečný obdiv. Kam na ty nápady pořád chodíš....

    OdpovědětVymazat
  11. Já tě tak obdivuji, jsi moc statečná, i Jeník, to zvládnete!

    OdpovědětVymazat
  12. Jen aby si na ty nálepky jako na Šárku nenavykl a nechtěl je každý večer... to bys nestačila běhat pro nové do papírnictví. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no to právě s tím počítám... pořád lepší nálepky za 30 Kč (denně) než 1,5 hodinový řev, ne?

      Vymazat
  13. Mám pro tebe dva typy- jednak existuje samolepicí papír do tiskárny-takže můžeš nálepky vyrábět i doma a pak mě taky napadl tip na jednu firmu,která vyrábí potřeby na kreslení, mají různé mazací a "magické" tabulky, různé druhy fixů apod. jen nevím kde se to dá u nás sehnat, něco mají např tady: http://www.crayola.cz/store/default.asp?lngDepartmentID=3
    http://www.maxikovy-hracky.cz/katalog/podle-znacky/crayola
    http://www.pixmania.cz/cz/cz/multi/crayola-1623.html
    http://www.pixmania.cz/cz/cz/567658/art/crayola/kufrik-razitek-ferma-cray.html
    Mějte se pěkně (chodím vás stále pravidelně číst ale mám před odevzdáním bakalářské práce takže mám jemně řečeno "napilno")

    OdpovědětVymazat
  14. Jdeš na to dobře, vypadá to, že by mohlo být brzy úplně dobře. To Ti moc přeji!

    OdpovědětVymazat
  15. Svítá na lepší časy, to je dobře ;) Určitě to půjde stále lépe a lépe! Hlavně, že jsi přišla na způsob, jak mu to přesunutí do velké postele zpříjemnit... ;)

    OdpovědětVymazat
  16. Vypadá to nadějně! Držím palečky na další večer!

    A.

    OdpovědětVymazat
  17. Marci, držím palce, aby bylo už jen lépe. Nápad se samolepkami je báječný, určitě je mnohem lepší polepená skříň, než plačící dítě. Drž se. :-D

    OdpovědětVymazat
  18. Taky držím palce,až to Jeník zvládne a netrápí se.Ty jsi úžasná maminka.A Jeníkovi cumlíků pod polštářem přibývá a né úbývá..:-D ,ale sama víš,jak na něho,aby byl aspoň trošku klidnější.Sleduji skoro každý den vaše pokroky a věřím,že bude líp.Držím palce.Hezký sluníčkový den Vám přeji.
    Dáša

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...