pondělí 9. dubna 2012

Jeníček a koledníci


Na Velikonoce jsme se připravovali dlouho dopředu.


Říkala jsem Jeníkovi, co se bude dít.
Čuník mával pomlázkou a zpíval koledu a Jendovi se to nelíbilo.
Ještě včera večer jsem mu říkala, že ráno, až se vyspí, tak budou chodit děti s pomlázkou koledovat a že jim dáme vajíčko, čokoládu, lízátko nebo žvýkačky.



Když jsme se ho ráno ptali, jestli se půjde ven podívat na koledníky, tak opakoval: "čuchni si, čuchni si" a vystrkoval na nás nohu....


Když slyšel, že ZA PLOTEM jsou koledníci (ani jsme je nepustili na zahradu), tak lezl po zemi....


...házel sebou po gauči....


...a plakal....


Schovával se pod stůl....

...a odmítal vylézt...


Když jsme ho postavili na židli, aby se alespoň podíval z okna....


...tak si zakrýval oči....


A pak utekl zpět pod stůl...


Neviděl jediného koledníka ani jediné předávání sladkostí a vajíček do košíčků.


Když jsem otevřela okno, aby alespoň slyšel, jak děti odříkávají básničku, byl oheň na střeše znovu.


Mlátil hlavou, tloukl se do hlavy a vystrkoval na mě zadeček.


Z hlediska "VELIKONOC" je to čím dál horší. Myslím, že tak před 3-4 lety jsem Jeníčka alespoň mohla držet v náruči a on koledy poslouchal.
Poslední 2 roky určitě ne.
Ale což, tohle k životu nepotřebuje, důležité jsou pokroky v jiných oblastech.
Bůh ví, co si autista o podobných zvycích myslí?!

21 komentářů:

  1. No, ze dne zbývá jen půlka, zítra je úterý a určitě bude líp. Vy máte prostě hezčí dny ty všední!
    Vydržte, moc vás zdravím!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. ouu... to mi je ľúto :( dúfam že sa to čoskoro spravý... :) ahoj... pekné sviatky ti prajem :)

    OdpovědětVymazat
  3. No nic se nestalo,prostě se to Jeníčkovi nelíbí a nejen jemu,ale takových je nás víc.Někdy bych na ty ožrali taky vystrčila zadek.Tady na sídlišti se to motá i válí,nevystrčím ani paty,nemám to ráda.

    OdpovědětVymazat
  4. Koukám, že Jeník má stejný názor na Velikonoce jako já, taky je nemusím ...
    Příště pojeďte pokud by to bylo možné někam do velkého města a jeho centra, tady se to naštěstí nijak moc neslaví.
    Každopádně, co jsou jedny " nepovedené" Velikonoce v porovnání s tím, co všechno v poslední době Jeník zvládá. Zhola nic. Takže Velikonoce hoď, Amélko, za hlavu a těš se na každý jiný pracovní den, kdy i Tobě bude fajn :-))

    OdpovědětVymazat
  5. Přesně tak, tohle k životu nepotřebuje. Je to jen krásný lidový zvyk, který se ve městech opravdu moc nedrží. Nevadí, třeba do něj doroste později.
    Jak bylo řečeno, důležité je, že se lepší v jiných situacích a změnách. Že snad už zvládne návštěvy u doktorů, obchodu atd. To potřebuje pro život a ne vidět, jak se honěj holky hodovačkou.
    Hezký zbytek dne přeji vám všem.

    OdpovědětVymazat
  6. Já Velikonoce neslavím... pro mě je to den, jako každý jiný, jen nemusím do školy. Jeníčka mi bylo líto... muselo to pre něj být asi hodně deprimující. Ale já si myslím, že si časem zvykne a bude se alespoň na koledníky dívat :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já si taky myslím,že když se Jeník nebude účastnit Velikonoc,že se nic nestane.Hlavně,že se mu daří i v jiných,běžnějších situacích.Spousta lidí Velikonoce nemusí a taky jsou spokojení.

    OdpovědětVymazat
  8. Marcelko, je to tak, jak jsi řekla v poslední větě! Kdyby mu vadily jen Velikonoce tak máš vyhráno a on taky!

    OdpovědětVymazat
  9. TAky proč by se Jeníčkovi všechno mělo líbit! ;) .. My popravdě Velikonoce tenhle rok neřešili vůbec, ani vajíčka jsme neobarvili, ani tou cibulí.. Starší neteř dostala kila čokolády a bylo. :D
    Přeju krásné jarní dni, užívejte si sluníčka! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Já taky velikonoce nemusím :-) Jeníčka chápu :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Vždit to nevadí, je spousta jiných věcí, dnu atd co se mu líbit budou. Náš malý zase nemá rád chození po městě, když je Mikuláš, né ze strachu z četů, ale otravuje ho to.

    OdpovědětVymazat
  12. Zdravím Marcelko, myslím, že Jeníček i k tomu poslechu koledníků časem dospěje...jak tak sleduji jeho pokroky...je to čím dál lepší a je pravda, že svátky vnáší neklid a nervozitu i všem ostatním, jen nejsme tak bezprostřední a upřímní :-). Přeji Tobě i Jendovi krásné nastávající všední dny!

    OdpovědětVymazat
  13. Já tu pomlázku, taky nikdy nemusela. Vždycky jsem byla stydlivá a před zvonícími koledníky u dveří, bych vždycky nejraději zalezla někam hodně hluboko. Máš pravdu, toto opravdu Jeníček, do života nepotřebuje. ;-)

    OdpovědětVymazat
  14. Myslím, že toto skutočne nie je podstatné . :) Niektoré decká nemajú radi takéto zvyky a to ani sú autistické . Inu, možno by ich nemal rád nikdy . ;) Ja som to tiež nikdy nechápala . :D

    OdpovědětVymazat
  15. Jeníčkovi se asi nelíbí ten rámus a jak koledníci mávají pomlázkami. Možná, kdyby byly velikonoce několikrát do roka, tak by si třeba zvykl.

    OdpovědětVymazat
  16. Upřímně se Jeníčkovi vůbec nedivím:) Velikonoce jako svátky jara-proč ne...ale mlácení pomlázkou jsem za celý svůj život nepochopila a pokud je to trochu možné, tuto tradici bojkotuju. Dneska se mi to povedlo;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ne prostě mi nejde napsat z tohoto počítače normální komentář - takže musím takto..
      No, jemu možná vádí ta pomlázka a to, že je určená k mlácení. Já sám jsem velikonocím na chuť také mnoc nepořišel

      Vymazat
  17. Pomlázka mě děsila jako malou holku, dneska prostě neotevřu a vajíčka rozdávám zásadně dobrovolně :) bez výprasku.

    OdpovědětVymazat
  18. Tak jste to alespoň zkusili. Je mi ho líto, mám úplně sevřený krk, když koukám na jeho fotky... Nejde o ty velikonoce, ale o jiné věci, které dělá denně. Každopádně věřím, že to bude lepší. Už jen to, že mu tolik lidí drží palečky, by vás mělo alespoň trochu posílit. :)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...