pondělí 2. dubna 2012

Hlavolam IQ Box


Jenda ví, že mu občas půjčuji hračky po holkách.


Tentokrát si sám chtěl půjčit hračku svých sester.


Jmenuje se IQ BOX.


Jeníček si chtěl hrát s barevnými kuličkami.


Věděla jsem, že to nezvládne a tudíž se bude vztekat, tak jsem s tím dopředu počítala.


Nejdřív si hezky skládal různé tvary do krabičky.


Pěkně se soustředil a bylo vidět, že se mu to líbí.


Pak už mu docházela trpělivost.
Nepasovalo to tak, jak by chtěl.


Ne a ne se trefit....


A tak to zahodil na zem....


...bouchal do toho pěstí....


A válel se po zemi.



Fotky jsou z 24. března.


Ještě druhý den si střihnul malý hysteráček, protože mu to nešlo....


Od té doby to nechává skládat mne nebo Šárku.



První den se o to se Šárkou prali, ale teď už se naučil ukazovat čísla obrázků v malé knížečce, která byla v krabičce přiložená....


....a my podle nakresleného návodu skládáme obrázek, který on si vybere.


Je to taková prima hračka, když je venku zima nebo prší.


Já osobně mám hlavolamy ráda.


A on i autismus je vlastně takový hlavolam.


Vždyť ho skládám již 16 let a někdy na to ne a ne přijít...

25 komentářů:

  1. Zajímavá hračka. A jde složit i bez obrázků? Je tam určitě hodně kombinací na vložení oněch dílků.
    Hlavolamy taky můžu, ale někdy mám trpělivost a někdy ne.
    Dle Tvého komentáře jsi už dlouholetá luštitelka hlavolamů. :)
    Tak ať se daří v luštění i nadále.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě to jde složit i bez návodu. To bylo zajímavé - Šárka to poprvé chytla do ruky, zkusila to a přesně jí to vyšlo. Byla to krásná náhoda.

      Vymazat
  2. Jé, já hlavolami vůbec nemusím :-) Tak se ani Jendovi moc nedivím.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezký příběh! Nebylo to tak zlé s Jeníčkem a já tuším, že už velmi brzy si to bude Jenda skládat sám! Uvidíš, vždyť Ty na ten životní hlavolam jdeš moc dobře!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jdu dobře na životní hlavolam? A víš, že si tím nejsem moc jistá? Ale snažím se.

      Vymazat
  4. To mi připomnělo dětství a mého brášku, který hrozně rád něco stříhal, lepil, rozebíral a skládal, ale běda jak mu to nešlo tak, jak by si představoval, to se pak zlobil a vztekal a nedokončené letadélko, nebo rozebraný budík, letěly na zem! :-)) Nakonec jste ale hraní parádně vyřešili a Jeníček i Šárka, mají o zábavu postaráno. ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Kuličky jsou nádherný,ale jako hlavolam by to letělo do kouta ještě dřív.To měl ještě výdrž :-)měj se mooooc pěkně :-)papa

    OdpovědětVymazat
  6. Na začátku to vypadalo slibně.Tak holt příště!!!

    OdpovědětVymazat
  7. To vypadá jako fajn hračka, co zabaví nejen děti, ale i dospělé:-). Jeníka to chvíli bavilo, to je moc fajn a pak má tebe a sestry, abyste skládaly za něj;-)

    OdpovědětVymazat
  8. V tomhle jsem zajedno s Jendou, hlavolamy snesu jen do určité chvíle, pak je mám rovněž sto chutí rozdupat. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, ty jsi mě rozesmála...prý rozdupat..že bych to Jendovi poradila?

      Vymazat
  9. Jenda je krásný kluk. Vám přeji hodně sil a snad ten hlavolam trochu rozluštíte. Máte můj veškerý obdiv a děkuji, že tuto nemoc přibližujete i ostatním lidem.
    PS. děkuji za krásnou básničku v mé soutěži. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, není zač. Ráda vás seznamuji s trošku jiným světem. Díky autismu se člověk naučí chápat spoustu věcí.

      Vymazat
  10. Ta myšlenka s hlavolamem..a to jak jsi vše popsala mě nutí si lámat hlavu s tebou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mijo, se mnou si hlavu nelámej, máš svých starostí dost. Já to zvládnu.

      Vymazat
  11. Je to malý debil no,hezké jak tady ti čtenáři z něj dělají chytrého a šikovného a zatím jde o dementa jak z učebnice.NORMÁLNÍ ZDRAVÉ děti v jeho věku asi nikdo tady z píšících neviděl,jinak by nebylo možné psát jak je to dítě na fotkách šikovné.Vždyť stále dělá do plen,neumí nic akorát se válí a ječí jak debil.No proč jak,vždyť je to debil.
    S pozdravem Pepa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dovolím si nesouhlasit. Můj syn je chytrý, šikovný a úžasný kluk. Vnáší do mého života radost a štěstí, což se o vašem nechutném komentáři říci nedá.

      Vymazat
    2. S dovolením (nebo i bez něj)bych taky něco podotkla.Pepo,když něčemu nerozumíš,tak se do toho nepleť.A už vůbec ne takovým hnusným stylem.
      Pardon,ale strašně se mi na jazyk (a na klávesnici) dere říkanka,kterou s oblibou opakuje můj syn... kdo to říká ten to je,tomu se to rýmuje...
      Přeber si jak umíš.
      S pozdravem Jitka!

      PS: Marci,takovéhle výlevy snad zrovna maž.

      Vymazat
    3. to Jitkal

      Váš syn je taky debil,že opakuje takový nesmysl?
      No chápu,že matky idiotů na úrovni batolat je brání,ale to nemění fakt,že z nich nic nebude a jeden jak druhý budou mít invalidní důchod aniž by z nich společnost něco měla.Prostě lidi k ničemu.
      Pepa

      Vymazat
    4. Ne,Pepo, syn, který tohle pronesl není rozhodně debil,ale vcelku úspěšný žák první třídy naprosto běžné základní školy a pevně doufám,že z něj bude jednou i úspěšný dospělý,ze kterého společnost něco mít bude.A který se jednou nebude o svém sourozenci a ostatních hendikepovaných vyjadřovat s takovou zlobou,jako vy.Víc tu nebudu plevelit blog zbytečnou diskuzí a prosím vás o totéž.
      Jitka

      Vymazat
  12. My máme téměř totožný hlavolam, tenhle : http://www.hras.cz/zahadne-hlavolamy/vsechny-hlavolamy/iq-puzzler-logicka-hra.aspx?referrerID=151. Je to moc fajn hra, hrajeme to všichni, tedy hlavně děti a manžel. Já jsem jako Jeníček, když mi to nejde, mám chuť s praštit a vztekám se :-)

    OdpovědětVymazat
  13. My tohle máme doma také a dokonce ve dvou různých podobách. Upřímně si s tím vyhraji i já, ale kolikrát se cítím stejně jako Jeníček. ;) :D To je tak, když prostě ta trpělivost dojde nu. :D

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...