pátek 13. dubna 2012

Proč nepřijel?


Jenda je závislý na číslech a na digitálních hodinách.
Když mu řeknu, že něco uděláme v 16:00, podaří se nám to spíš, než kdybych mu řekla "za chvíli".
Už pochopil, že v pátek jezdí Tadeáš.

A po obědě mi říká:
- "Co tam máš napsáno?" ...vrhl se na notebook, když jsem ho zapla.
- "Je tam napsáno, že je dnes pátek."
- "V pátek pijede Tadeáš", říká Jenda.
- "Ne, nepřijede. Tadeáš je nemocný."
- "Seš zlá, hnusná, odpolnááá!!!"
- "Proč jsem zlá?"
- "Plotože žíkáš blbosti."


Fotky jsou z minulého týdne, kdy se Tadeáš snažil odpoutat Jendu od jeho "nutkavých" zájmů - od stíratelné tabulky a také od hry s magnetickou stavebnicí.... .
Snažil se ho nalákat na jiné hry, na úkoly, na modelování, NIC nezabralo.
Magnety a čuník - to "jede" od rána do večera.

Jeníček se často splete a volá na mě: "Čuňajs, podívej..."
 (a nejen na  mne, oslovil tak i babičku...)

Poslední 3 roky jsme komunikovali a ještě často komunikujeme přes plyšové prasátko. Zpočátku Jenda odmítal komunikovat i se mnou a přes čuníka  (i jiné plyšáky) se nám to hezky osvědčilo.
I v denním režimu přilepeném na zdi suchým zipem měl 2x denně HRU (nácviky chování) s čuníkem.

Čuník ho učí poprosit, poděkovat, nacvičuje s Jeníčkem návštěvu u doktorky, v obchodě, na poště ap."
Čuník mu pomáhá zvládat jeho strachy a úzkosti, když se bojí jít do postýlky, jet na výlet nebo si když si odmítá jít čistit zuby.



 Čuňajs je prostě dokonalý.


Dnes tedy Tadeáš nepřijel.

- "Poč nepijel?", říká Jeník....
- "Protože je nemocný."

- "Poč nepijel?"
- "Protože je nemocný."

- "Poč nepijel?"
- "Protože je nemocný."

- "Poč nepijel?"
- "Protože je nemocný."






- "Poč nepijel?"
- "Protože je nemocný."
- "Poč nepijel, žíkám?!"
- "Tadeáš nepřijel, protože je nemocný. Možná má kašel a rýmu."

- "Poč nepijel?"
- "Protože je nemocný."




- "Žikám poč nepijel?!
- "Protože je nemocný."
- "Žádný takový. Poč nepijel?"
- "Protože je nemocný."

Někdy mám chuť ho zakousnout. :-P

Když se nadechoval, že se mě zeptá asi postopadesáté, zkusila jsem to já:
- "Jeníčku, proč nepřijel Tadeáš?"
...a Jenda řekl jen:
- "Nevím"... (a to jsem si myslela, že odpoví: "protože je nemocný"...)

22 komentářů:

  1. To jsi mne, Marci, rozesmála. Také jsem čekala, že Jenda řekne, protože je nemocný. Ale asi to opravdu nebral jako důvod. No co, tak příště!

    OdpovědětVymazat
  2. Aspoň máte veselo:-)))) Taky mě to rozesmálo:-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jak říká Eliška: "To by se ti s "normálním" dítětem nestalo." Někdy se opravdu něčemu, nějakému jeho nápadu, zasmějeme.

      Vymazat
  3. Čuník je prostě jeho nejlepší kamarád..

    Kdo je Tadeáš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tadeáš je asistent, který dochází (měl by) jednou týdně asi na dvě hodiny - hraje si s Jendou, mohli by jít ven...A já mám klid na holky nebo na nákup.

      Vymazat
    2. Aha, díky za odpověď. Práce asistenta mě zaujala, k tomu asi člověk potřebuje nějaké školení..? Nebo se to dá i někde studovat? Může se asistentem stát i nezkušený člověk třeba jako já?

      Vymazat
    3. Určitě, Aničko, i Ty můžeš dělat asistenta dítěti s postižením. Jde jen o to chtít. Tadeáš je "jen" syn pana faráře, nemá na to žádnou školu, má gymnázium. Ale myslím, že jel na nějaké školení do APLY párkrát... (můžu se zeptat)...

      Vymazat
  4. Třeba to řekne příště, až to nebudeš čekat. To pak bude překvapení.

    OdpovědětVymazat
  5. Svatá trpělivost...ale bez ní by to nešlo:)

    OdpovědětVymazat
  6. Marcelko, ty si přišla na super fintu! Otázky pak ustaly? Moc bych ti to přála, taková komunikace by jednoho umořila...
    Klidný večer přeju, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Marcelko, ale ja te ujistim, ze podobne dialogy se vedou i u nas. Ja to teda vydrzim tak 5x a pak uz neodpovidam nebo zacnu o jinem. Takze u tebe ta trpelivost je fakt neuveritelna. Klidny probeh vikendu. Misa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže neodpovídat u nás nezabírá. A odvést pozornost málokdy.

      Vymazat
  8. Ještě že toho čuňajse máte :-) Moc se mi líbilo: "Žádný takový. Poč nepijel?" :-)) Ale hezky jsi ho odpálkovala :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Mám moc ráda, tyto vaše rozhovory a líbí se mi, když napíšeš Jeníčkovu řeč i s jeho výslovností. Dokážu si pak ten váš rozhovor lépe představit. ;-) Dnes jsi Jeníčka dostala tou protiotázkou a mě jsi dostala taky, směju se ještě teď. :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti naše rozhovory líbí. Mně taky. Kolikrát mě rozesměje, když slyším SAMA SEBE a něco, co já říkám...

      Vymazat
  10. Bud rada za odpoved nevim, ja som cakala inu odpoved :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Vtipná konverzace.Koukám,že je Jeníček v postýlce ,tam je mu asi nejlíp.

    OdpovědětVymazat
  12. Musím uznat, že trpělivost máte ze železa :) Já bych po šesté otázce už asi nedokázal odpovědět. :)
    Abych řekl pravdu, já taky čekal, že odpoví "je nemocný" :)
    Příští týden Vám to snad vyjde a Jenda si bude moct hrát :)

    OdpovědětVymazat
  13. Já bych taky chtěla pochválit tvou trpělivost, já mám občas chuť zakousnout svou sestru, když se mě destkrát ptá na to samé..
    Ale on to Jeníček časem pochopí..:)
    Musím uznat, že je Tadeáš hrozně hodný a taky pěkný..:P :D

    OdpovědětVymazat
  14. obdivuju tě. dnes jsem byla na přednášce o duši a duchovnu. bylo to moc poučné...
    Je to sice na dlouho, ale kdyby jsi projevila zájem, ráda ti popíšu informace nabyté z této přednášky, které mě dost posunuli dál. Informace, které vysvětlují proč se něco děje nám a druhým ne... Kdyby tě to zajímalo, tak mi písni na blog. Jinak pokud máš ráda dobré jídlo, nebo soutěže, tak u mě na blogu právě probíhá soutěž...

    Hezký víkend

    gurmankalenulka.blogspot.com
    zdravejist.blogspot.com

    L.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...