čtvrtek 19. dubna 2012

Počítání


Paní z Rané péče se nedávno ptala, jak je na tom Jeníček s počítáním.


Dostal kartičky s kačenkami a s puntíky, aby počítal do pěti.


Jenže kartičky Jendu nezaujaly.
Měli jsme je doma asi 3 měsíce a Jenda s nimi pracovat nechtěl. 


A tak jsem počítání zkoušela s mnoha věcmi, např. s jeho oblíbenými míčky.


Na dlani jsem mu ukazovala hakisaky a chtěla jsem, aby mi řekl, kolik jich je.


Jenže Jenda nechtěl.


Otáčel se....


....díval se na pohádku....


...utíkal pryč...


...a válel se po zemi....



Když začal šermovat tyčkou.....


...tak jsem to vzdala....


Házet s nimi a dělat blbinky, to jo.


Ale odpovídat na otázky, to ne.


Nevím do kolika je schopen napočítat...


Ale myslím, že tak do 20, do 30.... zvládne, když chce....


Jenže musí chtít.....



...a na POVEL počítat odmítá....

25 komentářů:

  1. jsi skvělá matka Ami :) trpělivá a děláš pro Jeníčka, co můžeš... smekám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ariko, i Ty jsi skvělá maminka. Opatruj sebe i maličkou.

      Vymazat
    2. děkuji Ami, vždyť to znáš - rozkrájela by se pro své děťátko a chceš mu vynahradit všechny nespravedlnosti dnešního světa. Držte se

      Vymazat
  2. o:-) No jo, ono je to fsady stejne, marcelko...U nas na povel taky deticky moc neslysi, proste ouska na todle moc nereagujou o:-) Krasne rano...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že na povel se nám nechce a autistům už vůbec NE. Jenže se to musejí naučit. Budou to potřebovat ve školce, ve škole, v práci, ale i v běžném životě. A čím dřív se to naučí, tím líp.

      Vymazat
  3. Marci, všechno nejlepší k svátku! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Marcelko, k dnešnímu svátku Ti přeju, abys byla v životě spokojená,jak to jen půjde.Hodně radosti z dětí a aby se tvé zdravotní problémy alespoň co nejvíc upravily, když už ne rovnou zmizely.
    Jeníček je šikula,počítat určitě umí,jen se mu na povel nechce ;)
    Hezký den.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji za přání. Potěšila jsi mne.

      Vymazat
  5. Tak to je přesně jako u nás. Pokud Míša chce, tak dokáže věci, že zíráme.Pokud chceme něco my, tak neslyší, nevidí a má strašně moc jiné práce, jen aby to nemusel udělat. K něčemu ho donutit je často nadlidský úkol. Tak hlavně pevné nervy, nic jiného bohužel nepomáhá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky někdy žasnu, co všechno umí, ví, dokáže, pokud je to jeho zájem... A někdy zase žasnu, jaktože něco neumí, když mu to potisící řeknu.... :-P

      Vymazat
  6. Ahoj Marci, mě by se taky na povel nechtělo ... Marci, držím palce a raduju se z každé pohodové chvilky a úspěšného plnění dílčích úkolů s Jeníčkem. Margit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se také spousta věcí nechce a musím, to už je úděl lidí.

      Vymazat
  7. Dělat něco na povel, se asi nechce ani nám dospělákům, natož pak dětem :-)) To by chtělo na Jeníčka vymyslet nějakou lest a na to ty jsi už přeborník. Vždycky si nějak poradíš, už Jeníčka znáš a víš, jak na něj. Tady stoprocentně platí heslo J.A.Komenského - škola hrou a ty už seš takový Komenský v sukních. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, Ty jsi mě rozesmála...Komenský v sukních... :-)

      Vymazat
  8. Marcelko,
    k tvému dnešnímu svátku ti chci popřát hodně zdraví , lásky ,trpělivosti, sil,... !
    Ze srdce ti moc přeji ,aby jsi v životě byla / brzy / moc šťastná a milovaná ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Tak se, Amél, taky brzo uzdrav :)

    OdpovědětVymazat
  10. Myslím, že na počty je ještě brzy, zatím se mu to nějak nehodí, ale věřím, že umí počítat a že jednou se mu zachce a všem to natře :)

    Chci taky opožděně poblahopřát, aby Vás v životě čekalo už jen to nejkrásnější a nejlepší, hodně trpělivosti a radosti, hodně sil a lásky, zůstaňte taková, jaká jste, jelikož jste Bezvadná :)

    OdpovědětVymazat
  11. Dneska jsem koukal na seznam, že má svátek Marcela, ale úplně bych zapomněl, to jméno Amelie mně mate, takže děkuji Ilonce...
    Hoodněěě štěěstíííí zdrááávíííí,Hoodněěě štěěstíííí zdrááávíííí,Hoodněěě štěěstíííí zdrááávíííí, naše p. Marcelkooo :D

    Jinak co se týče počítání...nejprve mě to taky strašně nebavilo :D, až ted mne to baví :D

    Do Bene jo ale na zdrávku, ne na gympl do Vla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ondro, díky. Já už jsem se lekla, že sis to rozmyslel. A děkuji za přání, jsi originální.

      Vymazat
  12. Já hlava dubová, zabedněná, zapomněla jsem ti popřát k svátku, je to taky tím, že klameš příchozí tou Amelií, ale vím, že je to chabá výmluva. :-) Tak se honem přidávám k ostatním a přeji ti Marcelko, všechno nejlepšíí! ;-)

    OdpovědětVymazat
  13. též se pojím milá paní
    k tomu počtu k svátku přání
    tisknu ruku, přeji zdraví
    také štěstí, jak se praví

    Vše nejlepší k Tvému svátku, Amelko, hlavně to zdraví a trochu toho lidského štěstíčka.

    OdpovědětVymazat
  14. Také se omlouvám a přeji vše nej.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...