neděle 27. května 2012

Pastelky do vody


Od té doby, co koupu Jeníčka já, tak u koupání nepláče.
Ale pořád mám v paměti ty hrozné scény.


Ví, co přesně bude následovat... co ho čeká..... Máme to nacvičené s čuníkem.


Ví, co bude a v jakém pořadí...

Všechno mu vysvětluji, říkám, opakuji jednoduchými větami, dávám stále stejné pokyny (zaklonit hlavu ap.), ví, že dostane malý ručník na oči, ví kolikrát spláchnu šampón, ví, kam šlápnout, když leze z vany, ví, že tam bude mít nachystaný ručník...dbám, aby ani kapka vody nebyla na obličeji....


:...a Jenda je v pohodě.


Nekoupe se rád, ale přežije to.
Za odměnu může stříkat po kachličkách vodní pistolkou.


Nedávno jsem mu koupila barevné pastelky do vody.


Na tělo si čmárat nenechá...


...ale malovat na okraj vany se mu líbilo...


Vždycky něco namaloval a pak to smazal přiloženou houbičkou ve tvaru kačenky.


Šárka mu statečně asistovala.... Nakláněla se do vany...a kreslila mu tam obrázky.


I jí se malování na vanu líbilo.


Ale zlobila se na Jendu, když jí ty její malůvky hned mazal.


Sluníčko a mrkev...kdyby to někdo nepoznal... :-P


Líbilo se mi, jak Jeníček držel hezky tužku.


Když maluje na papír, tak to drží všelijak...


Jenda se stále koupe v malé modré vaničce, do velké vany odmítá a do sprchového koutu jakbysmet...


A tak nás vždy čeká relativně klidné koupání, pohodové malování...


...a spokojený syn.


 A tak to má být.



Co víc si přát?

22 komentářů:

  1. Opravdu! Na posledním snímku, jsou vlásky umyté a nevidím ani jednu slzičku. :-) O takových pastelkách, jsem ještě neslyšela. Pořád u tebe objevuji nové hračky, knížky a jiné věci pro zábavu i poučení. ;-))

    OdpovědětVymazat
  2. Jak dokáže pár barev zpříjemnit koupání :) Co na to napsat, snad jen, že každá chvíle, kdy je Jeníček spokojený, je taky krásnou vzpomínkou do života.... :)

    OdpovědětVymazat
  3. Náhodou, mrkev jsem poznala hned! Slečna ji maluje stejně. ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Marci,co si víc přát???aby druhá polovička s Jeníčkem uměla lépe komunikovat.Je šikula a dělá opravdu pokroky.Až mu bude vanička malá přejde v klidu do velké vany.
    Kamarádka hlídala vnuka a když mu připravovala malou vaničku,řval jako tur,že chce do velký vany,že ho v malý bolí nohy.Jasně,byl tam složenej jako papír.hezkou neděli všem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Učím tatínka zapojovat se do her s Jendou a občas se mi to začíná dařit. Už ho tolik neodmítá. Ono vždy záleží na chování toho dotyčného dospělého. Stačí se snížit na jeho úroveń, dělat blbinky, číst mu to, co ho baví, připojit se k jeho hře (a nevymýšlet svá pravidla) a ono by to šlo... Jen se naučit přizpůsobit dítěti, nechtít, aby se dítě přizpůsobilo jemu.

      Vymazat
  5. To je bezva, že se vyrábějí takové pastelky. To se určitě líbí mnoha dětičkám. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Má rád všechno malé, ať je to postel nebo vana. Ale tebe obdivuji, že si ten postup koupání krok po kroku tak pamatuješ. Já bych to zvoral. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Vodní pastelky? To slyším poprvé. Doma by mě asi zabili, kdybych čmárala na vanu, ale když se to dá hned smazat, tak proč ne?

    OdpovědětVymazat
  8. O pastelkách do vody jsem už slyšel, ale ještě jsem neviděl. Jeníkovi a možná a i Šárce(?) to zpříjemní koupání. Taky bych si maloval. :)
    Předposlední snímek s kapkou vody je moc povedený.

    Tak už žádné slzičky do vany přeje mutil.

    OdpovědětVymazat
  9. To jsou veci...Pastelky do vody, to se musim podivat, jestli je nekde uvidim, ty by se nasemu mlademu urcite taky libily. Co vic dodat? Parada, jak to s Jenickem oba zvladate.
    Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky měly kdysi od Avonu nějaké barvičky na tělo jako roll-on, to je tehdy taky bavilo...

      Vymazat
  10. Jeníček je opravdu spokojený, na posledním obrázku je to jasně vidět. Co dokáže trpělivá maminka a pár pastelek.

    OdpovědětVymazat
  11. Ty jo! Tak to je pokrok jako hrom, jak Jeniček se koupe :-)) SUper věc tyhle pastelky, dotaz kde si je sehnala? :-))

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj, taky jsem je koupila, uplne stejne:-) Ale setrím je jako překvapení - za týden se stěhujeme, takže to bude do nové vany v novém bytě. Snad se Bartolomějovi budou líbit stejně tak, jako Jeníčkovi.

    OdpovědětVymazat
  13. To koukám, co všechno existuje (pastelky do vody i na tělo a těch různých poučných knížek...). Holkdy už jsou velké, vnoučata v nedohlednu a já ztratila kontakt. Hezký den přeju.

    OdpovědětVymazat
  14. Pročítala jsem ten ubrečený článek o koupání s tatínkem... Trošku mě děsí ten konec. Sice ano, miluješ svoje děti, je důležité aby se cítily bezpečně atd. ale vždy když vidím ty rodiče začnu mít o ně strach. Nešlo by se s tatínkem dohodnout, aby vás pozoroval při nějaké činnosti a naučil se jí jak ji dělat správně (tedy ne správně jak chce on ale jak Jeníček zná)? Nemůže to být jen na tobě... to by se pak ten vztah mezi nimi i zhoršil, aby ho neměl zafixovaného jako toho, co ho straší vodou :-( Každý potřebuje chvilku pro sebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže to by musel chtít. Jsou to dva berani proti sobě a nedá si říct ani jeden. Dospělý by se mohl přizpůsobit, jen chtít. Marně jsem vysvětlovala, co mu nemá dělat, že to Jenda nemá rád... Je to složité.

      Vymazat
  15. Tak jsem se sem konečně zase dostala. Marci, jsi skvělá, že to takhle zvládáš, ale to koneckonců víš. A ta poslední fotka je moc povedená, Jeník na ní vypadá tak nějak...zamyšleně :-). Držím pěsti, ať se všechno daří tak, jako to koupání. Eliška

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...