středa 2. května 2012

Mokré tričko


Poslední půlrok (nebo rok?) na sebe Jenda nenechal od manžela sáhnout.


A tak jsem veškeré činnosti, od přebalování, koupání, čištění zubů ap. dělala já.


V rámci jejich sbližování se snažím, aby si k sobě ti dva našli cestičku.


Občas dojde ke kalamitě, např. tehdy, když manžel popadne JINOU zubní pastu než chce Jenda a se slovy: "vždyť je to jedno" mu chce čistit zuby. Jeníček akceptuje jedině růžovou Perličku.
A tímhle ho zákonitě od dalšího čištění zubů na delší čas zase odradí.


Není to jedno, Jendovi určitě ne.


Naopak - na těch drobných detailech mu moc záleží.


Tady pro změnu ječel jak siréna a mně chvíli trvalo, než jsem přišla na to PROČ.


Zpočátku jsem si myslela, že snad proto, že je ve své "nové" posteli.


Ale po chvíli mi došlo, že možná brečí kvůli mokrému tričku.


Nevím, jak se to manželovi podaří, ale pokaždé, když mu jde on čistit zuby (né že by to bylo tak často), tak má Jenda na hrudníku mokré tričko...
....a mokré věci Jenda nemá rád.

Jen si to dobře pamatuje, že mu taťka dává "jinou" pastu a že má potom mokré tričko a nechce si od něj nechat podruhé vyčistit zuby.



Stačilo převléknout tričko....


...a Jenda byl zase spokojený.

Škoda, že mi to neřekne sám CO mu vadí...ale aspoň že je ta detektivní práce  často úspěšná. Naleznutí příčiny řevu znamená více než poloviční šanci na úspěch , tedy na čas bez pláče.
Jen musím analyzovat situaci rychle, protože jak se Jenda dostane po pár minutách do ráže, tak se hůř zklidňuje. Zpočátku to jde líp.



Potom mi ukazoval vlajky a chtěl, abych mu říkala, o jaký stát jde....


A toho nápisu na mokrém tričku si raději nevšímejte.
Jenda měl asi čtvrté tričko za jeden den a neměla jsem na zahradě jiné "po ruce"....


Tak jsem mu dala jedno po holkách. Na doma nebo pod mikinu to přece nevadí. :-P

28 komentářů:

  1. Ještě že Tě Jeníček má! Jak doma říkám, maminka vždy všechno :-) To první tričko bych pro sebe potřebovala :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Komu by se líbilo být v mokrém tričku,že.Je prima,že jsi se dopátrala příčiny a hned bylo veseleji.

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím, že odhalit příčinu řevu u autíka je úkol hodný Sherlocka Holmese. Některé věci pro nás "neviditelné" jsou pro autíka strašně důležité. Tak jsem rád, že se tentokrát bleskově zadařilo a bylo po problémech :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. To, co my ani kolikrát nezaregistrujeme, to je pro autistu velikánský problém...ale přijít na to, co mu zrovna vadí, co si myslí, co ho vytočilo, to je často nadlidský úkol.

      Vymazat
  4. Marcelko, ty jsi učiněný Sherlock Holmes i on měl svá pátrání založená na vynikající pozorovací schopnosti. Případ jsi vyřešila a nastal kýžený klid a Jeníčkova spokojenost. Místo slziček, přišel úsměv. Jo, a nápisu na mokrém tričku, jsem si ani nevšimla, měla jsem oči jen pro Jeníčkovu nešťastnou tvářičku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když o no těch případů za den je x... a někdy je to strašně vyčerpávající.

      Vymazat
  5. Můj muž taky "nechápe", že některé věci prostě jedno nejsou a to nemá naše děcko autismus.
    Řekla bych že, tím trpí hodně otců a myslím, že je to způsobeno tím, že oni s těmi dětmi nejsou 24 hodin denně 7 dní v týdnu a tak se nezatěžují rituály. Můj muž takhle rozmazluje naše děcko, potom se diví, že za ním pobíhá a dožaduje se ho a některé věci si vyřvává.

    OdpovědětVymazat
  6. Nápis na tričku, pche :-) Já jsem taky nosila věci, které byly třeba klučíčí... A dnes mám na lyže oteplováky, které mi všichni chválí a obdivují - a kdyby tak věděli, že jsem je podělila po jednom kamarádovi :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně na tom taky nezáleží, jsem ráda, že má co na sebe, ale někdo to řeší, že má Jenda po holkách něco s kytičkama, s motýlkama ap.

      Vymazat
  7. Jeníček je moc krásný klučina :o) a chápu že se mu v mokrém tričku nelíbilo.Přeju krásné dny plné pohody a úsměvů :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  8. Ami, přečetla jsem si několik posledních článků a prohlédla fotky. Musím opakovat stále dokola, že jsi jedinečná máma, trpělivá a houževnatá. Máma rozumí dítěti nejlíp, většina chlapů spoustu věcí nechápe nebo neřeší.
    Přeji ti co nejvíc klidných dnů a dobré výsledky v komunikaci s Jeníčkem.
    Taky ti moc děkuji za návštěvy a vzkazy na mém fotoblogu. Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Náhodou ty nápisy na tričku má Jenda bombovní! :)
    My se ségrou oblečení (hlavně když jsme byli malé) dědili, kde se dalo.. Třeba i po třech starších bráchách, přece na lítání venku u babičky to stačí. :)
    Jinak věřím, že si Jenda s taťkou k sobě najdou cestu. :) Možná to nebude hned, ale někdy určitě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti tričko líbí. Mně taky. Asi bych si ho měla schovat pro vnučku. :-)

      Vymazat
  10. Ani mně by se v mokrém tričku nelíbilo.

    OdpovědětVymazat
  11. Ako to vlastne znáša manžel? Určite ťažko však? Máte to obaja ťažké. Každá drobnosť sa tu ráta. Držkam i naďalej palčeky, aby ste to zvládali

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak to snáší? A co? Diagnózu autismu? Pláč? Nevím, moc nekomunikuje a o pocitech už vůbec ne. Pláč neřeší, já jsem u Jendy, když mu je nejhůř...manžel se s klidem dívá v jiné místnosti na televizi.

      Vymazat
  12. No, jejej. Jak je možné, že ten Tvůj muž, když s Jeníkem takovou dobu žije, ještě nepochopil, že to Jendovi není jedno. Já docela chápu, že člověku trochu může lézt na nervy, když dítě ječí kvůli takové drobnůstce, která je pro nás neautisty úplně zanedbatelná, ale tak Jenda je přeci jen autista, to přece manžel musí vědět, když s ním žije.
    Ty asi musíš být hodně chytrá, viď? Když s Jeníčkem probíráte vlajky a jiné věci, určitě se u toho vlastně i dost naučíš Ty sama :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Musí" vědět? Nene, Mniško, nemusí...empatie není jeho silnou stránkou....

      Vymazat
    2. Počkej, tak to mi chceš říct, že to taťka neví, že je váš syn autista?

      Vymazat
    3. Až takhle jsem to nemyslela. Tohle ví, tedy POKUD už přijal diagnózu. Dlouho byl ve fázi odmítání....
      Ale spoustu věcí si o něm přečte až na blogu.

      Vymazat
  13. Hm, tak takový cirkus dovede náš neautíček ztropit taky... rozhodně v tom nejste sama... nedej bůh, že má naše malá fiflenka na tričku flíček nebo dokonce kápnutí... řev jak když vraždí bejka... a s tou jinou pastou je to totéž... nedej pánbůh, že se tatínek přešmátne... řev, jak když vraždí dva bejky... takže zoubky čistí taky jenom maminka... Pevné nervy, Amélie, a hezký večer! LenkaH.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V určitém věku to dělají všechny děti, ale nesmí to přetrvávat dál... Jiné to je v 6 letech, jiné když to dělá 14 tiletá dívka nebo 40 tiletý muž...Pak už je někde chyba...

      Vymazat
  14. :) to dievčenské tričko vôbec nevadí... ja nosím aj chlapčenské veci..
    A neznášam, keď mám na sebe niečo mokré... takže Jeníčka v tomto smere malilinko chápem.... Držím vám pršteky... Ahoj :D

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Marcelko díky za návštěvu a povzbudivá slova.Jeníček kdyby uměl mluvit tak to řekne,ale zatím toho moc nenamluví tak brečí.Ja to má jinak vyjádřit.Pro rodiče to chce pevné nervy! zdraví celou rodinku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mluvit sice umí, ale v afektu, ve stresu, ne. Neumí říct, co chce, co ho trápí, proč pláče, co si myslí, co by chtěl. Proto na tom denně pracujeme a učím ho sdělovat své myšlenky, názory, emoce, pocity....

      Vymazat
  16. Marcelko máš naprostou pravdu, Ono stačí málo a děti sou vykolejené. Natož pak váš Jenda. Krásný zbytek dne

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...