čtvrtek 3. května 2012

Taťka kouše tepláky


Včera jsem Jendu oblékala a potřebovala jsem podat tepláky.


 Ty, které jsem si nachystala, měly díru a Jenda je nechtěl.


Manžel mi nesl jedny modré.


Všiml si, že jeden konec šňůrky je vytažený moc a druhý konec šňůrky zalézá dovnitř a kdyby se zatáhlo za ten první konec, tak už to nepůjde zavázat.


A tak ho nenapadlo nic jiného než si zubama jeden konec "podržet" a za druhý zatáhnout....


Jenda šel okamžitě do amoku... "Taťka  kouše tepláky!!!"


Ječel jak siréna a nenechal si nabulíkovat, že se nic nestalo, že si to chtěl taťka jen podržet.


Chvilku jsem si říkala, že to nechám být a třeba ho to přejde...



Nepřešlo.


Pořád opakoval dokola:
"Taťka zlej hnusnej kouše tepláky...!" 


"Taťka zlej hnusnej kouše tepláky...!" 


"Taťka zlej hnusnej kouše tepláky...!" 
Uáááááááááááá.....

A tak jsem raději došla pro nové, pro suché.... (néé že by tamty byly mokré... Vůbec nic jim nebylo...ale vysvětlujte mu to.)


Převlékla jsem ho a myslela jsem si, že bude klid.


Nebyl.
Asi 3/4 hodiny řval jak kdyby ho brali na nože a nešlo ho ničím zklidnit.


Já už vím, že nesmím nic kromě jídla strčit do úst, je-li Jenda nablízku.
Někdy mám plné ruce, když jdeme ven...plyšáka, foťák, láhev s pitím, jídlo, míček ap...a párkrát jsem si foťák (nevědomky) chtěla podržet za šňůrku (zubama)....
Takže ten řev znám.... a už to nedělám...


Manžel nevěděl, jakou lavinu spustí jeden "dobře míněný skutek"....


  Po dlouhých asi 45 minutách se Jeníček konečně uklidnil.... u pohádky na DVD se třemi dudlíky...
(jeden v pusince, dva v ruce)....



Není nad klid v domě... :-P

46 komentářů:

  1. Zdar Marcelko, docela by mě zajímalo, kde vzal Jenda to, že za oslovení vás rodičů dává "ZLÁ, HNUSNÁ". To se musel někde naučit a asi by bylo nesnadné ho toho zvyku zbavit.
    Kolik už si musíš pamatovat "pravidel", abys neudělala něco, co Jeníka rozhodí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odkud? Něco od holek, něco z pohádek... Tohle si myslím, že má asi od holek. Když byl loni hodně agresivní, možná jim to uklouzlo: "Ty jsi zlej, hnusnej" (taky bys něco zařval, kdyby Tě agresivní sourozenec praštil)....a celý rok ho to drží...Už jsem si zvykla.
      Doufám, že těm dvěma puberťačkám neuklouznou horší slova...slyším, jak mluví jejich vrstevníci....

      Kolik mám "pravidel"? Já Ti ani nevím. Ale postupně se mu snažím některá záměrně nabourávat. Udělám si culík, vezmu si silonky, zavřu oči, otočím se na jaký bok chci já....Nejsem přece otrok, ale milující matka. :-)

      Vymazat
  2. Správně, do pusy se nic nedává. :-)
    Jeník si asi pamatuje nějakou takovou poučku a vyžaduje ji od všech.
    Ale že má tedy výdrž. Ještěže tyto dlouhé afekty snad ustupují.
    Hezký den vám všem.

    OdpovědětVymazat
  3. Jak to tak čtu...
    manžel je sice zjevně značně svůj, ale jsou situace, kdy ho naprosto chápu, že se raději vůbec neangažuje a zalézá. I pro zdravého člověka (a jak jsem pochopila, manžel má taky PAS) je podle mě velmi deprimující, když neví, jestli to co udělá v dobré vůli náhodou nespustí hysterický záchvat a vlastně neví, co může nebo co nemůže a co je správně nebo není správně... a to opakovaně. Když chce pomoct, ale místo toho to dopadne katastrofou, a to opakovaně - a tak rezignuje a raději nedělá nic. Ne třeba že by třeba nechtěl, ale protože prostě tolik pravidel není v jeho silách si zapamatovat, nebo spíš si na ně v pravou chvíli vzpomenout. A tak to radši vzdá, aby nepřilil oleje do ohně. Každý jsme nějaký, každý dokážeme něco - v mých silách by to vybavit si v případě potřeby to správné z tolika pravidel taky nebylo.
    Staňa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, někdo to vzdá...a rezignuje...

      Vymazat
    2. Někomu je dána síla a někdo jí holt tolik nemá..je fakt, že chlapi do práce chodící mají zaměstnaný mozek i jinejma věcma než dětma a ledascos jim vypadne. Tak budem rády, že nás aspoň uživěj;-) pa Hanka.

      Vymazat
  4. Nepřestávám obdivovat vaší trpělivost, pochopení a lásku.

    OdpovědětVymazat
  5. autiste jsou zajimavi lidi, ale to uz vime. ;) taky nesnesu kdyz ma nekdo v puse neco co tam nepatri a jeste kdyz mi to pak ocucane poda... :s

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliška taky ne...napít se z jejího hrnku, z její láhve? NIKDY....

      Vymazat
  6. Chybami se člověk učí a taťka už určitě nikdy nic takového před Jeníčkem neudělá. Ještěže, ty pohádky a dudlíčky, fungují. ;-))

    OdpovědětVymazat
  7. Amelie, nedá mi to a zeptám se (podotýkám, že blog sleduji teprve krátce a tak - pokud jsi to už někdy vysvětlovala, stačí mne odkázat na příslušný článek) - jak to, že Ty toho o Jendovi víš tolik a manžel skoro nic ? Jakto, že nezná tahle pravidla ? Nebývá doma ? Nebavíte se o tom ? Nezajímá ho to ? Vždyť je to přece dítě Vás obou ... !
    Prosím, nezlob se, jen mi to přijde zvláštní ...
    Jinak - hodně pevné nervy, bude líp !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýno, tohle je velmi ošemetné a těžké téma. Nechci o manželovi mluvit. Ano, nebývá doma, protože je v práci a potřebu komunikace nemá, tudíž neví....a co mu řeknu, neregistruje nebo zapomene? Ví Bůh...

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď, chápu ...
      Přeji hodně sil.

      Vymazat
  8. Den po dni tě obdivuji čím dál víc...

    OdpovědětVymazat
  9. Taťka to prostě zas jednou neuhlídal... musí se taky učit, nedá se nic dělat... učíme se všichni, někdo míň, někdo holt víc... a myslím, že učit se proto, abychom mohli lépe žít a komunikovat se svými dětmi, je to nejlepší, co můžeme udělat... ikdyž někdy aby to kůň vydržel, viď... držím palce, ať máte takových situací "pro koně" stále méně... Hezký den! LenkaH.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak u mě by Jeník chudák řinčel pořád, zubama si totiž přidržuju kdeco, hlavně si to ani neuvědomuju ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, někdo si tak přidržuje nitě, špendlíky... Jenda by se zbláznil. :-P

      Vymazat
  11. Ahoj Ami,
    Já vím, že manžel Ti moc nepomáhá,ale tohle určtě neudělal naschvál. Každopádně jste to nakonec zvládli. Jeník je skvělý kluk!!! A tobě jako o mamince ani nemluvím:-) Zasloužila bys metál!!!!!!!!:-)))) Krásný den. Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, že to neudělal naschvál, taky jsem se na něj nezlobila. Ocenila jsem, že mi podal tepláky. :-) Všímám si pozitivních věcí a opomíjím ty negativní. Nemohl za to. Nikdo za to nemohl. A minutový řev jsem předpokládala. Sama jsem netušila, že to bude tak dlouhé...
      Ale beru to tak, jak to je. Jeníčka mi bylo strašně líto.

      Vymazat
    2. To ti věřím. Bobek malý. Je to brouček. Fakt. Strašně chytrý kluk!!!!!!!! A ty jsi skvělá!!!!!!! Takové děti ví komu se mají narodit!!!!!!!!! Jsou vyjimečné!!!!!!!

      Vymazat
  12. Poslední dobou mám pocit, že Jenda je na většině fotek šíleně zpocenej, máte takový vedro doma? to by mě asi kleplo, já jsem chladnomil;-) Páček Lucka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tu kolem 20 st. Řekla bych, že tak akorát.
      Ale když budeš hodinu z plna hrdla ječet, tak budeš zpocená taky. Zkus to. :-P

      Vymazat
  13. Posílám dál ocenění VERSATILE BLOGGER, které ke mně před časem připutovalo.
    Obdivuji Vaši sílu a trpělivost :-) Ať se Vám daří!
    Srdečně zdraví Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, moc děkuju. Ale i všem ostatním, od kterých ke mně ocenění doputovalo.

      Vymazat
  14. Manžel to myslel dobře... Jeníčkovy bude asi docela složité tohle vysvětlit, ale časem to pude. Je zvláštní, kolik toho dokáže způsobit jedna šnůrka v puse.
    Přeju krásný a snad klidný zbytek týdne :)

    OdpovědětVymazat
  15. Jsem zvyklá dávat někdy do pusy tužku. To by se asi Jeníčkovi nelíbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych s tím měla problém - když mám plné ruce, tak zubama chytnu třeba pytlík s křupkama. Já tomu říkám úspěšné vytížení. Jeníček by to nazvala jinak...
      Doufám, že už je líp.

      Vymazat
  16. och ako rada by som ti pomohla... keď budeš hocičo potrebovať som tu stále pre teba a pre každého... nezabudni :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Koukám, že si doma taky úžíváte krásný rodinný klid

    OdpovědětVymazat
  18. Tebe jako ženskou takové věci napadnou, ale chlapa ne. Mají jiné myšlení, nejsou tak empatičtí. Ještě že Jeníček nemá místo maminky dva tatínky :-)

    OdpovědětVymazat
  19. myslím, že s mým zlozvykem kousat si nehty, by se asi Jenda ubrečel k smrti... jsi výborná maminka ;)

    OdpovědětVymazat
  20. Jsi úžasná - myslím ten klid :-) a synátor má super tričko! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je to jediné, co v tu chvíli zmůžu - zachovat klid a čekat, až ho to přejde.

      Vymazat
  21. Třeba si myslí, že tepláky jsou jako lidi a že je to bolí..?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevím, Aničko. To by nám mohl vysvětlit jen člověk s PAS. Nevím, jak dalece chápe bolí x nebolí ap. Když se mně něco stane, tak se tomu směje. Marně mu vysvětluji, že to bolí. Ale s čuníkem ( v nácvicích sociálních situací) občas něco pochopí...

      Vymazat
  22. Teda, já stále obdivuju, jak to můžete vydržet. Když vidím fotky kvílejícího Jendy, vstávají mi chlupy hrůzou. jsem cholerik, netrpělivá, nervní. Skládám hluboký obdiv. Tentokrát lituju i manžela. Chudák. Za dobrotu na žebrotu ♥

    OdpovědětVymazat
  23. Jste úžasná a silná :)

    OdpovědětVymazat
  24. To je síla- asi máš silé nervy. Mi řvala dcera často- od narození- později, když zuila kvůli čemukoli- já ji šoupla do pokoje-že ji mám ráda a až se vyzuří at přijde.řvala tam třeba půl hodiny (už nepamatuju)- kdybych ji tam nezavřela, musela bych ji zřezat, což určitě není správné.takže tě obdivuju, ajk trpělivě zkoušíš, čím utišit.bys možná potřebovala odlehčit.máš běh na dlouhou trat. přeji hodně síly. až budeš potřebovat pomoc- pošli mi ho sem- vůbec nechápu, ale děti ze mě mají respekt a asi se mě bojí nebo co.mám prý přísný pohled...můžu klidně strašit .. a bude hůř.:-D

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...