úterý 18. září 2012

Kdo to byl?

"Kdo to byl?"  zeptala jsem se dnes několikrát.
Poprvé odpoledne na zahradě....
Chtěla jsem vědět, kdo hodil látkový míč do bazénu.
A Jenda na mě s ledovým klidem:

 "Asi vítr, Máchale!!!"

Chvíli jsem přemýšlela, KDE jsem to slyšela, až mi to došlo. To je přece z pohádky "S čerty nejsou žerty". Ta je teď Jendova oblíbená.

A fascinuje mě, že Jenda přesně ví, kdy má jakou hlášku z pohádky použít.


16 komentářů:

  1. Jeníčku, máš u mě další plusové body. Jsi vtipnej a chytrej kluk. U nás hláška "Spadne Ti to Máchale" padne každý den minimálně 1x :-) Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu je v TOMTO úžasnej, stejně jako Eliška. Kolik si toho oni zapamatují, kam já se na ně hrabu. Eliška umí x pohádek snad úplně nazpaměť.

      Vymazat
  2. Ano, pohádky a hlášky z nich jsou opravdu nesmtertelné, my si jimi doma také často odpovídáme a s Čerty nejsou žerty má mnoho využití. Jeníček to pronesl v opravdu správný okamžik :-)

    OdpovědětVymazat
  3. :-)))) miluji hlášky z filmu, tuhle ale neznám. Je dobrej!

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím, že by jsme ještě koukali, kdyby jsme do té jeho hlavičky viděli :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jeník by z pohádek mohl dělat doktorát. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-DDDD raděj kdyby uměl dělat potřebu na WC než blbé kecy.
      Budou rádi,když se naučí sám obléknout,možná podepsat a vyjde ze speciální školy v 18ti letech ze třetí třídy.

      Vymazat
    2. Děkuji za podnětný názor i za předpověď budoucnosti. Budu něco platit? :-P

      Vymazat
    3. Marci, Ja vymenim Matiskove curanie do zachodu za 10 vyrazov z Jendovej slovnej zasoby :-)
      Myslim ze Jendovi este vela vyrazov zostane, vymenis?
      Zuzana

      Vymazat
  6. Marci já si ted taky nějak víc uvědomuju,že malík replikuje.
    Jak se stěhujem a balíme věci je to znát ,že používá ke komunikaci slva a věty mé a holek ,ale taky trefí přesně smysl,takže to vyzí jako by užasně komunikoval.Kdo neví,tak se diví co furt máme :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Jenda je neuvěřitelně chytrej a ví, CO KDY má použít. Jako včera: Manžel šel za tchánem a říká Jendovi: "Jedu za dědou"..a Jenda na to: "Pozdlavuj dědu". Pro neznalé to vypadá, jak Jenda ví, co se sluší a patří a jak má dědu rád. OPAK je pravdou, Jenda se tchána bojí jak kříže, neuvěřitelně pláče, když tam má jít a pokud tam náhodou u nich je, tak s ním nekomunikuje.
      Když to přeložím: Babička (moje mamka) je u nás na návštěvě, když odjíždí, říká Jeníčkovi: "Jedu za dědou" a holky na to: "Pozdravuj dědu". :-)

      Vymazat
  7. Amélie tahle hláška je nesmrtelná :) i u nás se často používá. A z pana Anonyma si nic nedělej, Bůh ví, zda on sám tu třetí třídu speciální školy dokončil ;) Elee

    OdpovědětVymazat
  8. To jsem se nasmála -Jendo boduješ :D

    OdpovědětVymazat
  9. Myslím, že to je skvělé, úplně to vidím ...u nás tuto hlášku taky často používáme.
    Zřemě autistům pomáhá nápodoba reakcí z filmů i z okolí(viz pozdravujte dědu). Pak v dospělosti jen přiřadí k situaci tu správnou normu chování nebo reakci a pro okolí budou ok. Ukazovala jsem manželovi některé vaše články a ho napadlo, že Jeník reaguje jako počítač, který musí mít jednoznačné zadání, jinak se zacyklí. Jeník má velké štěstí, co pro něj děláte, kolik situací s ním trénujete. I když to je někdy těžké, když reaguje pláčem, ale tím to bude mít v budoucnu lehčí. Držím pěsti. Věra P.S. Normálně takové dlouhé komentáře nepíšu, ale fakt mě namíchl ten anonym tady, fuj.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahojh,naše Klárka to taky začíná dělat.Né jako reakci na něco,ale sama pro sebe si povídá,nebo předvádí.Můžou to být úryvky z pohádek,nebo třeba něco co říkala paní učitelka ve školce apod.Jana

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...