pátek 14. září 2012

Papám hruštičku


Poslední roky na tom byl Jenda s výběrem jídla velmi mizerně.
Občas se mi povedlo nalákat ho na něco nového, ale většinou jedl suchý rohlík.


Má rád Kinder řez, suchý rohlík, Brumíka a občas nudlovou polévku.


Kolem Mc Donalda často nejezdíme, ale pokud ano, tak mu kupuji Happy meal - hranolky, kuřecí nugety a jablečný džus.



S pitným režimem je na tom Jeníček podobně.
 Dříve pil JEN z láhve od Aventu a jedině "růžové" pití (vodu se šťávou). Poslední měsíce má rád obyčejnou vodu, minerálku ředěnou vodou nebo jablečný džus. Ale voda vede vždycky.
Většinou pije z lahvičky, ale umí se napít i z hrnečku. V poslední době ho lákám na hrnek s Krtečkem a občas si dá říct.

Pokud nepije vůbec, tak mu dávám vodu stříkačkou, nebo "volám" na pomoc plyšáky. Čuník nebo zajíc počítají do pěti nebo do deseti (odhadnu to podle nálady Jendy) a po tu dobu "musí" Jeníček pít.
Už se to naučil, tak s tím (většinou) nebývá problém.


Jenda má rád maliny, borůvky a jahody, ale to je v místních obchodech většinou nedostatkové zboží.


Jednu chvíli jedl přesnídávku, rohlík s marmeládou nebo Bobíka, ale po pár dnech ho to vždy přešlo.


A dnes mě překvapil.
Nachystala jsem pro Elišku ovoce. Pokud holkám ovoce neumyju, nenakrájím a nedonesu pod nos, tak si nic nevezmou.




Jendovi se "nic" nesmí vnucovat, protože jinak se šprajcne a nic nechce (dělat nebo jíst).



Nakrájela jsem ovoce a než jsem ho odnesla Elišce do pokoje, tak jsem ho "nenápadně" zapomněla na gauči.


Říkala jsem si, zda se Jenda "chytne" a nebo ne.


Odešla jsem do kuchyně vařit a najednou slyším:


"Papám hluštičku, je moc doblá..."


Dokonce v poslední době sám od sebe začal používat slovíčko "plosím plosím", aniž bych to z něho musela "páčit".


Dělá mi radost.
 Každý den nějakou maličkostí.


17 komentářů:

  1. Koukám, že jsi pro holky, musela nakrát hruštičku novou :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jeníček je bezva a dělá pokroky. To je znát. Měj co nejklidnější víkend. Tina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, víkend...zase bude víkend... Děkuji za přání, Tinuško.

      Vymazat
  3. Marcelko, moc ti to přeju. Máš starostí nad hlavu, kam se koukneš a tohle je fakt radost. Teď budeš po době "nastražovat" mističky, třeba Jendovi zachutná i další ovoce.
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mu takhle roky vystavuji na linku jogurt, přesnídávku, Kinder řez, termix ap. a on se občas "chytí".

      Vymazat
  4. Hruštičky jsou dobré a takto připravené, jak kdyby volaly - ochutnej si mě. A že přišly vhod je bez diskuze, Jeníčkovo ocenění "je doblá" to potvrzuje. ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jeje...hrneček s kretčkem. Vím, že je to infantilní,ale ten jsem koupila k svátku příteli :) Vypadalo to, že z něj má radost a pokažde si do něj ted dělá čaj =) Jako malý měl krtečka moc rád. Já zase maxipsa fika, ten je nej!!!! Přeju hodně zdaru a síly. At Jenda papka a pije za dva!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to infantilní. Hrnek s Krtkem nebo s Maxipsem Fíkem je přece hezký...a potěcha oka je také důležitá.

      Vymazat
  6. To je dobře, hrušky jsou dobré. Moje vnučka, když byla malá, chtěla pít jen z matčina prsu a tak jsem si říkal po kom asi je. :D

    OdpovědětVymazat
  7. No prima! Mám radost s Tebou, že si Jeníček dal hrušku a zdá se,že i s chutí.Moc přeju,abys měla úspěch i s dalším jídlem.
    A mimochodem, taky mám radši,když mi někdo ovoce nakrájí,oloupe,přinese... (ale on to většinou nemá kdo udělat) :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak i já bych se nechala obskakovat oloupaným, nakrájeným a doneseným ovocem. S láskou chutná jídlo mnohem lépe.

      Vymazat
  8. Je vidět, že hruška Jeníčkovi chutnala :)
    Zdravím a přeju krásný víkend :)

    OdpovědětVymazat
  9. Jeste jsem sem zadny komentar nenapsala, ale ted proste MUSIM..je to nadhera..uplne mi prejel mraz po zadech(takovy ten prijemny) :-)) Mam z toho radost! Jenda je sikula..a Vy uzasna.. At se Vam nadale dari,Marcelko..
    S.Soldanova

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za ODVAHU napsat první komentář. Přeji příjemný víkend a slunce v duši.

      Vymazat
  10. Marcelko je vidět, že máš Jeníčka opravdu přečteného i pozpátku a víš jak na něj! Jsi opravdu úžasná, to neopisuji, to je PRAVDA!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...