čtvrtek 20. září 2012

Nespoléhat na cizí osoby?

Dnes jsem trošku v  šoku.
Jenda chodí přibližně jednou za týden (ve čtvrtek) s asistentkou asi na dvě hodiny na kočárku ven.
Těším se na tu dobu, protože mám "relativní" klid.
Dnes jsem v tu dobu dojela nakoupit, na poštu, do lékárny, koupila jsem Elišce v papírnictví fixy a obaly na sešity, došla jsem do zámečnictví udělat nové klíče a umyla jsem podlahu v celém domě.
Ty dvě hodiny pokaždé lítám jako fretka.
Neexistuje si sednout a odpočívat.
Když jsem si po dvou hodinách sedla, abych načerpala sil, slyšela jsem Jendu klepat na dveře .
Podepsala jsem asistentce papír, že byla 2 hodiny s Jendou na procházce a domluvily jsme se na další čtvrtek.


Když jsme se s Jendou přesunuli do ložnice, šla jsem na záchod a Jenda říká Elišce, že ho Láďa praštil po hlavičce a že říkal, že maminka je kráva.


- "Ploč je maminka kláva?" říká se smutným nádechem v hlase Jenda....

...že by mě měl opravdu rád?...problesklo mi hlavou.
Vracím se z koupelny a zaslechnu, jak Jenda říká Elišce, že Láďa říkal "ty vole a hajzle"....


Už dvakrát se stalo, že Jenda přišel z procházky a během pár minut, když jsem po něm něco chtěla, mi řekl "hajzle nebo ty vole"...
Vždycky ve mně hrklo a přemýšlela jsem, KDE to slyšel.


V duchu jsem podezírala holky, i když doufám, že takhle nemluví a nikdy jsem je neslyšela...
Napadlo mě, že tak mluví "mládenec" asistentky, ale nechtěla jsem ho podezírat.

Okamžitě jsem napsala sms-ku asistentce, že Jenda říkal, že ho Láďa praštil a že o mně říkal, že jsem kráva a že si nepřeji, aby chodil s Jendou na procházku.
Od začátku tahle asistence vrže - Jenda na procházky nechce chodit, má rád interakci jeden na jednoho a pokud se asistentka věnuje mládenci, tak je tam Jenda možná na obtíž?


Nejsem rasista, nevadilo mi, že je mládenec tmavší pleti, ale vadilo mi, že se mě asistentka nezeptá. Platím ji za práci s Jendou, nikoliv za rande s klukem.

Jeníček vždycky pláče, když má jít ven  a asistentka se NIKDY nezeptala, zda může k asistenci přibrat druhou a třetí osobu (někdy i 12 letou sestru), ale protože to je skoro jediná doba, kdy jsem bez Jendy a jiného asistenta nemůžu sehnat, tak jsem mlčela.
Mrzelo mě, že na ni není spolehnutí a že nechodí včas. U Jendy závislého na přesném čase, to je docela velký problém.
Občas přijde na hodinu a půl Tadeáš, ale tam se o pravidelnosti mluvit nedá.


Mlčela jsem celý rok a půl, ale dnes mi došla trpělivost.
MOJE dítě NIKDO otloukat nebude.
Proboha.
Nebiju ho já, proč by měl někdo naprosto cizí?!!!
Na sms-ku asistentka vůbec nereagovala a volat se mi nechtělo. Jenda mě stejně nenechá mluvit do telefonu. Chci si s asistentkou promluvit OSOBNĚ - z očí do očí. Doufám, že budu mít odvahu a v poslední chvíli necouvnu.
Asi to zapře, ale Jenda neumí lhát a navíc to, že jsem kráva nemohl NIKDE slyšet....
Možná přijdu o asistentku, ale Jenda musí vědět, že mi na něm záleží a že ho neodkládám NIKAM, kde ho budou bít a sprostě mluvit....

25 komentářů:


  1. O-ou. Nuz, k praci s detmi treba mat vztah. A dvojnasobne k praci s detmi autistickymi. To tejto slecne evidentne chyba.

    Neviem, ako to funguje - ak ju mate cez agenturu alebo nejaku instituciu, myslim, ze by ste mali napisat oficialnu staznost. Jednak kvoli vasmu dietatu, ale aj preto, aby sa nieco podobne nestalo dalsim detom, s ktorymi slecna bude chodit na prechazky.

    Drzim Vam palce, rozhodne necuvnite, mate pravdu!

    OdpovědětVymazat
  2. Propána, co je to za holku, když chodí s takovým hulvátem...Budu držet palce, ať ten rozhovor zvládneš!

    OdpovědětVymazat
  3. Je mi moc lito, jak to s asistentkou dopadlo. =(
    Ale rozhodne se nedej, takove chovani je nepripustne.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je mazec :-( Škoda, že nebydlíš blíž, domluvila bych ti naši asistentku ze školy, její vztah k "jiným" dětem, to je teda opravdu o něčem jiném.
    A před tebou opět smekám, stihnout to, co jsi popsala za dvě hodiny, musela bych mít někde dobíjecí stanici :-)

    OdpovědětVymazat
  5. To je teda děs! Já vím,že to není jednoduché najít asistenta pro Jendu, z nebe bohužel nepadají.Ale tohle si opravdu nesmí dovolit ani ona,ani její přítel,který tam ještě ke všemu nemá vůbec co dělat.Marci,nedej se!Taky neumím být tvrdá,ale ubližovat Jendovi a vyjadřovat se před ním takhle,to prostě nesmí.

    OdpovědětVymazat
  6. Chtěla jsem napsat to co vyjádřili čtenáři přede mnou, Amélko nedej se - hlavně nedej Jeníčka. Tohle není dobré, není to pomoc.

    OdpovědětVymazat
  7. Marci, jak vzdy pises ze asistenicie je malo a ze si rada ak niekoho najdes tak som si myslela ze ti napisem nieco o tom ze by si to mala nejak prejst len dohodou, ale to ze jej priatel bije Jendu a nadava tak to asi uz nejde. Blbe je ze nakupit a umyt podlahu potrebujes.

    OdpovědětVymazat
  8. Ta snad ani není možné! Amálko, držím ti palce, tohle musíš jednou provždy vyřešit. Tady jde o dítě a nesmíš si nechat nic líbit. Určitě najdeš jinou asistentku nebo asistenta. Hlavně se neboj a neztrať odvahu. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tedy nemám slov. Úplně mi to vyrazilo dech! Samozřejmě si dovedu představit, že práce s dětmi je velmi náročná, ale proč to ta slečna dělá, když k nim evidentně nemá vztah? Určitě bych to řešila nějakou oficiální stížností, takovéhle chování je naprosto nepřípustné. A že bych jí už dítě nikdy nesvěřila, asi dodávat ani nemusím.

    OdpovědětVymazat
  10. tak to je teda neco... ja s moji povahou bych si hned stezovala nekam vis, protoze takto "otloukat" a mluvit pred jakymakoliv detma - natoz autistickyma mi prijde krajne nevhode az sproste. V dnesni dobe aby se opravdu clovek spolihal jen na sebe ... Tohle mi prijde vazne smutny..

    OdpovědětVymazat
  11. Marci, to je desny. Asi bych si to s ni vyrikala a i s jejim nadrizenym - jestli nekdo takovy je?
    I kdyby se nic zavazneho neprokazalo, tak uz jenom to, ze si bere dalsi osoby na hlidani, by me dost nastvalo. Kdyz je vic osob, tak je naprosto rozptylena pozornost na Jendu, snadneji se neco muze stat.
    Jinak moje zkusenost - vyzkousela jsem par chuv pro dceru a osvedcila se mi nakonec pani 65 let. Mlada chuva si s ni sice hezky vyhrala, ale byla naprosto nespolehliva, co se tyce dochazky. Starsi generace si umi vic vazit prace, mi prijde.

    OdpovědětVymazat
  12. No to je hrozné! Rozhodně ti přeji hodně sil, aby jsi jí to řekla. Pa. Tina

    OdpovědětVymazat
  13. ukončit spolupráci na hodinu. Jarka

    OdpovědětVymazat
  14. No Marcel, me to sokovalo taky. Myslim si, ze ona uz po ty sms nedorazi. Urcite bych to nenechala jen tak- bud na ni napsat stiznost, nebo jestli nekdy bude potrebovat reference pro dalsi praci, tak rict presne jak to bylo. Ale probuh, ta at se nevrha na praci s detma!!!
    Uz sem napsala do my bejvaly skoly, na koho bych se mohla obratit a kam vyvesit inzerat (radeji bych doporuceni od profesoru). Tak snad se brzy ozvou!

    OdpovědětVymazat
  15. Jenda už dávno věděl proč s ní nechce nikam chodit-a ted je to jasné!!!!!! Taky jsem uvažovala o asistenci pro syna,ale právě se bojím , že nebudu vědět co se sním dějě a jelikož nemluví, tak by mi to ani neřekl:-(((

    OdpovědětVymazat
  16. Ano, ukončit, stejně už byste nikdy nevěřila a nebyla v klidu, pokud by Jeníček byl s touto asistentkou.
    Sleduji váš blog asi dva roky a nevycházím z údivu nad pokroky, které Jenda dělá díky vám. Byla by velká škoda, kdyby ho nějaká taková nepříjemná zkušenost hodila zpátky.
    Při dnešní nezaměstnanosti, nenašla by se paní v důchodu, bývalá sestra, učitelka, která by si pár korun ráda přivydělala? Zkusit vyvěsit letáčky po okolí.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  17. Děti nikdy nelžou, když se nim něco nelíbí, nenech se jí ukecat, ale je škoda, že bys neměla už vůbec nikoho na hlídání. Řekni to naplno že je cikán a hned je mi jasné odkud má Jeník ty slova. Těm jde jen o prachy.

    OdpovědětVymazat
  18. Amélko,mám slzy v očích...no to snad ne :-( .Přeji pevné nervy,klidný hlas,jasné argumenty a odvahu!!!

    OdpovědětVymazat
  19. Strasne... Drzim pesti at se konecne najde nekdo spolehlivy, bez toho to opravdu nejde.

    OdpovědětVymazat
  20. To je teda síla... Ale jak píšeš, tak stejně byla nespolehlivá. Proč vlastně dělá asistentku, když při tom courá s klukem?? Ty dvě hodinky "volna" musely být pro Tebe potřebné, ale Jeníček je přednější!

    OdpovědětVymazat
  21. Bože můj... Informuj nás o dalším dění (Jestli to bude možné).

    OdpovědětVymazat
  22. Mne taky prosim informujte - doufam, ze ta holcina nebyla po verejnem pranyrovani take verejne popravena - bez soudu na zaklade svedectvi vaseho synka a mohutneho pritakani ctenaru vaseho blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě že se dívčině NIC nestalo. Napsala jsem jí smsku IHNED potom, co mi to Jenda řekl. Týden na ni nereagovala, ale dělala mrtvého brouka. Po týdnu se jakoby nic smskou zeptala, zda má přijít v obvyklou dobu. Odepsala jsem, že jsem čekala nějakou odpověď na svoji zprávu. Samozřejmě napsala, že její přítel Jendu nepraštil... Odepsala jsem, aby přišla za týden, ale bez svého přítele. Neodepsala. Tak ve čtvrtek uvidím...Chci si s ní o tom promluvit, nikdo jiný se na hlídání nenaskytl...

      Vymazat
  23. Znám situaci moc dobře,zažívám si něco podobného.Těžké je někoho shánět,těžké je své dítě bránit-vždy je to na úkor sebe a ztráty i těch 2 volných hodin týdně při kterých se můžeme přetrhnout abychom stihli vyřídit co potřebujeme.Ale než takovou pomoc tak raději žádnou!Striktně bych asistence zakázala při asistencích mít někoho u sebe,ten Váš placený čas je jen pro ní a syna a ne na randění...Držím palce,snad to asistentka pochopí.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...