středa 12. září 2012

Počítání do pěti a dvojice obrázků


Počítání jde Jendovi bravurně, takže s tímto úkolem nemá problémy.
Napočítat do pěti pro něj není problém.


Nechala jsem ho ten úkol udělat dvakrát a podruhé se jednou spletl.




Je moc zbrklý a někdy moc spěchá a nepřemýšlí.




Asi to chtěl mít rychle za sebou.


Ještě měl odpovídat na otázky:
- kde jsou čtyři jablíčka?
- kde jsou dva puntíky? ap.


Nechtělo se mu, ale "musel".


Je to příprava na školu.
V lednu by měl jít k zápisu do školy.
Prvního února mu bude šest let.



Nějak si ho ve škole nedovedu představit.


Paní z PPP řekla, že ho mám dát do "zvláštní  školy", což vůbec nemám v úmyslu.


Nejspíš dostane odklad.

U holek jsem neváhala, i když Eliška na tom "sociálně" nebyla nejlépe a navíc byla červencová. Ale nakonec šla v šesti letech a jsem za to ráda. Nedala jsem ji do místní velké školy, ale do školy vzdálené asi devět kilometrů, kde jsem věděla, že bude ve třídě méně dětí a "individuální" přístup.

U Jendy zatím tápu - zvláštní škola? Odklad? Domácí škola? Malotřídka s IVP?
Zatím u mě vede varianta odkladu školní docházky o jeden rok a potom (podle jeho úzkostí) buď malá venkovská škola s asistentem nebo domácí škola.


Uvidím. Ještě pořád mám čas se rozhodnout.
A vzhledem k tomu, že ani nevím, KDE budu za rok, tak to zatím nechávám "plavat".


I dvojice obrázků Jenda s malou nápovědou zvládá...


Ke kartáčku patří zubní pasta, k zámku klíč, k tužce ořezávátko, k mističce lžíce, k čepici šála ap.


Pokud po něm nechci verbální projev, pak zvládá kolikrát i to, co bych si myslela, že nezvládne.


Pokud po něm chci, aby mi něco řekl, pak jde do afektu... a nedozvím se od něj nic...

14 komentářů:

  1. Marci, já myslela, že je Jeník o fous starší, oni jsou s Lukášem jen o necelé dva měsíce:-). Taky nás na začátku příštího roku čeká zápis a stejně jako ty si nedokážu představit Lukáše coby školáka;-). Zvláštní škola by se mi pro Jeníka taky nelíbila, přijde mi, že by to "zabilo" vše to, co s ním a pro něj děláš, že by tam "ustrnul" nebo jak to napsat...my tu máme právě malotřídku a s Lukášem do loňska chodila do školky (do druhé třídy teda) holčička autistka, ještě kombinovaná s nějakým dalším postižením...a letos od září nastupovala tady u nás právě do školy:-), takže myslím, že nějaká menší vesnická škola s vstřícným a malinko umožněným individuálním přístupem v kombinaci s asistentem by byl fajn nápad;-). Ale myslím, že je rozumné, že to zatím necháváš koňovi, uvidíš, jak bude vše vypadat v následujících týdnech a měsících a prostě to pak pojmete tak, jak to vyplyne. S Jeníkem to oba zvládnete určitě krásně, jste moc šikovní:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Odklad doporučuji, dítě dozraje, trochu zklidní.

    OdpovědětVymazat
  3. Popravdě řečeno, ani já si Jeníčka ve škole nedokážu představit. Myslím, že by ten roční odklad byl nejrozumnější. Podle toho jaký Jeník udělal pokrok za poslední rok, jsem přesvědčená, že by mu ještě jeden k dobru moc pomohl a pak by mohl do normální školy. I když ta varianta s domácím vyučováním taky není špatná, vždyť už svýn způsobem, něco takového spolu každý den děláte.

    OdpovědětVymazat
  4. No ale copak navštěvovat speciální školu je nějaká hrůza nebo ostuda? Poskytují speciální péči hendikepovaným dětem, stejně jako speciální školky. Náš Štěpík by do normální školky ani za dva roky do školy prostě nemohl. Dovedu si představit, jak by asi rušil výuku křikem a zdravé děti ve třídě by nezvládaly soustředit se na to, co mají dělat. Následně bych byla rodiči těchto dětí ukamenována ;) Mimochodem ve speciální školce s dětičkama tvrdě makají, konkrétně našemu drahouškovi to tam moc prospívá. Takže Petro, speciální školy ani školky nic nezabíjejí, naopak, snaží se vzdělávat děti, které z klasických vzdělávacích zařízení dělají kůlničku na dříví ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Speciální školky a školy by byly fajn, KDYBY byly v dosahu rodinám s handicapovanými dětmi.

      Vymazat
    2. No, někteří je v dosahu mají. To už je úděl lidí, kteří žijí v menších obcích, že pokud potřebují něco extra, musí dojíždět.

      Vymazat
  5. Jenda je sikovny. Vyber skoly je samozrejme jenom na tobe, ale ciste podle meho pohledu domaci vyuka by nebyla uplne nejstastnejsi reseni, a to proto, ze by Jenik nemel moc sanci se trochu otrkat a zbavit se alespon castecne tech uzkosti. Tim ze bude porad doma se tahle uzkost z lidi jenom zhorsi. A ty si taky potrebujes obcas vydechnout. Me by k nemu sedela ta malotridka v kombinaci s asistentem. Ale to je jen muj nazor, ty urcite poznas, na co tve dite staci a co je pro nej nejlepsi. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Člověk často ani neví zítřejšího dne, tak vážně není proč to zatím řešit. Čas to nejlépe vyřeší sám. :)

    OdpovědětVymazat
  7. To je těžké rozhodování, to je bezesporu. Myslím si, že než začneš uvažovat o integraci ve škole, bylo by možná dobré, aby Jeníček pravidelně navštěvoval předškolní zařízení. Vím, že nemáš jednoduchou situaci, ale bohužel si myslím, že jestli nezvládne školku (i když s asistentem apod.) tak v běžné škole by byl ztracený. Potom bych opravdu uvažovala spíš o speciální škole.Domácí výuku vidím jako nejkrajnější řešení už jenom z toho důvodu, že doma jsou ti naši autíci jako ve skleníku a jestli chceme, aby byli alespoň částečně schopni se o sebe postarat v budoucnosti, musí ven, ať se nám to líbí nebo nelíbí. Držím palce.

    OdpovědětVymazat
  8. Myslím, že pro rozhodování bude klíčové vědět, nakolik je Jeníček schopen se adaptovat v kolektivu dětí. Pobyt ve školce by napověděl víc. Šárka

    OdpovědětVymazat
  9. Jeníček je šikovný. Moc se mi lbí jeho soustředěná tvářička při počítání. Nechci ti radit, kam dát Jeníčka do školy, ale vyslovím jen svůj názor nebo spíš zkušenost. Byla jsem zaměstnaná ve škole a měli jsme tu chlapečka, který s asistentkou, dělal velké pokroky, že i maminka, která se mu doma věnovala, tak jako ty Jeníčkovi, byla překvapena.

    OdpovědětVymazat
  10. Já se přidávám k těm, kteří si nedovedou Jeníčka představit ve škole. Opravdu v poslední době dělá pokroky a myslím, že za ten rok by to bylo nejlepší, ale uvidíš, ještě je času....

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, Amelie, taky nemůžu radit, ale jak Jeníka a tebe sleduju, radila bych jakoukoli malou školu s asistentem - za rok. Nevím, jestli ho budou v "normální" třídě chtít, z těch mála zkušeností, co mám, vím, že autistovi pobyt v běžně zařízené třídě nevyhovuje a rodiče zdravých dětí pak píší i petice, že se jejich děti nemůžu normálně učit. Kdyby měl Jeník takový zážitek, pak už by nikam nechtěl. Přeju hodně spokojenosti!

    OdpovědětVymazat
  12. Já se přimlouvám za odklad a pak normální školu s asistentem. Nejen kvůli Jeníčkovi.

    Můj synek měl loni v soukromé školce spolužáka, který byl "jiný" - nemluvil, děti spíš bouchal... Ve státní školce ho "nechtěli", že by s ním byly problémy (asi jako Jeníčka v té místní školce).

    Na reakci mého syna bylo vidět, jaká je to sociální výzva pro ostatní děti. Potkávat každý den ve školce dítě, které je jiné.

    Učitelky ve školce děti skvěle vedly k přijímání odlišnosti. Prospělo to všem dětem; nakonec dokonce děti našly cestu, jak si společně hrát. Myslím, že hlavně se všichni společně naučili, že před problémy se neutíká a že se nevzdáváme.

    Uvědomila jsem si tehdy, o co přicházejí děti ve školkách a školách, které k integraci nejsou vstřícné.

    Držím vám Amélie palce. Jeník dělá obrovské pokroky a kolem 6tého roku věku děti skokem dozrávají; třeba vás letos čeká rok plný příjemných překvapení.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...