neděle 16. září 2012

Nevím proč pláče


Jenda často pláče.
Většinou vím důvod.
Většinou vím, co je příčinou jeho pláče nebo vzteku.

Někdy však Jenda vyvádí a pláče... a já nevím PROČ...


Vypadá to, že k tomu nemá žádný důvod... ...ale určitě má...


Nikdo mu nic nedělá, nic se (zdánlivě) nestalo a přesto upadne do afektu.




Z nějakého důvodu pláče, jen mi to "neumí" říct.



Takhle ječel asi hodinu předevčírem večer.


Snažila jsem se zjistit příčinu, ale Jenda na otázky neodpovídal....


... proč pláče jsem se tedy nedozvěděla.


 I holky přiběhly z pokojíčků zeptat se, proč Jenda pláče.
Na pokus zklidnit ho reagoval ještě větším afektem, tak jsem ho nechala být, jen jsem byla opodál kdyby něco potřeboval.



Nakonec tak dlouho plakal, až se uřval...


...nebyla jiná možnost.


Nenechal se nijak utěšit.


7 komentářů:

  1. Třeba k tomu pláči nemusí mít zrovna nějaký pádný důvod. Třeba je Jeníčkovi jen smutno a potřebuje ze sebe nějakým způsobem dostat emoce. Jak snadné by to bylo, kdyby se nechal obejmout a utišit. Moc mu přeju, aby takových plačtivých chvil, měl co nejméně.

    OdpovědětVymazat
  2. Všechny děti potřebují plakat. Třeba nad nějakou vzpomínkou. Ale je dobré vědět, že projevuje jiné city než třeba ten vztek. Věřím, že je to pro tebe velmi těžké. Jednoho dne ze svého srdíčka budeš mít hřejivý pocit :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Musi to byt pro vas i pro Jenika tezke ,kdyz nedokaze vysvetlit proc place ,ale urcite k tomu ma duvod.Kdyz ho takhle vidim tak mi ho je lito ,vlastne vas vsech.

    OdpovědětVymazat
  4. Dovedu se do tebe vžít, že tě jeho pláč trápí. Nejspíš deprese, nebo tzv. denní sny, které občas znám taky. Padne na člověka z čista jasno taková bezdůvodná beznaděj, že není nic čím by se člověk nadchl nebo potěšil. My dospělí se s tím pocitem většinou vyrovnáme. Ale u něho, jako u dítěte, to bude o to horší.

    OdpovědětVymazat
  5. Prostě mu bylo asi smutno,ale dovedu si představit, jak ti muselo být. Nejlepší asi bylo ho prostě nechat. Cítil se zklíčeně a tak se z toho vyplakal. Každý chce být chvíli sám se svými chmury

    OdpovědětVymazat
  6. Nemůže to být třeba něco jako bolení hlavy, celková unavenost organismu a s tím spojený nepříjemný pocit, nebo plynatost? Nebo tyto pocity Jenda umí diagnostikovat a říci?

    OdpovědětVymazat
  7. No, to by mne také trápilo, kdybych nevěděla jak mu pomoci. Ale snad se časem i tohle naučí zvládnout a aspoň říct co se děje.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...