úterý 27. listopadu 2012

Den otevřených dveří


Dnes jsem byla s Eliškou na jednom gymnáziu.


Pořádali den otevřených dveří.
Zpočátku jsem se bála cesty. Nikdy jsem v tom městě sama nebyla a nevěděla jsem, kde ta škola je.
Poslední měsíce se snažím zvednout z prachu ty zbytky sebevědomí, které tam ještě zbyly, a řekla jsem si, že to přece zvládnu.
Je to přesně tak, jak se říká: "STRACH má velké oči"...
Zvládly jsme to v pohodě.


Prohlédly jsme si šatny....


...nástěnky...


... učebnice, které používají na výuku jazyků...


... ale také učebny chemie, fyziky nebo biologie...




Eliška si prohlížela vzorečky na nástěnkách a děsila se, co by ji čekalo, kdyby na tuhle školu šla...



Tyto výrazy a vzorečky jsem milovala.


Úprava výrazů - to bylo moje.
A to je přesně to, co Eliška nesnáší.



Pod mikroskopem jsme si mohly prohlédnout cibuli, list nebo blechu...
Vybavilo se mi, jak jsme kdysi ve škole pitvali žížalu.


Mně osobně se na gymnáziu moc líbilo.

Zavzpomínala jsem na svá školní léta na gymnáziu a věřte, že bych se hned vrátila zpátky.
Tehdy se naši rozváděli, otec mi pak umíral na rakovinu, ale pořád to byla ještě relativně " bezstarostná" léta.
Jak jinak je to teď...
Cestou zpět jsem Elišce ukázala, kde je vlakové a autobusové nádraží. Je to asi 5-10 minut chůze, takže žádný problém.
Kdyby se Eliška náhodou na tuhle školu dostala, aby byla "v obraze". A i tak bych ji tam vzala ještě několikrát, aby přesně věděla, kde co je a nacvičila si cestu.

Elišce se tam moc nelíbilo, všechno ji děsilo.
Bojí se změn, nových spolužáků, dojíždění, přechodu na  jinou školu, ale zvládne to.
Společnými silami to zvládneme.
Má přece maminku, která jí bude vždy oporou, ať se stane cokoliv.


7 komentářů:

  1. Ačkoliv změny také nejsou zrovna parketou, kterou bych preferovala přechod na střední školu pro mě byl vymodlenou metou a nemohla jsem se dočkat až ta vytoužená chvíle nastane a zbavím se základky. Eliška to rozhodně zvládne, jen a´t se ničeho nebojí, držím ji palce ;-) Mě taky chvíli trvalo než jsem si na nové, středoškolské prostřed, zvykla a to jsem se tam moc těšila. A dnes jsem spokojená jak želva.

    OdpovědětVymazat
  2. Držím palce :-)
    Já byla včera s předškolákem (a další drobotinou) na dnu otevřených dveří na své bývalé základní škole - a taky bych se hned vrátila. Ta bezstarostná doba, kdy byl celý svět tak krásný a dobrý.....

    OdpovědětVymazat
  3. Neboj se, to pujde, chce to klid, nezmatkovat, spoluzakum se priznat rovnou, ze komunikace neni moje silna stranka, ale ze jsem pratelska, hodna, rada pomuzu s anglictinou a ze obcas potrebuju "nakopnout" abych se rozmluvila. Neni potreba aby vsichni vedeli o co presne jde. Takhle nejak jsem to udelala ja, nebo teda nasi, ja jsem sla na osmilety gympl a nebyla jsem skoro vubec schopna s nekym mluvit. a hned se na me spoluzaci i ucitle divali uplne jinak a snazili se mi pomoct, za coz jsem jim nesmirne vdecna. Jinak, pokud clovek urcite neplanuje jit na vysokou, gympl neni uplne nejlepsi reseni (nevim, jestli o ni Eliska aspon uvazuje, jen me to tak napadlo). I kdyz vysoka skola je z hlediska kolektivu nejlepsi, tady je svym zpusobem "divny" nebo "zvlastni" temer kazdy clovek, zpravidla cim vyssi titul, tim vetsi blazen :-). I kdyz to pochopitelne neni pravidlo a neplati to u vsech. Nektere z nich mam moc rada, nektere ne, a na nekterych me fascinuje kombinace vysoky titul, nebo spousta titulu v kombinaci s uplnym oddtrzenim od reality a absolutni neprakticnosti :-D. Takze ja se tu citim skvele a nasla jsem spoustu kamaradu :-). Drzim palce. Misa J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasim s Misou.
      Taky si myslim ze nejlepsi je se priznat rovnou. Ja to na gymnaziu neudelala a dnes toho lituju. Ted v praci to par lidi vi a divaji se na me uplne jinak, snazej si mi pomahat, atd.
      Ze skol mi taky nejlip vyhovovala vysoka. Jak z hlediska uceni tak z hlediska kolektivu.
      Jo, a vzorecky taky, presne jako Eliska, nesnasim.

      Vymazat
  4. Vzorečky... to je přesně to, co taky nemám ráda...

    OdpovědětVymazat
  5. Taky me napadlo, jesli je gympl to nej reseni, prece jen jsou tam matika a jazyky dost obtizne oproti ostatnim SS. At pak neni smutna, pokud by spadla na spatne znamky.... M.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...