pondělí 5. listopadu 2012

Dříví řezat zakázáno


Před pár dny jsem chtěla jít s Jendou na procházku.


Oblékla jsem ho a řekla jsem mu, ať jde na zahradu a počká na mě.


Otevřela jsem dveře a obouvala jsem si v chodbě boty.


Jenda se okamžitě vrátil domů, sedal si na zem a plakal.


Zacpával si uši a nebyl k utišení.
Nebyl schopen mi říct, CO mu vadí, nebo co se stalo.


Teprve po chvíli jsem pochopila, proč brečí.


Naproti nás řezal soused dříví.


Jenda ječel a odmítal jít na procházku.


Nakonec jsme to vyřešili odjezdem autem do několik km vzdáleného parku.


Byla by škoda toho nevyužít, když už se konečně odhodlal ven.


Druhý den jsem jela s Eliškou nakoupit a ona se mě ptala, zda mi vadí ten hrozný zvuk, že jí strašně.


Řekla jsem jí, že mně NE.
Nevnímám to.


Teprve když mě oni dva upozornili, že jim to vadí, tak jsem řezání dřeva zaregistrovala.


Za ta léta se svými autisty jsem se naučila ignorovat některé zvuky, nevnímat postopadesáté tu samou pohádku, nevnímat několikahodinový nepřetržitý řev ..
....a zvuk cirkulárky je proti tomu procházka růžovou zahradou...


8 komentářů:

  1. Teda, ani se Jendovi nedivím, že se šprajcnul... Když slyším cirkulárku, tak to ve mě taky nevyvolává žádné libé pocity a to si to dokážu zdůvodnit. Chudák autík z takového randálu musí být úplně mimo!

    OdpovědětVymazat
  2. Jeden velky rozdil mezi "normalnim" (neurotypickym) clovekem a autistou je ze vy dokazete nevnimat zvuky ve svem okoli a my NE. Kdyz ma v me blizkosti nekdo pustenou televizi tak ja proste nedokazu ji "neposlouchat" ani kdybych 100x chtela. Je pro me nemozne si treba cist kdyz je pustena televize. Stejne je to v autobuse nebo tramvaji, jsem proste nucena poslouchat vsechny lidi okolo sebe. Mozna je to pro vas nepochopitelne, ale pro me je cesta autobusem z toho duvodu strasne vysilujici. A jeste horsi jsou zvuky jako treba motorova pila nebo brecici deti. Takze se Jendovi ani Elisce ani trochu nedivim ze se jim ven nechtelo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak to, Katy, je. Já si klidně čtu u televize nebo v tramvaji. Mí autisté vnímají i ty zvuky, které já "normálně" neslyším. Ve středu jsem byla s Eliškou u doktorky na očkování, asi minutu slyšela brečet miminko a přišlo jí to strašný. Tak jsem jí řekla, že ona brečela i 14 hodin denně...

      Vymazat
  3. V tom případě mám v sobě autistické prvky rovněž, neb zvuk cirkulárky, motorové pily, sbíječky,cesta autobusem,kde někomu hraje hudba, brečící děti (respektive řvoucí) i zcela obyčejný tikot hodin mě naprosto paralyzují. Plně s dětmi soucítím

    OdpovědětVymazat
  4. To ano,sebezáchranná reakce těla.
    Každý den jsme opravdu vystaveni mnoha zvukům, u mne bytě například zvuk výtahů, lednice, často i z dálnice. když otevřu okno... a buď tomu ráda, jinak bys z Jeníka dostala tinitus.
    Ale je zajímavé, že jemu ten vlastní řev nevadí. Zeptej se ho proč. :D
    Přeji tě hezký a tichý zbytek dne.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem na tom stejně jako Jitka. Ohledně hlasitých zvuků mám stejné problémy. Dneska jsem musela v práci odejít ze své kanceláře a vyloženě utéct o několik pater po budově výše, protože se pustili do vysávání koberců průmyslovým vysavačem (a to bylo přes zeď).

    OdpovědětVymazat
  6. Ale to je pochopitelné,že každý vnímá jinak,protože slyšíte častý vřískot Jendy & spol.,odbouráváte cirkulárku,jen kdyby dětičkové mlčeli,tak by se Vám taky zařízla do ucha,né,že ne,jste nastavená na jiné vjemy a pohlcuje Vás to.To je normální.Pokud matka vnímá primárně své dítě,vypouští okolní svět,to je myslím úplně v pořádku.A konec konců je docela příjemné vypustit řízný vzm,zvuk cirkulárky.A děti to také vnímají,jako rušivý element,tak na to reagují,no,pán chce být v teple,tlumiče cirkule ještě nikdo nevymyslel,přijal by Jenda pozitivní sdělení,že pán řeže dříví,pak mu bude teplo u krbu a že on má přece také rád teplo,vždyť nerad chodí ven za deště a bylo by.Když Jeníček procítí,co sám má rád,tak jistě bude přát i pánovi teplo a nebude mu už tak vadit řev cirkulárky,protože od ní v tu chvíli odvede pozornost,k pocitu vlastního tepla :-) Např.Krásný večer a klid,poklid a odpočinek duši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkoušela jsem mu to vysvětlit, ale to nejde. A vaše vysvětlení je příliš složité. "Jistě bude přát i pánovi teplo" ??? Jendovi by bylo úplně jedno, kdyby pán zmrzl. A odvést pozornost nešlo.

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...