středa 21. listopadu 2012

Slinové obrázky


Každý den úderem 20. hodiny jde Jenda do své postele.


Chvíli ho baví knížka, chvíli maňásci, někdy fotky, úkoly, malování, většinou iPad.


Ale někdy se nudí a zlobí.


Protože si Jeníček často okusuje ruku, tak má po ruce kartáček na zuby, aby mohl kousat do něčeho jiného.


Když jsem odešla na záchod, tak ho napadlo, že na kartáček bude plivat a bude tak malovat na zeď.


Když jsem přišla, tak jsem se na něj s úžasem zadívala.


Nelíbilo se mi, že kartáček špinavý od zdi dává do pusy a snažila jsem se tomu dát nějaká pravidla.


Půjčila jsem mu hrneček s trochou vody.


Jenda si kreslil různé obrazce, ale i písmena a čísla...


Musela jsem u něj stát a upozorňovat ho na to, že drží hrnek s vodou v ruce, protože jinak na kartáček i nadále plival.



Eliška za námi přišla do ložnice a jako první ji napadl název: "Slinové obrázky".


...pro slabší povahy možná "nechutné", ale pro nás chvilka klidu.


Je to jen voda, zábava je relativně neškodná, nikomu se neublíží, tak co...


Přece jen usínat 3-4 hodiny by bavilo asi málokoho.


Nějak se přece zabavit musí.


A každá minuta, kdy nezlobí, se počítá.


Vždyť se říká: "Kdo si hraje, nezlobí".


U holek jsem podobné aktivity netrpěla, ale v nouzi člověk překopává své zásady...


A obrázek se mu docela povedl, ne?

25 komentářů:

  1. Ten obrázok je naozaj prekásny... a "slinové obrázky" tak to sedí perfektne :D Pekný deň :)

    OdpovědětVymazat
  2. Je to super nápad!!!! Ispirovali jste mě!!! Hned dám zítra dětem štetec a vodu a můžou malovat na zeď:-))))))) A to myslím vážně!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Mozno blba otazka, ak ano, tak sa ospravedlnujem: pises, ze chodi do postele s uderom 20tej, ale zaspava pravidelne po polnoci, niekedz neskor. Co robi cele tie 4 hodiny? Ak by do tej postele o osmej nesiel, co by sa dialo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí, že lítá po bytě celý den, proto od 20 hodin musí být v posteli. Holky mají alespoň v obýváku klid na učení, na televizi ap. Co dělá? Dívá se na pohádky na dvd, hraje na iPadu, kope do zdi, čteme knížku, maluje vodou na zeď, hrajeme si s maňáskama, plní úkoly...podle nálady. Snažím se, aby se zabavil sám, což se mi občas na chvíli podaří.

      Vymazat
    2. Já se teda taky zeptám. Co by se dělo, kdyby byl v posteli bez těch věcí (iPad, DVD apod.)? Řve? Nebo vyleze z postele? Nebo jak to vlastně je?

      Vymazat
    3. Ječí, kope třeba tisíckrát do zdi, vylézá z postele, kouše si ruku, a vyloženě trpí. Tohle (Dvd, malování, knihy..) je menší zlo. Autisté mají všeobecně problémy se spánkem či s usínáním.

      Vymazat
  4. To se mi líbí... je v něm skrytej Michelangelo a mohl by jednou malovat fresky, jako on v Sixtinské kapli. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Naše malá dostala vodní malování k narozeninám, nenapadlo by mě to, aby malovala vodou na stěnu. Pravdou je, že náš taťka by ji hnal. Vadí mu sebemenší čáranec, rýpanec na zdi. Na rozdíl od něho moje kamarádka tvrdí, že má sto chutí "malůvku" na zdi od svého malého syna zakonzervovat na zdi jako památku. Co se naše malá narodila, někdy mne napadá, že mámy jsou jako andělé, vydrží toho strašně moc. Díky za návštěvu na mém blogu. Budu ráda, když nakouknete a přidáte třeba i komentář. Mějte se hezky a třeba zase někdy ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Manželovi by to asi taky vadilo, ale ten tu není a není nad 10 minut klidu.

      Vymazat
  6. Slinové poznáme :)) U nás ešte fičia pribináčkové, ceruzkové, a posledný víkend aj fixkové (to padla za obeť nová pohovka. Ma obchádzali mrákoty, keď som to zbadala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na stěnu voskovkama malovala kdysi Eliška. Jenda je neustále pod dohledem, takže to se mu ještě nepovedlo.

      Vymazat
  7. Moje dcera ráda lízala zeď, ale ta byla bílá. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Ami, Jeníček má príma tričko a navíc malířské vlohy. Jediná věc, která mě na celé té věci opravdu mrzí je, že jeho malířská díla po uschnutí zmizí. Neuvažuješ, že bys mu dala skutečné barvy, aby dílo mělo trvalou hodnotu? ;-) Ale vážně - jste prostě skvělá parta!
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Néé, tak to mě opravdu nenapadlo. Zase "odsud posud"...takhle může malovat pořád dokola.

      Vymazat
  9. Můj bráška, zase jako maličký tu zeď jedl až tak, že do ní prstíčkem vydloubal důlek. Nevím co mu na tom mohlo chutnat.:-P Slinový obrázek je vystižný název a Jeníčkovi se opravdu povedl. ;-)

    OdpovědětVymazat
  10. Co to má vlastně Jenda na tom tričku zezadu?

    OdpovědětVymazat
  11. Opravdu zvláštní :-) Bála bych se, že se mu to zalíbí, rozjede se a zeď bude plesnivět. Brala bych to jako ničení zdi a nepodporovala ho v tom... Na malování jsou papíry, tabule, chodník.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zeď neplesniví. Fotky jsou staré asi měsíc. Vydrželo mu to asi týden a teď už to nedělá. Holt někdy je člověk rád za 5-10 minut KLIDU.

      Vymazat
    2. Teda, to bych asi nedala. Nezustaly tam fleky nebo podrena zed? Malej je taky nejhodnejsi u veci, co se mi nelibi:)
      M.

      Vymazat
  12. Teda jsou krásné :-) Hotový malíř :-D

    OdpovědětVymazat
  13. Je dobře být tolerantní v pravý čas. Držím palce.

    OdpovědětVymazat
  14. A mně to náhodou přijde jako super nápad... Jasně, asi to může nechat následky na tý zdi, ale myslim, že poměrně malý až žádný. A je fakt, že ta vaše zeď je moc krásná. Já mám zdi obyč bílý, respektive šedivý, bo letos se má snad po deseti letech konečně malovat, takže tu naši bych se asi fakt bála olíznout... ale jinak... když si vzpomenu, co jsem všechno nastrkala do pusy já. Kamarádka k nám chodila jíst psí granule apod.. :))

    OdpovědětVymazat
  15. co taková tabule s křídou? je síla, co kluk všechno nevymyslí :-D

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...