neděle 18. listopadu 2012

Pomoc u mě nehledej

Volala jsem na Jendu:
- "Jeníčku, prosím Tě, podej mi utěrku."

...a on na to: "Jejejej, pomoc u mě nehledej, radši rychle utíkej!"

(Na prosbu či požádání  o pomoc Jenda většinou reaguje afektem, slovními echoláliemi, válením se po zemi ap., ale NĚKDY má "slabou" chvilku a vyhoví mi. Často to zkouším i za cenu afektů - MUSÍ se naučit pomáhat druhým.)

V posledních dnech u něj vede pohádka Mrazík.
... x-krát denně, den za dnem.... za chvíli se mi bude o Mrazíkovi i zdát.


"To bylo doblý, jak se plali..."
"To bylo doblý, jak se plali..."
"To bylo doblý, jak se plali..."
"To bylo doblý, jak se plali..." (tuhle větu slyším asi stokrát za den)

Víkend byl malinko náročný.
A který není, že?
Včera tu byl "na návštěvě" manžel. Jenda se před ním schovával u Elišky v pokoji. V jednu chvíli Eliška vyšla z pokoje do pracovny a Jenda se tam zamknul.

Začal řvát a Eliška taky. Snažila jsem se Elišku uklidnit a přemlouvala jsem Jeníčka, aby otočil klíčem ještě jednou...

Jenda pořád dokola opakoval:
"Já to neumím, já se bojím...", ale po několikerém pobídnutí klíčem otočil....ufff.

Večer nechtěla jít Eliška spát. Strašila tu nejméně do jedné hodiny v noci a ne a ne odejít do postele. Jednou chtěla půjčit iPad, podruhé mi donesla kočku, potřetí křečka, počtvrté....
.....A navíc je tak empatická, že na mě mluví (metr od Jendy) tak hlasitě jako kdybych stála 200 metrů daleko, takže Jendu vzbudila. Marně jsem ji mnohokrát okřikla. Marně jsem jí vysvětlovala, proč má chodit dřív spát a proč tady nemá řvát...
Empatie není její silná stránka.

Dnes má Jeníček rýmu a horečku kolem 38 st. Celsia.
Prokašlal celou noc i celý den, ani kapky proti kašli nezabírají.
Když se konečně z nemocí vyhrabaly holky, začal zase Jenda.
Tady se člověk fakt nestíhá nudit.

Nikdo to na něm ale nepozná. Vím to jen já, protože jsem ho změřila.
Myslela jsem.... doufala jsem.... že když má teplotu, tak přes den alespoň na půl hodiny zamhouří svá krásná očka... ale NIC.

Teď konečně usnul u pohádky. "Cesta do fantazie" je také jeho oblíbená.


Špatně se mu dýchá, tak to asi na dlouho nebude.


4 komentáře:

  1. Cesta do fantasie je krásná... Tím pádem doporučuju Království koček nebo Zámek v oblacích.
    No doufám, že se ti rychle vyléčí... a že se vyspíš...

    OdpovědětVymazat
  2. S tím mrazíkem to asi nebyl dobrej nápad... celej den to poslouchat, to je na mrtvici. :D
    Zítra je už pondělí, tak snad si trochu i přes Jeníkovu horečku odpočineš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to jedno, co to je, Teď to bude stokrát Mrazík, předtím Cesta do fantazie, Pat a Mat, Krtek, Šmoulové, Kocour Felix...tragédie je, že je to pořád dokola to samé. Musíš se naučit to nevnímat.

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...